Chapter 4

1.2K 123 1
                                    

"Kami dah balik!!" Jerit I.M dari ruang tamu.

Semua yang berada di dalam bilik Joohoen cepat-cepat keluar.

--------

"Oh, apa korang beli?" Tanya Shownu.

"Barang dapur." Balas Hyungwon.

"Ahhh. Hyung! I.M hampir terlupa. My homework!" I.M segera lari ke biliknya.

Pada keesokkan hari, Shownu menghantar I.M ke sekolah.

"Wahh. Tu oppa dia yang detektif tu kan?"

"Wahh. Handsomenya dia."

"Okeylah. Hyung pergi dulu. Nanti Minhyuk hyung ambil time balik." Kata Shownu sebelum pergi.

I.M tunduk hormat dan segera masuk ke bangunan sekolah.

Sampai saja di sekolah, I.M tersenyum apabila melihat hadiah memenuhi ruang mejanya.

"Gumawo!" Kata I.M sambil memberikan senyuman manis kepada rakan sekelasnya.

Pelajar perempuan mula cair dan menjerit.

"Hey, I.M. What's up! Sedap gila menu special Wonho hyung buat." Kata Wonwoo sambil mengusap perutnya.

"Enough! Kau kena jaga pemakanan. Perlawanan nak dekat. "

"Nae."

-----

Tamat persekolahan, I.M seperti biasa menunggu hyungnya di tempat biasa.

Tiba-tiba, seorang lelaki berpakaian hitam merapati I.M dan menyerahkan sekeping nota kepada I.M dan pergi.

I.M pelik. Tidak lama kemudian, sebuah kereta ferari edisi terbaru berhenti di hadapan I.M.

"Hyung! Lambatnya!" Kata I.M sambil melangkah masuk ke dalam kereta.

"Mianhae. Hyung baru habis photoshoot drama baru." Balas Minhyuk.

Di seberang jalan, seseorang memerhati tindakan I.M sehingga dia pergi.

"Mark, I got a new job for you." Shownu menelefon Mark dan segera memandu keretanya ke ibu pejabat.

Di dalam kereta, I.M segera menanggalkan tali lehernya dan mencapai iPhone.

"I.M macam mana sekolah?" Tanya Minhyuk sambil menumpukan perhatiannya semasa memandu.

"Okey." Balas I.M sepatah.

"Tu dekat belakang siapa bagi? Peminat?"

"Yup."

"Wah, dongsaeng ramai peminat. Wooo~" Minhyuk menggosok rambut I.M.

"Ahh, hyung. Janganlah main rambut." Marah I.M.

"Hehehe." Tidak lama kemudian, telefon Minhyuk berdering.

Minyuk segera menjawab panggilan tersebut.

Setelah tamat, Minhyuk segera membuat pusingan U.

"Hyung nak pergi mana?" Tanya I.M dengan terkejut.

"Oh, hyung terlupa yang hari ni ada shooting. Heheh" balas Minhyuk sambil tersenyum seperti kerang busuk.

"Ahhh. So, I.M kena pergi sekali lah ni?"

"Something like that. Ala.. I.M kan sebelum ni pernah pergi tempat Hyung shooting."

"Memanglah. Tapi I.M dahlah pakai baju seragam. Tak selesalah. Lagipun banyak homework kena buat."

VAMPIRE MONSTA X [MALAY FF]Where stories live. Discover now