Chapter 10

1.1K 106 5
                                    

Di Monsta International high school, Korea.

Pada pintu pagar utama terbentang luas banner -banner yang digantung untuk ucapan tahniah kepada pelajar yang akan graduate tak lama lagi.

Satu persatu kereta mewah milik ibu bapa kepada pelajar memenuhi perkarangan sekolah tersebut.

Wonwoo, Hyunji dan Hana berborak antara satu sama lain.

"Yah- Wonwoo. Sekarang I.M buat apa?" Tanya Hyunji.

"Molla. Dah lama dia pergi." Balas Wonwoo sedih.

"Wonwoo-ah! Awak menangis ke?" Tanya Hana pula lalu memberikan sapu tangannya kepada Wonwoo.

"Gumawo."

"Wah, finally kita graduate juga kan?" Kata Hyunji sambil melihat awan yang sedang bergerak perlahan.

"Lepas ni semua bawa haluan masing-masinglah kan? Tak dapat lepak sama-sama lagi." Kata HaNa pula.

"Yah! Kita still boleh jumpa lagikan?!" Marah Wonwoo lalu mengetuk kepala kepala Hana.

"Appo!" Hana menggosok kepalanya. Masing - masing mula ketawa.

"Eh, jom kita masuk. Dah lambat ni." Kata Wonwoo setelah melihat jam tangannya yang menunjukkan pukul 8:50. Majlis mereka akan bermula pada pukul 9, mereka pun pergi ke hall, MIHS, Korea.
-------
Beberapa tahun kemudian, semua wartawan mula memenuhi ruang base di V building.

Di sebuah condominium mewah milik Wonwoo.

Setelah selesai membersihkan dirinya, dia terus mencapai remote tv dan menukar siaran kegemerannya iaitu News Korea yang menceritakan berita-berita terkini.

Dia berjalan menuju ke dapur lalu mencapai tin asotonik.

"Berita tergempar, pemilik V building iaitu syarikat yang paling maju di seluruh dunia akan pulang ke tanah air setelah 3 tahun menetap di U.K."
Kata-kata pengacara itu menarik perhatian Wonwoo membuatkan dia terus menguatkan volume.

"Wow. Apa yang dikatakan beliau masih muda dan telah memperluaskan syarikatnya ke seluruh dunia. Dan kini beliau berada di senarai Top 10 jutawan seluruh dunia." Kata pengacara lelaki itu.

"Dan pengetahuan saya beliau mula menjalankan bisnesnya setelah tamat pengajian."

"Kalau macam tu, saya nak didik anak saya lepas je dia graduate saya suruh dia buat bisneslah" gurau pengacara perempuan itu.

"Hahaah. Ramai juga mengatakan latar keluarga beliau juga berkerjaya dan terkenal. Tidak silap saya penyanyi dan perlakon terkenal adalah hyung kepada CEO syarikat itu." Ujar pengacara lelaki itu lagi.

Semasa Wonwoo leka menonton rancangan tersebut, iPhonenya berbunyi menandakan mesej masuk.

Setelah membaca mesej tersebut, di segera menukar baju dan keluar.

Di sebuah padang luas yang terletak bersebelahan hutan, sebuah kereta Bugati mula memasuki kawasan tersebut dan berhenti.

Wonwoo keluar sambil melihat sekeliling. Tidak lama kemudian, sebuah kereta mini cooper muncul. Wonwoo tersenyum apabila melihat dua orang gadis yang cantik keluar dari perut kereta tersebut.

"Yah, Wonwoo. Long time no see" ucap Hyunji sambil memeluk Wonwoo.

"Hahaha. How are you?" Tanya Wonwoo.

"We're fine. How about you?" Kini giliran Hana pula memeluk Wonwoo.

"Me too. Korang berdua ni dari mana? Cantik semacam je."

"Kitaorang baru habis shoot dekat overseas" balas Hyunji.

"Lepas dapat mesej dari dia. Kitaorang terus lari pergi sini." Balas Hana pula.

"Oh, I see."

Kini Hyunji dan Hana menjadi seorang model International. Jadi mereka selalu pergi ke luar negara untuk menjalankan kerjaya mereka. Wonwoo pula menjadi seorang bisnes yang berjaya.

"Eh mana dia ni? Kata pukul 10." Bebel Hyunji sambil melihat jam tangannya yang sudah menandakan pukul 10.28 malam.

"Kejap lagi sampai lahtu." Balas Wonwoo sambil memetik api pada puting rokok.

"Hey, Wonwoo. Are you smoking?" Tanya Hana.

"Yeah. why?" Balas Wonwoo setelah menghembus asap keluar dari mulut. Hyunji dan Hana yang berada disitu sudah terbatuk-batuk.

"Yah! You think it cool?" Marah Hana.

"Cool and swag." Lagi sekali Wonwoo menghembuskan asap.

"Yah! Stop it!" Hana segera merampas rokok yang berada di mulut Wonwoo lalu mencampakkanya ke tanah.

Hyunji yang melihat telatah mereka hanya tersenyum sahaja.

Hyunji mengalihkan pandangannya pada hutan yang sunyi itu. Tidak lama kemudian,

"Guys, he's coming." Ujar Hyunji kepada Wonwoo dan Hana.

Wonwoo dan Hana pun memaling muka ke arah hutan dan mereka tersenyum.

Dari jauh mereka melihat kelibat yang sedang terbang dari pokok ke pokok lalu mendekati mereka.

Jejaka itu pun menurunkan hoodienya dari kepala dan menampakkan sepasang mata berwarna mint.

"Yah! I.M my buddy! Long time no see, dude!" Ucap Wonwoo lalu mendekati jejaka itu.

"Hahaha! I miss you guys." Balas I.M sambil memeluk Wonwoo.

"Wow. You looks so great now uh." Kata Hyunji sambil berjalan menuju kearah Wonwoo dan jejaka itu.

"Well. I'm always look great. Hey, Hana!" Hana membuat high5 bersama jejaka itu.

"Dengar cerita kau nak duduk sini terus?" Tanya Wonwoo.

"Yeah. Lagipun aku dah sihat. Oh, by the way do you want try something fun?" Tanya I.M sambil mengeyetkan mata.

Woonwoo, Hyunji dan Hana memandang satu sama lain. I.M tersenyum sinis dan memakai semula hoodienya di kepala.

The end

------

Jajjang!! Dah habis dah ff vampire.
I lost my idea to ending this ff. So author ingatkan nak buat ff vampire 2. Korang boleh cadangkan jalan cerita untuk vampire 2 tak? Come on guys. Author tahu korang punya idea lagi gempak.

Please comment and vote

Oh ya. My new ff. Taehyung BTS FF

 Taehyung BTS FF

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
VAMPIRE MONSTA X [MALAY FF]Where stories live. Discover now