Chapter 5

1.2K 114 0
                                    

"Hyung, betul betul minta maaf. Pasal ni hyung tak boleh bagi kebenaran. Kena Shownu hyung juga." I.M berasa sedih dengan jawapan yang diberikan oleh Wonho. Dia pun melangkah keluar dengan kecewa.

------

Dalam perjalan ke kelas, I.M hanya mendiamkan diri dan tidak menghiraukan orang disekelilingnya yang sedang memerhati.
Tiba-tiba, tangan seseorang singgah di bahu I.M.

"Hey, what's wrong?" Tanya Wonwoo.

"Nothing." Balas I.M sambil mempercepatkan langkahnya.

"Hey, wait for me. YAH!!" Wonwoo segera mengejar I.M.

Sampai saja di kelas, I.M segera mengeluarkan buku untuk mengulang kaji.

"How? Dapat pergi tak?" Tanya Wonwoo.

"Tak." Balas I.M pendek.

"What? Hey, I.M come on. This is your last year, dude."

I.M memandang Wonwoo.

"I knowlah. Aku memang nak pergi tapi Shownu hyung kau tahulah. Dia kan straight."

"Oh, okey." Wonwoo jadi serba salah.
"Dahlah. Kau nak join study tak?"

"Nak. Jap aku ambil buku dulu." Wonwoo pun bangun menuju ke mejanya untuk mendapatkan buku dan datang semula ke meja I.M.

-------
Skip jalan cerita.

Pada waktu malam,
I.M duduk diam di meja belajarnya sambil memerhati kertas yang dipegang.

"Ni last. Kalau hyung tak kasi juga. Aku terpaksa menyerah." I.M pun menarik nafas dan melepaskan perlahan -lahan sebelum menuju ke ruang tamu.

I.M perlahan -lahan duduk di tepi Shownu yang sedang khyusuk menonton tv bersama Joohoen dan Wonho. Pada waktu itu, hanya mereka berempat sahaja yang berada dirumah. Hyungwon, Kihyun dan juga Minhyuk masih lagi bekerja.

"Hyung. Errrr...."

"Wae?" Shownu memandang adik bongsunya itu.

"I.M nak minta keben-"

"No." Shownu cepat -cepat potong.

"Hyung, please. This is my last chance. My last year." I.M cuba memujuk.

"No. Vacation tu dekat Busan kan? Nanti hyung boleh bawa." Shownu mengalih pandangannya ke tv semula.

"It's not the same. I.M tak pernah pun merasa suasana bercuti dengam kawan sekolah."

"I.M dahlah tu. Betul kata Shownu. Nanti kita boleh pergi Busan sama-sama." Kini Wonho pula masuk campur.

"Please." I.M terus melutut di depan Shownu.

"My answer is no. Sekali je Shownu hyung cakap. Kalau I.M bangkitkan lagi tentang ni. Hyung akan berhentikan I.M daripada main basketball serta merta!" Kali ini suara Shownu agak tinggi membuatkan Joohoen terkejut.

I.M bangun sambil mengelap air matanya yang berjujuran.

"Kenapa I.M tak boleh pergi?! Kenapa?! Kalau omma dengan appa ada mesti diorang izinkan I.M pergi!!!"

"I hate Shownu hyung!!" Jerit I.M sebelum menghempas pintu bilik tidurnya.

Shownu, Wonho dan Joohoen tersentak dengan kata-kata I.M.

Memang omma dan appa mereka akan izinkan dia pergi kalau mereka masih hidup.

I.M tak faham kenapa dia tak boleh pergi. Shownu berasa bersalah. Memang dia tak pernah izinkan I.M mengikuti aktiviti di sekolah kecuali basketball tu pun disebabkan untuk kecerdasan I.M.

VAMPIRE MONSTA X [MALAY FF]Where stories live. Discover now