Yoongi POVMacam mana pulak pompuan tu hilang? Aku cakap ngan ayah aku kejap je dia dah menghilang. Pastu macam mana pulak takde sape nampak dia keluar? Dia tu apa? Halimuna ke apa? Pastu rantai aku pulak kat mana? Tadi elok aje ada kat atas katil. Ke pompuan tu ambik rantai tu gi lari? Kuaja.
Back to Jungmi POV
Aku dah selamat sampai ke rumah aku. Rantai rama2 itu aku tenung dari tadi. Macam mana pulak aku boleh bawak rantai ni dari dunia lagi satu? Kalau macam tu.. Boleh ke.. Aku.. Bawak orang datang sini??
*geleng*
Apa benda aku merepek nih?? Takkan aku nak bawak putera tu datang sini kot??
*senyum*
Tapi tak salah mencuba kan?
*geleng, tampar diri sendiri*
Mwoya? Aku dah gila ke?
*baring kat katil* *senyum*
Tapikan.. Comel pulak aku rasa bila fikirkan balik pasal putera dingin tu..
*gigit jari, senyum*
"Cik Jungmi!! Dinner!!"
"Eo? N-nae.."
"Jungmi-ah."
"ne, omma."
"Bila Jungmi beli necklace tu?"
"Necklace ape?"
"Yang dekat leher Jungmi tulah."
"Eo?"
Bila pulak aku pakai rantai ni?
"Kejap eh, omma. Nak masuk bilik kejap."
Dalam bilik
Aku rasa cam ada benda pelik dengan rantai ni. Bila pulak aku ada pakai rantai ni? Aku mendang ke arah cermin supaya pandangan lebih jelas.
Macam yang korang fikir, cermin tu tidak menunjukkan diri aku. Aku dah penat dengan bende ni.. Tapi, menjadi tak bila akunampak putera dingin tu bersama dengan seorang lelaki lain. Nampak gaya macam putera jugak.
Ppakk!
Omg, lelaki tu baru je tampar Putera Yoongi! Aku takleh tahan diri aku dan memasuki cermin itu tanpa berfikir panjang.
Dunia sebelah
Yoongi POV
Kenapa mesti aku jugak yang menjadi raja seterusnya? Kebodohan apakan ini? Bukannya aku yang sulung. Kenapa hyung tak boleh? Kenapa?
"Yoongi, hyung nak cakap sikit dgn Yoongi"
"Hmm, apa dia?"
"kenapa Yoongi taknak jadi raja?"
"Hyung.. rasa.. Yoongi ni cukup layak ke nak jadi raja? Yoongi rasa Namjoon lagi layak jadi raja."
"Jadi.. Yoongi tak nak jadi raja lah ni?"
Ppak!
"Yoongi nak kecewakan hyung dan abeoji ke?!!!"
"Hyung! Hyung atau abeoji sekalipun, tak boleh nak kawal Yoongi. Yoongi boleh jadi ape aje yang Yoongi nak!"
"Memang nak kena sangat dia ni.."
Ppak!
Tamparan itu tadi tidak mendarat pada pipi aku tetapi pada perempuan yang aku tak tahu muncul dari mana.
"F**K!!!!! Sakit bodoh!!"
Gadis itu terus menekup mulutnya selepas mengucapkan kata2 tadi. Tak silap lagi, perepmpuan ni..
"Yoo Jungmi?..."
"Errhh.. Ye?"
"Awak siapa?"
"Ampunkan patik atas perbuatan patik tadi, tuanku."
Jungmi POV
Sumpah aku tak tahu nak cakap bahasa istana macam mana. pakai tembak aje aku ni.
"ITU BUKAN APA YANG BETA NAK! BETA INGINKAN JAWAPAN, SIAPA KAMU!!"
Dia.. menjerit kat aku ke tadi? Tak pernah ada orang menjerit kat aku. Ini kali pertama.
"Sudahlah tu hyung. Dia kawan Yoongi."
Tangan aku ditarik oleh Yoongi menuju ke bilik dia rasanya.
Bilik Yoongi
Yoongi mengelap air mata yang tadi jatuh daripada mata aku.
"Awak okey?"
*geleng*
"Tadi first time ada orang tinggikan suara kat saya. Jadi nilah rasanya kena tengking?"
"Takdelah sakit sangat. Rasanya cuma sebab awak tak biasa."
"Ye, saya mengaku saya ni anak manja. Semua benda orang buatkan. Saya tak reti nak buat apa2. Saya siket2 nak nangis. Takde sape suka saya sebab perangai manja saya ni."
"Tak, tak. Jangan fikir camtu. Kalau awak rase macam tu, bagitau aje saye. *lap air mata* Saya suka awak. Takpe kalau takde sape suka perangai manja awak. Saya suka."
"Yoongi hyung! Takpe ah. Hoseok hyung!!"
?? Sape tu? Putera ni ada berapa orang adik beradik?
"Awak dengar aje cakap saya.. Mulai sekarang, Awak tak boleh nangis atau bersedih depan saya lagi. Arasseo?"
Putera Min Yoongi, kau dah buat apa kat aku? Kenapa aku rasa tenang dan selesa dengan kau? Tapi pada masa yang sama, kau buat jantung aku berdegup 180 km/j. Kau siapa?
Adakah kau tengah buat aku jatuh cinta?
Hello! Ya Allah dah lama aku tak update buku ni. Macam dah berhabuk dah. Bukan terlupa pasal buku ni. Cuma agak stress about some shits that always searching for me to fv<k up my life. So, I've been busy to settle shits up which is not yet done. Well, sorry lah sebab buat korang tertunggu2.
YOU ARE READING
[🌹] mirror °yoongi
Fanfiction+apa yang aku hajatkan berkali-kali akhirnya dimakbulkan.