{( 2 )}

428 26 2
                                    

Als ik lokaal in kom zitten Jess en Sofie naast elkaar. Ik ga achter ze zitten. 'Hello ladies' zeg ik grijnzend.

Sofie draait zich om. 'Dus je bent toch gekomen' vraagt ze.

'Ik moet wel' zeg ik, 'anders krijg ik nieuwe tattoo.'

Jess kijkt in haar wiskunde boek. Dat ergert me. Meestal luisteren de meisjes naar me. Maar zij niet. Waarom niet?! 'En waar neem je hem nu' vraagt Sofie.

'Dat mag jij bepalen schoonheid.'

Sofie grijnst en zegt: 'Weet je nou wat de pijnlijkste plek is om een tattoo te laten zetten?'

'Nee schoonheid, tell me.'

'Borstbeen' zegt ze.

'Wauw, ik had een andere plek verwacht.'

Ze rolt met haar ogen en kijkt even naar Jess. 'Jess' zegt ze, 'wat vind jij?'

'Borstbeen schijnt heel veel pijn te doen ja' zegt ze terwijl ze naar Sofie kijkt, 'maar scheenbeen ook want dan zit je meteen op je bot.'

'En heb jij een tattoo dan' vraag ik grijnzend, 'sweetheart.

Ze kijkt me aan met hele heldere blauwe ogen. 'Zie ik eruit alsof ik een tattoo zou nemen' vraagt ze.

'Je weet maar nooit' zeg ik grijnzend, 'sweetheart.'

Ze rolt met haar ogen en dan komt de leraar binnen. 'Krijg nou wat' zegt hij, 'jongeheer Harrison is weer eens komen opdagen.'

'Bijzonder hé' zeg ik geërgerd.

'Zorgt u ervoor dat u deze keer wel in de les blijft?'

'Ik ga mijn best doen' zeg ik grijnzend.

Hij begint zijn les. Ik schrijf mijn lijstje op met dingen die ik van meisjes wil.

-moet kleiner zijn. Check

-moet blond zijn. Check

- moet heldere ogen hebben. Check

- moet nog nooit een vriendje hebben gehad.

Ik kijk naar haar. Ze heeft vast al een vriendje gehad. Misschien op de basisschool maar niet op de middelbare. 'Jongeheer Harrison' zegt meneer De Wilde, 'gaat u ook aan de slag.'

'Natuurlijk' zeg ik zuchtend.

Ik begin te werken. Maar ik kom er niet uit. 'Sofietje' zeg ik zacht, 'hulp a.u.b.'

'Uh ja, wacht ff.'

Ze schrijft nog wat op en draait zich dan om. 'Ja' zegt ze.

'Vraag drie' zeg ik.

Ze zucht, 'die had ik fout. Ik ga zo naar hem toe. Ga mee anders.'

'Ik had hem goed' zegt Jess.

'O kun je dan helpen' vraagt Sofie.

Ze knikt en draait zich om naar me. Ze legt de som uit aan me. 'Thanks' zeg ik grijnzend, 'sweetheart.'

'Heb je voor iedereen een bijnaam' vraagt ze.

'Alleen degene die me interesseren.'

'Hoe bedoel je da...'

De bel gaat en ik pak mijn tas. 'Zie jullie morgen weer' zeg ik grijnzend terwijl ik het lokaal uitloop. Ik kijk nog een keer achterom. Ze kijkt me fronsend na. Ik loop naar de gymles en kleed me om. Jess is er ook weer. Als we tweetallen moeten maken blijft zij een beetje alleen staan. Ik loop naar haar toe. 'Samen sweetheart' vraag ik.

'Ehm... oké.'

Ik pak een bal en we gaan overgooien. De gymles gaat snel en daarna zijn we uit. Jess zegt niet veel en verdwijnt meteen nadat de bel is gegaan naar huis. Ik loop naar mijn scooter en rij naar huis. Ik woon in een villa. Mijn ouders hebben een heel groot bedrijf en zijn beide advocaten. Ze zijn bijna nooit thuis maar dat boeit me ook niet. Dan heb ik het huis alleen. De twee dienstmeisjes zijn er altijd wel. Net als de kok en de tuinman. Ze wonen in een apart deel van het huis. Ik schop mijn schoenen uit bij de voordeur en loop meteen door naar de kelder. Daar is mijn kamer. Het is een hele grote kamer. De muur waar mijn bed tegenaan staat is zwart. De andere drie zijn grijs. In de muur boven mijn bed en in de achtermuur zitten kleine ramen aan de bovenkant. Ik zit voor de helft boven de grond. In de hoek staat een hele grote zitbank en vlak ernaast een minikoelkast gevuld met bier.

Ik heb een tweepersoonsbed van zwart hout

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.


Ik heb een tweepersoonsbed van zwart hout. Er hebben al veel meisjes in gelegen. Tegenover mijn bed staat een lage kleerkast. Daarboven hangt weer een tv. die zet ik aan. Ik zap wat en zet uiteindelijk een actiefilm op.

Opeens gaat mijn telefoon. Ik kijk op het scherm en zie dat het mijn ouders zijn. Ik neem op. 'Ja' zeg ik.

'Skype op je tv' hoor ik mijn vader zeggen.

Ik zet skype aan op de tv en mijn ouders verschijnen. Mijn moeder heeft haar bruine haar in een nette knot gedaan. Ze heeft groene ogen. Mijn vader heeft blauwe ogen en grijs haar. Zijn haar is heel netjes gekamd. 'Zoon' zeggen ze, 'we gaan je inschrijven voor bijles.'

'Bijles?! Waarom?!'

'Omdat je nog steeds achterstaat met wiskunde' zegt mijn vader rustig.

'Niet mijn schuld. Die leraar legt gewoon niet goed uit!'

'Christiaan' zegt mijn moeder, 'daarom krijg je bijles. Dan hoor je het eens van een ander.'

'Goed' zeg ik geërgerd wetend dat ik dit niet ga winnen.

'Tot zondag' zeggen ze.

'Tot zondag.'

Ik sluit skype af en heb geen zin meer om film te kijken. Ik leun achteruit en val in slaap.

The bad boy and his tutorWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu