"Wei dahlah!tak suka lah tangkap leleh camni!jom! Turun makan"ujar wan bigkas bangun dan menghulurkan tangan kepada yusrina.
"Thank you,prince charming,lets go"balas yusrina kembali berdekah.
***
"Em,wan.bapa lama kau kat malaysia?"tanya yusrina lalu kmbali menyuap mulutnya dengan sudu yg penuh dengn nasi berkuah asam pedas.
"Selama lamanya cik yusrina"usik wan,yqng masih tertumpu pada pingganya.
"Wan.aku serious ni."kata yusrina dengan nada tegas.
"Ok ok.relakslah..kau datang bulan ke apa? Aku kat sini sampai keputusan spm keluar."jawab wan memandang yusrina.
"So..maknanya,kau sekolah sememtara dekat sini sampai spm habis then baru kau balik sana?"soal yusrina lagi mahukan kepastian.
Wan mengangguk perlahan.
"Kau sekolah mana?"soal yusrina masih tidak puas hati.
"Kat pondok depan tu! Kat sekolah lah.."balas irfan membuat rolling eyes.
"Ikhwan.."tegur puan aida menyiku wan.
"Yelah..aku sekolah dekat sekolah menengah bandar sungai raya.sekolah ustaz ammiru-"mult wan ditekup kuat.
"Kau gila?depan bonda bana.."bisik yusrina masih menekup mulut wan.
"Means,Kau dengan Aku satu sekolah?!"teriak yusrina membulatkan matanya.
"Bukan setakat satu sekolah,satu class lagi gitu"jawapn wan membuatkan air yg diteguk yusrina tersembur keluar.
Gelak sakan satu meja.yusrina pulak cuak mencari tisu.wan dengan bertanggunhjawabnya yg x begitu bertanggungjawabnya membaling tisu ke arah yusrina.hanya jelingan tajam dibalas.
**"Assalamualaikum semua,"sapa cikgu hadi yg menggayakan baju kemeja biru dan tai hitam kelabunya pada pagi Isnin macamni.salam berganti sahutan dan masing masing tegak duduk di meja masing masing.add math oi..x lulus,sia sia je kau masuk kelas sains.
"Harini,ada pelajar baru akan menyertai kelas kita,perkenalkan diri kamu."arah cikgu hadi.
Pelajar berpakaian kemas dari rambut hingga kasut menaoak ke tengah bahagian hadapan kelas.
"Nama saya Muhammad Ikhwan bin Jamaludin,panggil je ikhwan"terangnya pendek.
"Hensemnya dia.."
"Kan..kacukan uk pulak tu."
"Dahlah pandai"Dah start dah pujian pujian perempuan gatal yg dah termakan dengan nuka handsome si Wan tu.
"Ha,ikhwan.pilihlah tempat duduk kamu."arah cikgu hadi sevelum duduk ke tempatnya.
Sah.
memang aku kene tutup muka.kalau tak,mampuigh na..
yusrina mencapai buku nota addmath di hadapanya dan segera dijadikan perisai.tapi segala usahanya macam takde function."Saya nak duduk sebelah..bff saya.Yusrina Asyera."bunting mata yusrina mendengar kata kata wan.
What?!aduh dia ni sengaja betul buli aku."Bello friend~"sapa wan,meletakkan begnya di kerusi.
"Kau sengaja ei buli aku?kan aku kata tak yah buat macam kau kenal aku.."marah yusrina mencubit wan.
"Wei,biarlah allah tarik sekali pun kehandsomeman aku ni sampai semua orang benci nak tengok aku sekalipun,aku takkan pernah tipu yang kau kawan aku.aku tak tipu.serious ikhlas."terang wan dengan oandangan redup di matanya.
"Apa apa je lah..anyway pahal taknak diaorang panggil kau wan je?"tanya yusrina ingin tahu.
"Sebab aku nak panggilan tu special untuk kau seorang je yg panggil."ok serious.kali ni kata kata dia buat hati aku tersentuh dan terharu.
YOU ARE READING
Ditipu, Untuk Dicintai✔
Teen Fiction"Ma,isnt that too cruel? Buat dia jatuh cinta penuh harapan dengan irfan sebab nak buat dia kalah dariapada dapat scholarship tu then senang senang tinggalkan dia?srsly ma?!" Ajek gila mak aku ni suruh aku buat si minah bijak tahap dewa tu jatuh cin...