Diş Beyazlatma

471 6 0
                                    

Dişlerimiz, gülümsememizi güzelleştiren, yüzümüze anlam katan beslenmemizin ilk durağıdır. Sağlıklı ve bembeyaz dişlere sahip olmak hemen herkesin hayalidir. Hemen hepimiz dişlerimizi beyazlatmak için illaki bir şeyler yapmışızdır. Bu yaptıklarımızın bazıları dişlerimizi beyazlaştırmış, bazıları ise hiçbir işe yaramıştır.

Diş beyazlatma iki türlü yapılır.

Birincisi ev tipi diş beyazlatma. Adından da anlaşılacağı gibi evde yapılan beyazlatma işlemidir. Hekim dişlerinizin ölçüsünü alarak dişlerinize uygun bir plaka hazırlanır, gece yatarken plakanın içine diş beyazlatmada kullanılan malzemeler konarak diş beyazlatılır. Beyazlatma işlemi gece gerçekleşir. Bu işlemin kaç gece yapılacağı diş hekimi tarafından belirlenir.

İkincisi ise ofis tipi beyazlatma işlemidir. Bu da diş hekimleri tarafından yapılan beyazlatma işlemidir. Dişlerin üzerine Bleaching diş parlatıcısı sürülür. Üzerine lazer uygulanır. Yapılan uygulama neticesinde dişler beyazlar. Bu işlem yaklaşık 40 dakika kadar sürmektedir.

Evde Ekonomik Diş Beyazlatma

Tüm bunlardan başka evde kendi kendinize uygulayabileceğiniz diş beyazlatma yöntemleri de vardır. Karbonat, tuz ve gliserin en doğal diş beyazlatma maddeleridir.

Karbonat ile Diş Beyazlatma:Bir tatlı kaşığı kadar karbonatı, bir çimke tuz ile birlikte sulandırıp karıştırın. Karıştırırken içine birkaç damla Sirke koymayı unutmayın. Bu üç malzemeyi karıştırıp su da iyice erittikten sonra bu karışım ile dişlerinizi fırçalayın. Hem dişleriniz beyazlayacaktır, hem de ağzınızın içinde bulunan mikrop ve bakteriler ölecek ve ağzınızın içi dezenfekte olacaktır.

Sofra Tuzu ile Diş Beyazlatma:Dişlerinizi tuz ile ovmak ,tuzun anti bakteriyel özelliği nedeni bakterilerin ölmesine yol açacağından dişleriniz daha parlak ve beyaz görünecek aynı zamanda ağzınızın içinde yara bere varsa iyileşmesi daha hızlı olacaktır.

Gliserin ile Diş Beyazlatma: Gliserin de çok fazla bilinmesi de diş beyazlatıcı özelliği ile hem dişlerinizi beyazlatıyor, hem de anti bakteriyel özelliği ile ağzınızın için dezenfekte ediyor.

Beyaz Dişler İçin İpuçları

Dişlerinizi günde üç kez fırçalamak diş sağlığı ve diş temizliği için en temel kuraldır. Bu uygulama dişlerinizin beyazlamasını sağlayacaktır.

Çilek yiyerek dişlerinizin beyazlamasını sağlayabilirsiniz. Çilek aynı zamanda iyi bir anti bakteriyel bir bitkidir.

Peynirin içeriğindeki kalsiyum nedeni ile Peynir yemek dişlerinizi güçlendirecektir. Süt ve yoğurt da aynı işlevi görür.

Şekersiz sakız çiğnemek dişlerinizin temizlenmesine ve tükürüğünüzün dişlerinizi parlatmasına yardımcı olacaktır.

Diş ipi ile dişlerinizi temizlemek dişlerinizin ömrünü artıracaktır.

Elma, ayva, armut gibi sert meyveleri kabuğunu soymadan ve ısırarak yemek dişlerinizi parlatır.

Limon ve sirke ile dişlerinizi ovmamanız tavsiye edilir. Çünkü ikisinin de içindeki asitler dişlerinizin aşınmasına ve zayıflamasına sebep olur

GÜZELLİK REHBERİHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin