Hoofdstuk 4: Een droom die uitkomt.

106 3 0
                                    

Als ik wakker word is Mees 't eerste waar ik aan denk , zou ik hem dan toch misschien een klein beetje leuk vinden ?

Vandaag ga ik met de rest film kijken bij Tom , een film hadden we nog niet gekozen maar ik hoop op een leuke kerst film !

Of iets engs zodat ik lekker kan schuilen bij Max , oh god ik weet echt niet meer wie ik leuk vind en ik heb Brad of Tess ook niet meer gesproken.

Ik ga snel even douchen en trek wat makkelijks aan en loop dan richting Tess om alles te gaan vertellen.

Ik bel aan en Tess doet open nog in haar pyjama.

'Char , wat doe jij nou hier zo vroeg ?' vraagt ze.

'Vroeg ? 't Is al 12 uur , we moeten zo al naar Tom hè !'

'Oh fuck dan ga ik snel even klaarmaken , wacht je op me ? Neem aan dat je over gister kwam praten haha.'

'Uh jaa , ik heb wat tips nodig .. Ik ga wel even op je bed liggen want ik ben moe' zeg ik lachend en loop dan naar boven.

Tess heeft een gezellige kamer met veel schattige pastel kleurtjes , ik logeer echt elke maand wel 2 keer bij Tess of zo dus dit is een soort van 2e huis voor me.

Als Tess aangekleed met nat haar weer binnenkomt begin ik meteen met vertellen en aan 't einde van m'n verhaal zegt ze: Char weetje , ik denk dat je Mees wel leuk kan gaan vinden als ik zo hoor ! En je had helemaal niet hoeven te stoppen met zoenen voor Max.'

'Nee? Ik voelde me schuldig of zo , ik heb 'm verder niet meer gesproken dus ik zal Mees wel even appen , straks denkt ie dat ik m niet leuk vind..' zeg ik twijfelend.

'Ja , dat is een goed idee , geef 'm gewoon een kans ! Kijk even hoe knap ie is.'

'Haha , dat wel ! Zullen we naar Bradley opgaan halen ?'

'Is goed , let's go !' zegt Tess terwijl ze haar jas aandoet.

Een paar minuten staan we lachend voor Bradley's deur met aparte rendier mutsen, als Brad open doet schiet ie in de lach.

'Haha wat hebben jullie nou weer aan? Zeer leuke mutsen hoor' zegt ie lachend.

Met z'n drieën lopen we naar Tom maar ik blijf staan omdat ik Max zie aanlopen met iemand naast zich en diegene is niet iemand die ik ken.

Als ze eenmaal bij ons aangekomen zijn stelt Max haar voor.

'Hee jongens dit is Amy , mijn 'date' voor vanmiddag.'

'Hee dude we gaan met vrienden film kijken dan neem je toch geen random chick mee' zegt Bradley een beetje verontwaardigt.

'Ze is geen random chick en Tom vond 't goed als ze kwam.'

'Hee Amy , gezellig dat je er bent , ik ben Charlotte' zeg ik met een erg neppe glimlach.

'En ik ben Tess.'

'Hoi nou ik ben dus Amy haha' zegt ze met een stem die je precies bij haar zou verwachten.

Amy is zo'n meisje wat perfect is , perfect haar , perfecte glimlach , super lang en dun enzovoort enzovoort.

We lopen met z'n allen naar binnen en zien dat iedereen er al is.

'Hee schatjes!' zeg ik blij en geef iedereen een knuffel.

Tess , Max en Bradley doen 't zelfde en opeens krijg ik ook een knuffel.

'Sorry ik had jou nog niet geknuffeld' zegt Bradley vrij hard en fluistert daarna: 'Misschien volgt Max m'n voorbeeld wel.'

Maar nee Max knuffelt me niet en heeft alleen maar oog voor die stomme Amy.

We gaan een leuke kerstfilm kijken en na een half uur is de chips op en loop ik naar de keuken voor nieuwe.

Ik loop naar beneden en heb niet in de gaten dat Max me achterna loopt tot hij zegt: Char , hoe was 't gister met Mees.'

'Kut Max je liet me schrikken maar 't was wel heel leuk !' zeg ik blij.

'Mooi , nog iets speciaals gedaan ? Zoals niet gaan schaatsen maar enge films kijken' zegt Max lachend.

'Heeft Mees je alles verteld ?' vraag ik.

'Nou eerlijk gezegd wel geloof ik , zoende hij goed?' vraagt Max lachend terwijl hij me in m'n buik prikt.

'Dat gaat je helemaal niets aan maar waarschijnlijk kan jij 't veel beter' zeg ik en doe een stapje dichterbij.

'Zullen we dat eens uittesten dan?' zegt Max uitdagend en komt steeds dichterbij totdat ik zijn lippen de mijne voel raken.

We staan zo een tijdje te zoenen totdat Max stopt en me heel lang aankijkt en uiteindelijk zegt: Char weetje , ik vind je al een tijdje heel leuk maar ik wist niet zo goed hoe ik 't je moest vertellen.'

'Meen je dit nou serieus ? Ik vind je al vanaf dat ene feestje leuk maar ik durfde nooit iets te doen omdat ik dacht dat je Nienke leuk vond..'

'Nee joh hoe kom je daar nou bij ? Ik vind jou ook al sinds die tijd leuk !'

'Nouja komt denk ik door jou reactie toen Daan en Nienke wat kregen , je deed toen beetje lullig paar dagen.. Maar vind je Amy ook niet leuk ?'

'Ja kijk , ik reageerde inderdaad heel raar op Nien en Daan maar dat kwam omdat ik daarvoor heel erg ruzie had met Daans broer en 't was allemaal een beetje raar. Maar wat Amy betreft , tja dat was meer omdat jij gister met Mees was.'

'Oh god we hebben zoveel tijd verspilt , we hadden al sinds september wat kunnen hebben' zeg ik.

'Wil je dat dan ?' vraagt Max een beetje onzeker.

Oeps lekker subtiel weer van mezelf , ik aarzel even en vraag wat hij wilt.

'Tuurlijk wil ik dat ! Maar dan wil ik 't wel op een leuke manier vragen haha , lekker cliché.

'Nou ga je gang' zeg ik lachend.

Max gaat op z'n knieën en zegt heel formeel: Lieve Charlotte , wil jij deze eed afleggen en mijn vriendinnetje worden'

'Ja dat wil ik' zeg ik en we lachen allebei heel hard tot Max me weer zoent.

Voor mijn gevoel staan we uren zo te zoenen totdat Tess opeens begint te gillen naast ons.

'Wat , wie , waar , wanneer en hoe ? OH MY GOD ? HEBBEN JULLIE IETS ?' zegt Tess terwijl ze op een neer springt.

'Uh ja sinds net' zeg ik.

'Dit moet de rest weten , wacht Amy is er ook nog dat is zielig' zegt Tess

'Stuur haar gewoon weg , zeg maar dat ik spontaan weg moest of zo' antwoord Max

Tess loopt naar boven en even later horen we Amy doei zeggen en valt de voordeur dicht.

Max en ik lopen hand in hand naar boven om 't te vertellen , zodra we binnenkomen zijn ze zo druk aan 't praten over waarom Amy weg moest dat ze ons niet eens opmerken.

Tom ziet ons en zeg: 'Max jij was toch weggegaan?'

'Oh mijn god , heb je nou Charlottes hand vast ?' roept Feline er achteraan.

'Nee en ja. Dat zei Tess omdat Amy weg moest en ik heb inderdaad haar hand vast omdat nou uh.. Charlotte en ik hebben iets !'

'Meen je dit ? Ik weet dat Max Charlotte al heel lang leuk vond maar Char vond jij max ook al leuk ?' vraagt Tom.

'Uhmm , ik denk sinds dat ene feestje in September' antwoord ik.

We praten nog de hele avond over van alles en nog wat en we besluiten om bij Tom te blijven slapen .

Rond een uur of 4 als iedereen slaapt ben ik nog aan 't denken dat ik gewoon eindelijk met Max heb , 1 week geleden had ik dit nooit verwacht.

Ik val met een glimlach op m'n gezicht in slaap.

Love is not just a word.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu