Parayı terketmek

72 1 0
                                    

Para  her  şey  değildir.  Paranın  satın  alamayacağı  çok  değerli  şeylerin  var  olduğunu  biliyorum.  İşte  bunlara  ulaşabilmenin yolu  ise  öncelikle  paranın  bana  verdiği  "özgüven"  ve  "güç" duygusundan kurtulmam gerekiyor.

Evet,  para  olmadan  modern  hayata  uyum  sağlamak  biraz  zordur.  Ancak  parayı  hayatımızın  merkezine  öyle  bir  almışız  ki, o  olmadan  evden  dışarıya  nefes  almaya  bile  çıkamıyoruz.  "Ya lazım  olursa"  endişesiyle  kendimizi  eve  hapsediyoruz.  Sonra "Lanet  olsun,  param  yok  dışarı  çıkamıyorum,"  diyerek  kendimizi  nefes  almaktan  mahrum  bırakıyoruz.  Sahi,  bugüne  kadar  kaç defa  arkadaşlarımıza  "Param  yok,  gelemiyorum,"  dedik  veya sanki  utanç  verici  bir  durummuş  gibi  gün  oldu  bunu  bile  dile getiremedik?  Mutluluğu  tamamen  paraya  endekslemişiz.  İlişkilerimiz  bile  neredeyse  para  üzerinden  yürütülüyor.  İnsanlar birbirlerini  "Paran  kadar  konuş,"  diyerek  aşağılıyorlar.  Hayalini kurduğumuz,  yapmak  istediğimiz  her  şey  para  duvarına  çarpıyor.  Önceliğimiz  para  olunca,  hayallerimizin  kafamızda  ördüğümüz  para  duvarına  çarpması  elbette  kaçınılmaz  oluyor.  Zaten  insanları  duyarsızlaştıran,  doğayı  katleden,  yapay  bir  dünya yaratılmasına  sebep  olan  şey  "daha  çok  para  kazanma  hırsı" değil  midir?  Yoksulluğun  tanımı  para  üzerinden  yapılıyor.  Oysa en  büyük  yoksulluk,  doğadan  yoksun  olmaktır,  manevi  yoksulluktur.  Para,  biz  farkında  olmadan,  sahip  olduğumuz  manevi değerleri  yavaş  yavaş  yok  ediyor.  Neden  azla  yetinemiyor  ve küçük  şeylerden  mutlu  olamıyoruz?  Önceliğimi  insana  ve  doğaya  vererek  kafalarda  örülen  para  duvarını  yıkmak  istiyorum. Parasız  kalma  korkusunu  yenmek  ve  para  olmadan  da  mutlu olunacak  şeylerin  peşine  düşmek  istiyorum.  Bunu  başarabilecek  miyim,  bilemiyorum.  Neler  yaşayacağımı  da  bilemiyorum. Yolculuğun  kendisinin  bir  cevap  olduğuna  ve  merak  edilen bütün sorulara cevap vereceğine inanıyorum...

Aslında  bu  kararı  vermek  benim  için  çok  da  zor  olmadı.  Asıl zor  olan,  bunu  yakınlarıma  nasıl  anlatacağımdı.  Bisikletle  seyahat  etme  fikri  bile  kolayca  kabullenilmezken,  bir  de  parasız, binlerce  kilometre  yolculuk  yapma  fikri  insanlara  çılgınca  gelecekti.  Eminim  bana  meczup  diyeceklerdi.  Zaten  hep  böyle değil  midir?  İnsanlar  kendilerinin  yapamayacağı  bir  şeyi  başkasının  da  yapamayacağını  düşünürler.  İlk  adımı  atmazlar.  Ulaşamayacaklarını  düşündükleri  için  en  büyük  düşlerini  gerçekleştirmekten korkarlar...

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Sep 09, 2016 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

Hayata YolculukHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin