~Aline's perspektiv~
När jag kommer upp till mitt rum sitter alla killar där. "Ses i mitt rum" säger Ogge och går.
Jag tar mina kläder och byter om. Jag går till Ogge's rum och knackar på. När Ogge öppnar känner jag en ångest. Ångest över att jag gick hit. Men jag lovade han. "Hej, Aline!" Säger han och kramar om mig. "Hej!" Svarar jag honom. Jag går in efter honom. Jag sätter mig i deras soffa. Ogge kommer in med läsk, popcorn, chips, godis m.m. "Vilken film vill du se?" Frågar han. "Spelar ingen roll" svarar jag. Han sätter på någon film jag inte minns namnet på. Efter drygt 40 minuter somnar jag i Ogge's famn.(Den här texten är hennes dröm)
Jag springer mot en väg. Där ligger Ogge livlös. Vad ska jag göra? Han e ju död. Jag böjer mig ner över Ogge. "Ogge! Vakna!" Säger jag. Han andas inte. Han pratar inte. Hans hjärta slår inte. Han rör sig inte. Plötsligt kommer jag på vad en gammal dam har sagt. "En äkta tår av kärlek räddar ett dött hjärta" då känner jag hur tårarna rinner. Jag lägger mig ner med huvudet mot hans bröst. Jag gråter bara. Plötsligt hör jag någon säga "Aline, vad är det?". Det är Ogge. "Ogge!" Jag gråter ännu mera. Jag kramar om honom när han har satt sig upp. Han besvarar kramen. "Du lever!" Jag gråter men ler samtidigt. "En äkta kärleks tår" säger han. "Hur hände detta?" Frågar jag. "När...
Han hinner inte säga mer för en jag vaknar av en knackning på dörren. Jag ligger kvar i soffan med Ogge's arm runt om mig. Klockan är bara 08:34. Jag går mot dörren, öppnar och där står Oscar. "God morgon!" Säger han och kramar om mig. "God morgon" svarar jag och släpper han. "Vad har Ogge gjort mot dig?" Frågar han. Jag vänder mig om och kollar om Ogge sover och det gör han. "Nä, vi hade bara film kväll igår" svarar jag. "Ogge är hopplös när det gäller tjejer" säger Oscar och fnyser. "Jag hörde det där!" Ropar Ogge från soffan. "Jag borde dra! Säger Oscar och springer iväg. Jag stänger dörren och går in. "God morgon sovtuta!" Säger jag. "Kallar du mig för sovtuta?" Frågar Ogge. "Ja, vem annars?" Frågar jag. "Du e en sovtuta! Du har ju bara ett linne på dig och jag har ju på mig byxor och en T-tröja!" Säger han. Då kommer jag på att det måste ha vart han som klädde av mig. Jag tar på mig mina kläder och går. Fan av han! Jag hatar killar som blir så... Du vet vad. När jag står utan för mitt hotellrum känner jag en hand på min axel. "Vad?!" Säger jag. "Varför gick du?" Frågar Ogge. "För att... För att..." Mer hinner jag inte säga innan Omar avbryter. "Hon behöver inte säga, Ogge!" Säger han och drar in mig i en kram. "Släpp henne!" Skriker Ogge och pekar på mig. "Nä, aldrig" säger Omar och drar in mig i rummet. Han smäller igen och där står Ogge med ett tomt hjärta. Jag tycker synd om honom. Jag ska prisis ta och trycka ner handtaget när Oscar kommer. "Nej, Aline! Han tafsade på dig!" Säger han.
~~~
sorry för kort kapitel. Ska skriva mer!
Kik: den_coola_1000
XOXO💕
VOCÊ ESTÁ LENDO
Mitt liv, bara mitt!
FanficJag, Aline, är en 17 årig tjej. Jag bor med min lillebror Felix från "the fooo" fast utan våra föräldrar. Felix är räd om mig om man jämför med många andra. Fast han e jävligt söt också med jag ska inte säga något för han e ju faktist min lillebror...