Kram?

3 0 0
                                    

~Aline's perspektiv~

Jag smyger ner under täcket med Felix på min sida.
"Hur är det, syrran?" Frågar han. Ska jag berätta? Eller inte?
"Nä, det är inget" svarar jag.
"Aline, du vet att jag hör när du ljuger" säger han. Jag vänder mig om så att vi ligger öga mot öga.
"Du kommer väll ihåg CNJO? Mördargänget som de också kallas?" Frågar jag.
"Eh, ja" svarar Felix.
"De är ute efter mig" suckar jag.
"Tur att vi ska åka..." Felix hinner inte avsluta utan av att han blir avbruten av att det bankar på dörren. Jag går upp, tar ett baseboll trä och går mot dörren. Jag smäller upp den och där bakom står Oscar. Jag slänger iväg basebollträt och tittar på Oscar.
"Omar har lagt chips i min säng" säger han.
"Sov här då!" Säger jag. "Felix hade ändå tänkt att sova på soffan" jag går mot Felix. "Eller hur?"
"Ne..." Jag slår till han. "Ja" svarar han och går mot soffan. Jag kryper ner under täcket och Oscar lika så. Jag somnar ganska snabbt...

~nästa dag~

Jag vaknar av att jag hör någon viska i mitt öra...
"God morgon sömntuta" jag slår yrvaket upp ögonen och sätter mig upp. Allt är packat. Allt mitt. Förutom ett par jeans och en vit T-tröja. Jag sätter på mig de och går mot badrummet för att uträtta mina behov. När jag är klar står Felix utanför och väntar. Han håller i en rock. Ingen morgonrock utan en lång jacka. Nästan en sådan han jämt har på sig, fast detta är en tjej jacka, om man säger så.
"Sätt på dig denna. Man vet aldrig om Ogge är utanför. Men han skulle ju inte kunna vara det, han är ju inne på fängelse. Lika så resten utav gänget" jag spricker upp i ett leende och hoppar på honom. Jag kramar om honom hårt. Jag vill aldrig släppa taget.
"Hur länge är han där?" Frågar jag.
"2 månader, alltså under hela turnén" säger han och ler. Jag sätter på mig jackan och går ut med Felix. Vi hoppar in i turnébussen. Jag sätter mig vid ett bord och börjar skriva i min dagbok. Jag försöker dölja så mycket som möjligt efter som att killarna sitter bredvid mig. Jag öppnar dagboken och börjar skriva...

Kära dagbok...
Det har hänt mycket på sista tiden. Ogge har visat sig vara en i mördargänget. Men just nu sitter han i fängelse. Han släpps om 2 månader. Den dagen vi är tillbaka i Stockholm. Oscar är en fantastisk person. Han har inte tafsat på mig, suttit gränsle över mig, som Ogge gjorde. Jag tycker om Oscar. Men jag vet inte om jag ska berätta det. Jag fick reda på att han gillade mig när vi körde s/k (sanning eller konka) men jag måste säga det... Någon gång...

Jag väcks ur mina tankar när Oscar skakar om mig.
"Du behöver inte säga det" säger han. Jag rodnar och förstår att han har läst när jag har skrivit. Jag tittar ner i boken.
"Aline? Hänt något?" Jag tittar upp på Felix som nyss frågat mig.
"Nej" säger jag kort.
"Aline?! Jag ser att det är något! Berätta! Nu!" Säger han och tittar menande på mig. Jag lutar mig över bordet och viskar "jag är förälskad" jag sätter mig till rätta igen. Felix håller på att tappa hakan. Jag fnittrar åt det för att det ser så roligt ut.
"I vem?" Nu är det han som lutar sig över bordet.
"Inte i dig iallafall" säger jag. Han lutar sig bak och lipar mot mig. Jag lipar tillbaka.

--
Hellu wattpad!! xDD

Aj äm back naow cx
Hoppas någon läste cx

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Feb 26, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Mitt liv, bara mitt!Where stories live. Discover now