{( 10 )}

339 21 0
                                    

In laat Jessica gaan om vijf voor half vier. De jongens blijven nog wat langer bij me. 'Wacht even' zegt Ray als ik terug ben met voedsel en drinken, 'je laat haar gewoon terug naar huis gaan waar haar vader is?'

'Zij gaat de kinderbescherming bellen' zeg ik terwijl ik alles neerzet en neer plof. 'Als ik dat doe en hij erachter komt zal hij haar heel erg veel pijn doen en dat wil ik niet.'

Ze kijken elkaar aan. 'Wat' vraag ik.

'Je reageert anders' zegt Aaron, 'normaal had je het meisje aan de kant geschoven.'

'Goed dan, misschien voel ik iets meer voor Jessica dan ik voor anderen voel.'

'Mmh' zeggen ze tegelijk.

Ik rol met mijn ogen. 'Maar wat ik zei' zeg ik, 'meen ik. Als jullie ook maar iets verdachts zien aan Jessica kom het dan aan mij vertellen. 

Ze knikken. We gamen nog even voordat ze weggaan. Het is weekend dus ik heb geen zin om huiswerk te maken. Ik ga gamen en doe dat bijna het hele weekend door. Mijn ouders zijn er toch niet om me te corrigeren.

Als het maandag is en ik de plaza in loop zit Jessica niet aan de tafel. Ik loop naar Sofie toe. 'Sofietje' zeg ik weer plagend, 'waar is Jessica? Ik heb nog wat vragen over wiskunde?'

'Geen idee, ze was er niet vandaag.'

'Mmh. Thanks schoonheid.'

Ik loop naar de jongens. 'Iemand Jessica gezien' vraag ik.

Aaron en Ray schudden hun hoofd. 'Nope' zeggen ze tegelijk.

Ik knik en plof neer. De aankomende dagen komt ze niet op school en als ik haar bel drukt ze weg. Dat irriteert me zwaar. Dan opeens op vrijdag zie ik haar weer. Ray en Aaron komen haar tegemoet lopen in de gang. Ik geef een knik naar Jessica. Ze houden haar tegen en trekken haar de media in. Ik loop achter ze aan. Als ik bij ze ben zit Jessica op de bank. Ze heeft een losse schuine vlecht in zie ik. Ray en Aaron staan bij de deur. Ik ga op mijn hurken voor haar zitten en wil mijn hand op haar wang leggen maar ze kijkt weg. 'Jessica' zeg ik, 'kijk me aan.'

Ze kijkt me aan en ik zie dat ze gehuild heeft. 'Jessica' zeg ik, 'wat is er?'

Ze veegt de haren weg voor haar wang en er zit een hele grote blauwe plek op. Ik sta op, 'jij gaat niet meer naar huis. Je blijft bij mij logeren.'

'Wat?! Nee!'

'Jessica kijk wat hij deed!'

'Ik vroeg er zelf om!'

'Je wat?! Jongens, geen vergadering met de rest. Jessica en ik gaan even praten.'

'Nee! Chris ik laat mijn moeder of broertje of hond niet bij hem achter!'

'Jessica, daar gaan we iets op bedenken. Maar jij eerst.'

'Chris ik kan niet. Hij komt achter me aan.'

'Weet hij waar ik woon?'

'Nee, maar dan gaat hij naar school. En die weten het toch wel.'

'Hij weet toch niets van mij?'

'Nee, maar ik laat niemand alleen bij hem.'

'Rustig Jessica, wie haalt je broertje op?'

'Ik.'

'Aaron, Ray. Verzamel de rest nu. Zij gaan helpen haar verborgen te houden.'

'Wat?! Nee! Je hebt het me belooft!'

'Sweetheart ik kan...'

'Hou op met dat sweetheart! Ik ben dat niet! Ik ben maar een gewoon meisje wat je hulp niet nodig heeft!'

Ze rent langs me heen weg. Ray en Aaron kijken haar na. 'Moeten we' vraagt Ray.

'Nee' zeg ik, 'ze komt bij me terug.'

'You sure' vroeg Aaron.

'I'm sure.'

The bad boy and his tutorWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu