{( 13 )}

320 21 0
                                    

De volgende dag ben ik al een tijdje wakker als Mason wakker word. Hij loopt naar me toe en gaat naast me zitten. Ik glimlach. 'Hey knul' zeg ik.

'Moet ik vandaag naar school?'

'Ehm, dat lijkt me geen goed plan. Als je vader dan komt dan...'

Hij knikt voordat ik mijn zin af kan maken. Ik glimlach, 'geen zorgen. Alles komt goed. Mijn vrienden en ik houden jullie veilig.'

Hij knikt, 'en wie waren die mevrouwen gisteren?'

'Jane en Lillian, ze werken hier.'

Hij knikt. Ik glimlach, 'dus hoe oud ben je eigenlijk?'

'Negen, word over een paar weken tien.'

Ik knik. 'Hoe oud ben jij?'

'Zeventien.'

Hij knikt, 'en hoeveel games heb je?'

'Een hele kast vol. En het zijn allerlei games van mario kart tot GTA.'

'Wat is GTA?'

'Ehm... ik denk niet dat Jessica het goed keurt als ik dat vertel aan je.'

'Oh.'

'Nee inderdaad' zegt Jessica opeens.

We kijken naar haar. Ze gaat bij ons zitten. Mason zit tussen ons in. 'Dus geen school vandaag' vraagt ze.

Ik schud mijn hoofd, 'nope.'

De rest van de dag kijken we films en gamen wat. Rond drie uur komen Aaron en Ray weer binnen. 'Hey jongens' zeg ik, 'langsgereden?'

'Ja, en alleen haar moeder is thuis. Dus we moeten snel zijn.'

Ik spring op en we rennen naar boven. Ik neem Jessica en Mason bij mij achterop. Haar moeder is inderdaad alleen in huis. 'Jess' roept ze, 'Mason!'

'Mam kom' zegt Jessica, 'we gaan weg hier!'

'Wat?! Weg?! Waarheen?!'

'Naar Chris' zegt Mason, 'het vriendje van Jessica.'

'Wow' zegt Jessica, 'nee. Nog niet!'

'Mevrouw' zeg ik, 'gelooft u mij. Ik wil u alleen maar helpen. Ik weet wat uw man heeft gedaan bij Jessica en wil haar en haar familie helpen. Gaat u alstublieft mee. Ik regel een hotel voor u.'

'Toby' roept ze.

Er komt een klein  hondje aanrennen. 'Toby' roept Jessica blij.

De hond springt tegen haar op en Jessica neemt de hond in haar armen. 'Goed dan' zegt haar moeder, 'moeten we kleding pakken?'

'Dat lijkt me wel het beste' zeg ik.

Ze knikt en rent naar boven en komt terug met een hele grote sporttas met kleding. We gaan eerst naar mijn huis en daar gaan we in de woonkamer zitten. Ik laat Jane en Lillian thee maken. Jessica heeft Toby op haar schoot. 'Ik zal mezelf eerst even voorstellen' zeg ik tegen haar moeder, 'mijn naam is Chris. Ik kwam erachter dat uw man Jessica misbruikte.'

'Hoe' vraagt ze.

Jessica kijkt op en kijkt mij aan. 'Ik vind uw dochter leuk en ze rende van me weg toen ik dat zei, ik ging achter haar aan en zij vertelde het me.'

Haar moeder knikt. 'Maar eerst help ik haar dit probleem op te lossen' zeg ik, 'ik zal uw dochter geen pijn willen doen. Nooit niet. Ik heb met Jessica afgesproken dat we haar broertje gisteren zouden ophalen en daarna u. Maar toen we de straat in kwamen kwam uw man net thuis. Ze hebben vannacht hier gelogeerd. Ik wil graag een hotel voor u regelen zodat we daar alles kunnen regelen wat betreft het inschakelen van de politie en de kinderbescherming.'

Haar moeder knikt. 'Ik blijf hier' zegt Jessica.

Ik kijk haar aan. 'Dat hoeft niet' zeg ik.

'Nee, ik wil.'

Ik knik. 'En Toby dan' vraagt Mason, 'hondjes mogen niet in een hotel.'

'Toby blijft wel hier' zegt Jessica, 'als dat mag van Chris.'

'Tuurlijk' zeg ik.

The bad boy and his tutorWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu