7 HORROR STORIES (Jhope) 3/3

998 89 3
                                    

"Hyung jom!!"
Jimin menarik tangan jin selepas selesai rakaman mereka di lokasi itu.

"Hyung janji belanja ayam ye." V dan jungkook menepuk- nepuk punggung jin dari belakang.

"Jhope dalam kereta eh?"
Suga yang sedang membetulkan rambutnya bertanya mengenai jhope.

"Ada dalam kereta tengah tidur. Penat sangat nampaknya." Namjoon mendahului mereka semua. Ke arah kereta.

"Hyung kenapa pintu kereta terbuka?"
Jungkook pelik.

Semua memandang ke arah kereta mereka, pintu kereta terbuka luas dan tiada siapa di dalam.
Mereka semua berlari ke arah kereta.

"Mana jhope hyung?!"
Jimin mula resah.

Namjoon menyentak rambutnya ke belakang. Dia memandang sekeliling.

"Cuba call!!"
Jin bersuara.

V mengeluarkan iphonenya dan mula mendail no. Jhope.

"Tit.. tit.. tit... tit.."

"Bunyi tu?"
Namjoon mencari bunyi tersebut, mereka semua melilau mencari di luar. Di dalam kereta juga tidak ada.

"Kenapa ada kat sini?"
Suga mengambil iphone milik jhope di atas tanah, belakang kereta mereka. Dan menunjuk ke arah member bts yang lain.
Raut wajah mereka berubah.

"jhope!!!!! Jhope hyung!!!!!"
Mereka memjerit- jerit memanggil jhope.

Tiba-tiba jungkook terpandang sesuatu.
"Hyung!!! Jhope hyung kat situ!!!"
Jungkook berlari ke arah kawasan kepungan anjing di tepi bagunan lama.
Jungkook dan member bts yang lain memasuki kawasan tersebut dan memdapati jhope yang sudah tidak sedarkan diri, terbaring layu bersama dengan anjing yang sedang mengelilingnya. Mereka membawa jhope ke hospital.

Hospital.
Jhope membuka matanya sedikit demi sedikit, dia melihat semua member bts sedang memandangnya dengan raut wajahnya yang sayu.

"Hyung."
Jimin menyentuh lengan jhope, apabila melihat jhope sudah membuka matanya.

"Aku mimpikan?"
Jhope tersenyum memandang mereka semua.

"Mimpi apa ni? Kenapa ni jhope?"
Jin bersuara juga.

Jhope diam. Dia memandang namjoon
"kau pergi mana?"

Namjoon senyum.
"aku penat kejar kau."

"Kejar?"
Jhope tergamam.

Namjoon masih tersenyum dan dengan sekali rentap dia mengoyakkan wajahnya dan mula berubah menjadi lembaga yang menakutkan itu. Dia melompat dan menerkam ke atas jhope.
"Kau bukan bermimpi!!" "Hehehehehehehehehe."

"Arghhhhhhhhh!!!!!!"

"Hyung!! Hyung bangun!!!! Hyung ok tak ni??!!!!!"
V menggocangkan tubuh jhope yang mula bersifat ganas dan meracau.

Jhope tersedar dan dirinya berpeluh-peluh ketika itu.
"Aku kat mana??!!"

"Hyung kat mana? tadi hyung kata nak cari telefon kat kereta, pastu hyung tak balik- balik sampai kiterong habis pengembaraan ni ha"

jhope melihat sekelilingnya sambil diperhatikan oleh rakan-rakannya. bajunya basah kerana peluh takutnya.
dia menepuk mukanya beberapa kali, helahan nafasnya masih turun naik dengan cepat.

"Kau kenapa hoseok??!"
Namjoon memegang kedua belah bahu jhope, untuk menyedarkan jhope semula.

"Aku tak paham, apa yang berlaku sebenarnya, aku... aku mimpi buruk, aku mimpi kena kejar de....."

"Tit...tit..tit..tit...."
Bunyi iphone jhope menggangu mereka, jhope membuka telefonnya yang berada disebelah kirinya dengan berhati- hati. dia melihat terdapat satu mesej yang dihantar dari satu nombor yang tidak dikenali. Jhope membukanya. Mata jhope terbeliak, dia tergamam lama Memandang mesej itu.

"Kenapa hoseok?"
Mereka semua menunggu. Apabila melihat raut wajah jhope berubah serta merta.

Kelihatan imej jhope yang terbaring lemah tidak sedarkan diri dikawasan hutan yang Ditangkap oleh seseorang. Mereka berpandangan antara satu sama lain.

"gambar apa ni jhope?" suga melihatnya semula

"apa ni?"
jimin mengambil dari tangan jhope

Jhope diam, matanya mula berair
"Aku bukan bermimpi."

The End.

Nantikan member yang seterusnya. Sorry lmbt update, terima kasih membaca.

#BTSXARMY #JHOPE #BTS

7 HORROR STORIES (Who Do This??!)Where stories live. Discover now