"Kau rasa I.M takkan jadi macam kita semua ke? Maksud aku kena minum darah setiap pagi." Kata Hyungwon pula.
"Jangan risau. Selagi ubat yang Wonho bagi tu bertahan. Dia takkan jadi macam kita. Lagi satu jangan sesekali bocorkan rahsia ini." Pesan Shownu.
*****
Di Gikwang International High School.
Loceng sudah berbunyi menandakan waktu rehat tiba. I.M segera mengemas meja setelah guru matematik keluar.
"I.M, jom." Panggil Wonwoo yang sudah berada di luar kelas.
"Okey." I.M menuju ke arah Wonwoo dan mereka pun menuju ke kafeteria.
"I.M, aku tengok kau asyik makan ubat je? Kau sakit ke?" Tanya Wonwoo apabila melihat I.M mengeluarkan pil di sebuah bekas yang cukup special.
"Entahlah, hyung aku selalu pesan aku makan ubat ni. So aku tak pernah pula tanya kenapa." Balas I.M selepas menelan ubat.
"Lepas ni. Kita boleh terus berlatih. Permission is clear." Kata Wonwoo kepada I.M.
****
Di Vampire restaurant."Shownu, kau yakin dia boleh hidup normal?" Tanya Kihyun dengan serius.
Mereka semua membisu. Semua berharap agar I.M akan hidup normal kerana mereka tidak mahu I.M menderita seperti mereka yang perlu minum darah sebelum keluar untuk menahan diri daripada terkena cahaya matahari dan darah.
"Aku yakin. Kita mesti lindungi I.M. Omma dengan appa pun pesan biarlah I.M hidup secara normal. " balas Shownu dengan serius dan yakin.
Flashback,
Di sebuah rumah agam yang dihiasa dengan megah.
Pada waktu malam, Shownu dan Wonho yang berkogsi bilik, tidur dengan lena. Tiba-tiba, pintu bilik mereka diketuk dengan kuat. Shownu yang tersedar segera membuka pintu biliknya."Omma? Wae yo?" Tanya Shownu dengan terkejut apabila melihat ommanya mendukung I.M (yang masih bayi itu) dalam keadaan yang cemas?
"Shownu, Wonho. Please bring your siblings get out from this house!" Kata Mrs Jeonna dengan cemas sambil memberi I.M kepada Shownu.
"Omma, what's wrong?" Tanya Shownu apabila Ommanya masuk ke bilik tidurnya dan menyuruhnya keluar dari rumah itu.
Tiba-tiba, mereka terdengar bunyi seperti orang yang sedang berlawan.
"Appa mana?" Tanya Wonho.
"Kita takde masa." Mrs Jeonna segera membawa Shownu, I.M dan Wonho ke kereta.
"Wonho jaga I.M. Tunggu sini. Shownu tolong omma bawa Minhyuk , Kihyun, Hyungwon dan Joohoen ke mari." Arah Mrs Jeonna. Shownu segera ke bilik adiknya dan Mrs Jeonna pula menuju ke tempat lain.
Tidak lama kemudian, Shownu muncul bersama Minhyuk, Kihyun, Hyungwon dan Jooheon yang masih mamai.
Selang beberapa minit, Mrs Jeonna pula muncul dengan membawa dua buah beg bagasi besar.
"Shownu, sekarang ni omma nak Shownu drive ke alamat ni. Dan Wonho, dalam bagasi ni ada barang keperluan kamu semua. Omma harap kamu semua selamat." Kata Mrs Jeonna. Tidak lama kemudian, air matanya mula menitis. (Yang lain terus sambung tidur bila sampai ke kereta.)
"Omma, tolong bagitahu Shownu. Apa sebenarnya yang berlaku" Tanya Shownu.
"Omma tak dapat nak bagitahu sekarang. Cuma lepas je Shownu sampai dekat tempat tu, ada sepucuk surat. Semua ada dekat situ."
"Habis omma dengan appa tak ikut kami?" Tanya Wonho pula.
"Omma dengan appa tak boleh ikut. Omma kena pergi. Annyeong. I love all of you. Please take care your siblings." Mrs Jeonna mencium dahi anak sulungnya serta Wonho. Setelah itu, dia mencium pula Kihyun, Minhyuk, Joohoen. Sampai saja giliran I.M, air mata Ms Jeonna mula laju mengalir. Dia tidak sangka I.M yang akan jadi mangsa.
"Annyeong" Shownu segera memandu kereta keluar dari halaman rumah agam itu.
Dalam perjalanan, Shownu memberhentikan kenderaannya.
"Shownu kenapa?" Tanya Wonho.
"Aku nak patah balik. Aku tak sedap hati." Balas Shownu.
"Tapi omma suruh kita pergi jauh dari sini. Kita takda masa Shownu."
Shownu segera mencapai kertas yang diberi Ms Jeonna dan menangkap gambar.
"Okey, kau bawa diorang kesana. Nanti aku menyusul lepas tu." Kata Shownu sebelum dia keluar dari kereta dan menahan teksi.
Wonho pula segera memandu setelah Shownu pergi.
Di rumah agam, Shownu melihat keadaan rumah itu seperti tiada penghuni. Dia segera masuk ke rumah itu dengan senyap. Tiba-tiba dia terdengar bunyi dari arah tingkat atas.
"DIMANA KAU SOROKKAN DIA!" Marah lelaki itu.
"Jangan harap kau dapat jumpa dia." Balas Mr Jaehyun dengan sinis.
Lelaki yang badan sasa itu segera mengeluarkan sebilah pisau perak lalu menikam Mr Jaehyun berkali - kali.
Shownu hampir menjerit tetapi dia pantas menekup mulutnya sebelum penjahat itu melihatnya.
----------
Hahaha. I dont have any idea to countinue this story.
Thanks for reading.To be countinued.
YOU ARE READING
VAMPIRE MONSTA X [MALAY FF]
FanfictionSebuah keluarga yang sungguh perfect. Shownu sebagai ketua keluarga setelah ibu bapa mereka pergi buat selamanya. Wonho anak kedua diikuti Kihyun, Minhyuk, Hyungwon , Joo Hoen dan I.M. Setiap karakter mereka amat berbeza. Shownu seorang detektif...