Cilt Tonuna Göre Ruj Seçimi
Ruj almaya karar verdiğimizde genellikle raflarda hepsi muhteşem görünürler. Peki, rujumuz gerçekten cildimize uygun mu?
Seçtiğimiz ruj ne kadar moda, ne kadar güzel olursa olsun cildimize uyum sağlamıyorsa kötü görünürüz. Yeni bir ruj satın alırken cilt tonuna göre ruj seçimi yapmaya dikkat etmeliyiz. Elimizin yan tarafına ve ya parmak uçlarımıza bir parça sürebiliriz. Böylece rujun parlak dokulu mu yoksa mat mı olduğu hakkında fikir sahibi oluruz. Mat rujlar dudaklarımızı ince gösterirken, parıltılı rujlar dudaklarımızı dolgun gösterir. Rujumuzu seçmeden önce cildimizin rengini, dudaklarımızın yapısını, dudaklarımızın dolgunluğunu bilmemiz gerekir. Cilt rengimiz, diğer bir deyişle cilt alt tonlarımız, sıcak soğuk ve nötr olmak üzere üçe ayrılır. Sıcak cilt tonları; sarı ve turuncuya, soğuk cilt tonları; mavi ve pembeye, nötr ise ne sıcak ne soğuk cilt kadar baskın değildir ve çok nadir rastlanır.
Cilt Alt Tonumuzu Öğrenmek İçin
Bunun için en iyi yöntem kol bileklerimizin iç kısmındaki damarlarımızın rengine bakmaktır. Bileklerimizin iç tarafında gözüken damarlar açık mavi ise soğuk, yeşilimsi ise sıcaktır.
Beyaz bir havlu ya da kâğıdı temizlediğiniz cildinizin yanına tutun. Cildiniz beyaz rengin yanında sarımsı duruyorsa sıcak, pembemsi duruyorsa soğuk cilt alt tonumuz vardır.
Bir kulağımızı arkasındaki çizgiler belli olacak şekilde öne doğru bükelim. Çizgiler pembe ise soğuk, sarıya yakın bir renk ise sıcak cilt rengine sahipsiniz demektir.
Hangi Cilt Tonuna Hangi Renk Ruj
Cilt tonuna göre ruj seçimi tüm kadınlar için çok önemlidir. Soğuk cilt tonuna sahipseniz pembe, fuşya, gülkurusu, kırmızı, mürdüm, doğal tonlar ve mavi bazlı rujları tercih edebilirsiniz. Sıcak cilt tonuna sahipseniz cappuccino, bej tonları, turuncu, mercan, karamel, kahverengi ve bronzdan yana olmalıyız. Nötr cilt tonuna sahipseniz çok şanslısınız. Çünkü hemen hemen her rengi kullanabilirsiniz.
Ruj Seçimi Yaparken Size Yardımcı Olacak İpuçları
Her kadın dudaklarının olduğundan daha dolgun görünüme sahip olmasını ister. Koyu ve mat renkler kullanarak bu görünümü kolayca sağlayabilirsiniz.
Koyu tenler için çikolata, altın, kahverengi ve kiraz tonları mükemmel dudaklara sahip olmanızı sağlayacak.
Açık pembe ve kırmızı ruj, açık tenli kadınlar için muhteşem bir seçim olur. Eğer biraz daha muhteşem olmak istiyorsanız, turuncuyla hafif gölgelendirmeler yapabilirsiniz.
Esmer bir tene sahipseniz kan kırmızısı rengini tercih etmelisiniz. Özellikle dudak köşeleri etrafında oluşan fazla ruju kâğıt mendille silin ve sonrasında mendili dudaklarınıza basın ve kurulayın.
Altın bronz tenli bayanlar, kahverengi tonlarını veya pembe rujları tercih etmeliler.
Rujunuzu en iyi şekilde ortaya çıkarmak, pul pul oluşan görünümü kaldırmak için şeker ve zeytinyağını karıştırarak dudaklarınıza uygulayabilirsiniz.
Kısacası cilt tonuna göre ruj seçimi yapılması dikkat edilmesi gereken bir husustur. Rujumuzun rengi bize özgüvenimizi getirir. Dolayısıyla ten renginize uygun olmayan rujlar sizi yaşınızdan büyük gösterebilir. Aynı zamanda makyajınızın bütününü bozarak yüz hatlarınızın kötü görünmesine neden olur. Cilt tonuna göre ruj seçimi yapmaya dikkat edildiği sürece makyajınızı en iyi şekilde yansıtmış olursunuz.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
GÜZELLİK REHBERİ
ChickLitmakyaj önerileri lise önerileri evde yapabilecek maskeler cilt bakımı orta okul önerileri lise makyajı orta okul makyajı tırnak bakımı ile ilgili bilgilerdir okursanız çok sevinirim sormak istediğiniz soruları yorum olarak ata...