'Kringggg.. kringggg ...' bunyi jam mula kedengaran di seluruh rumah banglo mewah itu.
"Guys! It's time to wake up!" Jerit Shownu dari tingkat aras bawah.
'Shownu anak pertama dan seorang jejaka tough, tinggi serta memiliki wajah yang tampan. Dia juga seorang detektif yang cekap dan hampir kesemua kes besar dia selesaikan dengan mudah.'"Good morning, Shownu!" Ucap Wonho yang sudah bersiap sedia untuk pergi ke restoran.
'Wonho pula anak kedua dalam keluarga ni. Di antara tujuh adik beradik dialah yang paling seksi dan karisma kerana dia mempunyai perwatakan seperti vampire (like Edward dalam cerita Twilight tu) dia seorang chef paling muda dan terkenal diseluruh Korea dan seluruh Asia. Dia juga mempunyai sebuah restoran sendiri dan berikan nama Vampire Restaurant.'
"Oh, morning. Wonho, ni aku dah siapkan sarapan. So I have to go now. Don't forget, I.M. Nanti lewat pula dia ke sekolah. " pesan Shownu. Dia segera menanggalkan apron lalu mencapai jaketnya dan berlalu pergi.
Setelah Shownu pergi, muncul Kihyun dan Minhyuk yang baru selesai mandi.
"Shownu mana?" Tanya Kihyun apabila melihat dapur tiada orang.
'Kihyun anak ke 4. Seorang jejaka yang handsome dan karisma. Paling istimewa bab suara. (Perghhhh suara dia memang merdu habisss!) Sebab tulah dia seorang penyanyi yang cukup terkenal dan banyak kali memecahkan rekod album.
"Baru je pergi." Jawab Wonho sambil menghirup kopi.
"Wonho, dah pukul lapan ni. Kau taknak bukak kedai ke?" Tanya Minhyuk.
'Minhyuk anak ke 3 bekerja sebagai Actor Idol. Dia juga mempunyai muka ala ala vampire seperti Wonho. Perwatakan dia yang cukup perfect dan 'happy virus' membuatkan peminat jatuh cinta.'
"Oh, thanks ingatkan. Aku pergi dulu. By the way, Kihyun tolong kejutkan IM nanti dia lambat dan one more thing, jangan lupa tengah hari nanti datang restoran aku. Special is coming, 'Seafood Cabonara with Ramen'. Jangan lupa datang!!' Pesan Wonho sebelum pergi meninggalkan rumah.
Tidak lama kemudian, muncul Hyungwon anak ke 5 muncul dengan kemeja labuh putihnya.
"Morning, guys. Wow, sedapnya bau. Siapa masak?" Tanya Hyungwon setelah mengambil tempat duduk disebelah Minhyuk.
'Next person is Hyungwon. Seorang doktor yang cukup handsome membuatkan semua orang dihospital boleh cair apabila bertentang dengannya. Dia juga memiliki tubuh yang tinggi dan langsing seperti model. Dia juga doktor yang terpenting di Korea.'
"Morning. Eh, Hyungwon lambat kau masuk kerja?" Tanya Minhyuk.
"Patient tak ramai. Lagipun tak de perkara penting yang berlaku hari ini." Balas Hyungwon sambil menikmati pasta yang dimasak oleh Shownu.
"Alamak, IM!" Kihyun baru teringat akan adik bongsunya yang perlu ke sekolah.
Kihyun segera pergi ke tingkat 3 dimana letaknya bilik IM. "I.M, wake up, you will be late." Kata Kihyun setelah masuk ke bilik I.M.
Senyap tiada sahutan. Kihyun segera merapati katil I.M dan menarik selimut itu. Tiada orang. Dimana IM?? Tiba-tiba, "Hyung, buat apa dekat sini?" Tanya I.M yang baru keluar dari bilik pakaian dengan berpakaian sekolahnya.
'I.M anak bongsu daripada 7 orang adik beradik. Dia seorang pelajar high school tahun akhir. Dia juga sangat popular kerana dia kapten kepada bola keranjang serta pelajar paling popular disebabkan perwatakkannya seperti vampire. Dia juga seorang yang genius.'
YOU ARE READING
VAMPIRE MONSTA X [MALAY FF]
FanfictionSebuah keluarga yang sungguh perfect. Shownu sebagai ketua keluarga setelah ibu bapa mereka pergi buat selamanya. Wonho anak kedua diikuti Kihyun, Minhyuk, Hyungwon , Joo Hoen dan I.M. Setiap karakter mereka amat berbeza. Shownu seorang detektif...