"DIMANA KAU SOROKKAN DIA!" Marah lelaki itu.
"Jangan harap kau dapat jumpa dia." Balas Mr Jaehyun dengan sinis.
Lelaki yang badan sasa itu segera mengeluarkan sebilah pisau perak lalu menikam Mr Jaehyun berkali - kali.
Shownu hampir menjerit tetapi dia pantas menekup mulutnya sebelum penjahat itu melihatnya.
---------
Kihyun keluar dari kereta setelah puas dengan penampilannya. Dia segera menuju ke tempat latihan I.M.
Dari jauh Kihyun melihat I.M berlatih.
"I.M" jerit Kihyun dari jauh sambil melambai - lambai ke arah I.M.
"Hyung!" I.M segera menamatkan latihan mereka dan menuju ke Kihyun.
"Wow. You look so great!" Puji Kihyun.
"Well." Balas I.M dengan bangga.
"Annyeong, Kihyun hyung." Wonwoo menghampiri mereka.
"Annyeong. Eh, jom kita pergi makan dulu." Ajak Kihyun.
"Boleh juga. Lagipun kitaorang tak makan lagi." Balas Wonwoo tanpa segan silu. Kihyun ketawa. Wonwoo memang rapat dengan keluarga I.M.
Mereka pun bertolak menuju ke restoran milik Wonho.
"What's up hyung!" Sapa I.M.
"Hey! Busuknya." Wonho melangkah kebelakang.
"Eleh, hyung. I.M wangi okey. Tak percaya? Cuba cium." I.M segera mendekatkan ketiaknya ke arah Wonho.
"Yah! Hajimaa!" Wonho memukul I.M.
"Eh, Wonwoo pun ada. Korang duduk dulu. Hari ni memang hari bertuah untuk Wonwoo sebab dapat makan menu special." Kata Wonho.
"Wow. Tak sabarnya." Balas Wonwoo.
Setelah selesai, Kihyun menghantar Wonwoo pulang ke rumahnya sementara I.M menolong Wonho apa yang patut.
------
Di rumah, semua mula berkumpul kecuali Shownu yang sedang menyiakan kerja di bilik kerjanya."Hyung." I.M mendekati Joohoen.
"Apa?""Tadikan. Dekat sekolah, I.M terjumpa surat." I.M memberikan surat tersebut kepada Joohoen.
"Apa ni?" Tanya Joohoen sambil membuka surat tersebut.
"Hey, apa tu? Surat cinta ke?" Minhyuk segera merampas surat tersebut.
"Eh, apa ni?" Minhyuk memandang pelik ke arah kertas tersebut. Di kertas tersebut hanya lukisan sebuah logo.
"Entah, I.M dapat dekat sekolah tadi." Balas I.M.
Wonho, Hyungwon dan Kihyun mula memandang antara satu sama lain.
"Eh, I.M jom kita beli barang dapur. Lupa pula nak beli tadi." Kata Hyungwon.
"Okey, I.M tukar baju dulu." I.M segera menukar baju.
Sementara menunggu I.M, Hyungwon sempat membisik sesuatu kepada yang lain.
"Sementara aku bawa I.M keluar. Korang bincanglah apa yang patut. Aku rasa benda tu dah tahu." Kata Hyungwon.
Setelah I.M dan Hyungwon beredar, Wonhoo dan yang lain segera menuju ke bilik kerja Shownu.
"Shownu!" Kata Wonho secara mengejut.
"Aishshsh! Ketuk pintu dulu boleh tak!" Kata Shownu dengan dingin.
"Mian. Lagipun aku takda masa ni" balas Wonho dengan cemas.
"Korang pula dah kenapa semua masuk sini?" Tanya Shownu dengan hairan.
"Shownu, cuba kau tengok lambang ni." Minhyuk menyerahkan kertas tadi kepada Shownu.
"Jap. Lambang ni macam aku pernah nampak. Tapi dekat mana eh?" Shownu cuba mengingati lambang itu.
"18 tahun yang lalu. Masa appa dengan omma minta kita larikan yang lain." Wonho menolong Shownu mengingati.
"Oh, i see. Wait! They're !"
"Mereka? Siapa?" Tanya Minhyuk.
"Jap, Joohoen cuba kau cari maklumat pasal lambang ni."
"Okey, give me 5 minutes to find out" Joohoen segera.menuju kebiliknya.
"Bermakna, I.M dalam bahaya!" Kata Wonho setelah lama mendiamkan diri.
"Kita kena bertindak cepat." Balas Shownu dengan series.
"Esok aku akan hantar I.M pergi sekolah. Dan balik aku nak Minhyuk ambil dia kalau boleh lambat sikit." Kata Shownu. Mereka semua mengangguk.
Tidak lama kemudian, Joohoen tiba.
"Aku dah jumpa! Lambang ni ada sejarah." Kata Joohoen.
"apa sejarah dia?"
"Dulu, diorang hidup dengan sengsara disebabkan vampire. Setiap malam mereka akan rasa ketakutan dan kanak-kanak dan perempuan perlu disembunyikan. Jadi, pada satu zaman tu, vampire tidak mengganggu mereka. Seorang dari kaum ini memberanikan diri dengan berjumpa sang ketua vampire supaya menamatkan penderitaan ini. Jadi ada satu kumpulan ini tidak berpuas hati lalu mereka hunter vampire habis-habisan dan digelarkan MONSTER." Joohoen mengakhiri pembacaannya.
"Dan kenapa diaorang nak I.M? Kenapa diaorang taknak ambil Shownu. Dia kan ketua. Yang I.M kita pun tak tahu sama ada dia vampire atau manusia." Kata Minhyuk dengan logik.
"Betul juga. Kenapa diorang nak I.M?"
Shownu terdiam seketika.
"Jawapan tu. Aku tak dapat nak jawab." Kata Shownu.
"Kami dah balik!!" Jerit I.M dari ruang tamu.
Semua yang berada di dalam bilik Joohoen cepat-cepat keluar.
----------
Sampai sini saja. Idea tengah stuck tiba-tiba.
To be countinued
YOU ARE READING
VAMPIRE MONSTA X [MALAY FF]
FanfictionSebuah keluarga yang sungguh perfect. Shownu sebagai ketua keluarga setelah ibu bapa mereka pergi buat selamanya. Wonho anak kedua diikuti Kihyun, Minhyuk, Hyungwon , Joo Hoen dan I.M. Setiap karakter mereka amat berbeza. Shownu seorang detektif...