Burçların Değişmesi İddiası

2.1K 62 34
                                    

Merhaba arkadaşlar. Bugünkü bölümde dün yeniden gündeme getirilen yeni burçlarla ilgili bir açıklama yapacağım. Haberlerde bu haber çok çıktı ve NTV sitesinde neler olduğuna dair bir açıklama getirmiş. Ancak yazı çok uzun ve onu buraya kopyala yapıştır yapsam çoğu kişinin aklında sorular oluşturacağından eminim. O yüzden kendim açıklamak istedim.

Bu yeni burçlar iddiası ilk evvel 2013 sıralarında (öyle sanıyorum) o zaman açıklandı, ama kimse bu yeni burçları artık uygulayacağız demedi. Hala da kimse demedi bu yeni burçları uygulayacağız diye. Çünkü bu iddianın arka planında yatan bir tartışma var. (Gerçi tartışmaya gerek yok ki, eski burçlarla gayet iyiyiz bence.)

Tartışma NASA ile Astrologlar arasında oluyor. İşte NASA diyor ki, gökyüzü artık eskisi gibi değil, değişti. Buna göre burçlar da değişmeli. Ama Astrologlar diyor ki, biz onlara göre hareket etmeyiz, hem burçlar 2 bin yıldır ön planda değiştirmeye ne gerek var diyorlar.

NASA'ya göre Dünya'nın yörüngesel salınımı değiştiği için yıldızların Dünya'ya göre olan pozisyonu da değişti. Haliyle burçlar da değişmeli. Sebeplerinden diğer ikisi de şunlar: 3 bin yıl önceki gökyüzüyle şimdiki gökyüzü artık aynı değil ve Kuzey Kutbu da aynı doğrultusunda değil. Ama Astrologlar değişmemeli yönünde iddialarını sürdürüyor.

Yani kısacası bu haber ortaya çıksa bile henüz kesinlik kazandıracak bir durum yok ortada. Sadece tartışıyorlar o kadar. (Mübarek sanki benim için tartışıyorlar, hiç yani.)

Türkiye'nin ilk astrologlarından olan Ata Nirun tamamen şunları dedi; (NTV sitesindeki haberden azıcık aldım.)

"NASA'nın Dünya'nın yörüngesinin değişmesiyle ilgili yaptığı açıklama var olan bir şey. Ancak NASA'nın yaptığı bu açıklama bilimsel olsa da astorolojiyi bağlamaz. Bu tartışma 2-3 yıldır ortaya atılan ve genellikle gündeme gelmek isteyen astrologlar tarafından gündeme getirilen bir konu."

"Astoroloji, NASA'nın açıklamasında belirttiği gibi gözlemlere göre hareket etmez. Kojmolojik yorum ya da sınıflandırmaya dayanır."

"Astroloji doğrudan doğruya Dünya'nın kuzey yarımküreden bakış açısına göredir. Bu bakış açısında burçlar binlerce yıl öncesinde görüntülenebilmiştir. Hatta burçların sayısı bizim bildiğimiz gibi 12 değildir. 12 burç erken dönem Babil ve Mezepotamya'da rahip sınıfının kullandığı bir diagramdır. 12 olmasının nedeni ise özetlenmiş olmasıdır."

"Türkiye'ye bu işi getiren kişilerden biri olarak üzülerek söylüyorum ki modern yaklaşıma göre bu iş bitti. Tekrar burçlardan, astroloji ve astronomiden bahsedebilmemiz için süper bilgisayarlar çağına geçmemiz gerekiyor."

"Süper bilgisayarlara, hayatlarımız hakkındaki bilgileri ve istatistikleri yükleyip analiz edebildiğimiz gün tekrar burçlar hakkında konuşabileceğiz."

"Bugün yapılan tartışmaya gelirsek, NASA'nın daha önce yaptığı açıklamanın gündeme gelmek isteyen astrologlar tarafından tartışmaya açılmasından başka bir şey değildir."

Bana göre...

Benim yorumuma göre; bu tartışma ısıtılıp ısıtılıp önümüze sunulmamalı. Önce iyice araştırılmalı, detaylarıyla analiz edilmeli ve Yılan burcu gerçekten araya girip girilmemeli mi ona bakılmalı. Ondan sonra kesin kanıtlarla önümüze sunulmalı ve o zaman deyin ki, "Haa evet. Gerçekten de 13 burç olmalı/olmamalı." Öyle tartışmalarla bir sonuç ortaya çıkmaz bence, kimse kusura bakmasın.

Bir de yılan burcunu ortaya çıkarmak, ona sahip olanların kişilik özelliklerini de çıkartmak çok zor bir iş. Astrologlar bu konuda çok zorlanacaktır bence. Sonra onu her yere duyuracak, sitesini yeni bilgilerle değiştirecek, gazetelerde de yeni bilgiler eklenecek, kitaplarının yeni baskısında o yeni bilgileri ekleyecekler falan... Zor ya. Astrologların bu kadar çok zahmete katlanacaklarını düşünmüyorum zaten.

Bu arada bu yılan burcunun ortaya çıkışını kısaca özetleyeyim. Akrep ile Yay takımyıldızları arasında kalan küçücük bir takımyıldızı var. Yılancı takımyıldızı deniliyor. 2 bin yıldır Yunanlılar tarafından yapılan takvimde bu takımyıldızının da yer alınması gerektiği de tartışılıyor.

İşte NASA'nın iddiasına göre olabilecek yeni burçlar

Oğlak: 20 Ocak-16 Şubat
Kova: 16 Şubat-11 Mart
Balık: 11 Mart-18 Nisan
Koç: 18 Nisan-13 Mayıs
Boğa: 13 Mayıs-21 Haziran
İkizler: 21 Haziran-20 Temmuz
Yengeç: 20 Temmuz-10 Ağustos
Aslan: 10 Ağustos-16 Eylül
Başak: 16 Eylül-30 Ekim
Terazi: 30 Ekim-23 Kasım
Akrep: 23 Kasım-29 Kasım
Yılan: 29 Kasım-17 Aralık (13. burç)
Yay: 17 Aralık-20 Ocak

Kaynak: NTV ve ben. :P

 :P

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.
Burçlarla İlgili Her Şey - BETAHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin