Jap, apa maksud dia nih?? Dia suka aku? Tapi kitorang baru jumpa dua kali je kot.. Tak boleh, aku tak boleh terpedaya.
*tolak Yoongi*
"Apa maksud awak awak suka saya? Kita baru jumpa dua kali je. Macam mana awak tahu say manja? Awak pasti awak suka perangai manja saya? Awak baru jumpa saya yang manja sekali. Macam mana awak boleh pasti awak akan tahan kemanjaan saya? And is kemanjaan even a thing?"
"Aish.. Awak makan seekor lembu ke? Macam mana awak boleh kust sangat sampai boleh tolak saya?"
"Is that the issue now? Kenapa awak cakap awak suka saya bila awk baru jumpa saya like.. dua kali je?"
"Aish, pompuan ni kan.."
"Apa, apa? APA!!!"
"Hyung!"
"Apa kau nak?"
"Baginda Raja sedang murka disebabkan hyung."
"Kenapalah susah sangat jadi Putera Mahkota ni!"
Dan Yoongi berlalu pergi berjumpa dengan Baginda Raja. Aku memberikan senyuman dan tundukan hormat kepada adik Yoongi. Kalau Yoongi putera, mestilah adik dia pun seorang putera, kan?
Putera itu membalas semula senyuman aku. Tbh, memang comel dia comel. Macam arnab.
"Awak siapa?"
"Ah, maafkan patik. Nama patik ialah Jungmi, Yoo jungmi."
"Nice to meet you. Beta putera ke-7, Jungkook."
"Boleh patik tanyas sesuatu?"
"Dan apakah soalan itu?"
"Boleh tak tuanku terangkan apa yang sedang berlaku di istana sekarang ni?"
"Awak tak tahu ke? Semua rakyat di Bighitland tahu."
"Ermm.. Patik rakyat baru."
"Macam mana awak masuk istana? Bukan semua orang boleh masuk sini tau."
"Aish, kenapa tuanku lari tajuk? Kalau taka nak bagitau cakap jelah."
"Eh, janganlah marah beta. Yelah2. Mari ke kamar beta."
"nae.."
Bilik Jungkook
"Awak nak dengar tentang apa?"
"Semuanya."
"ok, pertama sekali, kita sekarang berada di bawah pemerintah Raja Min kyungho (random name, takyah tanya). Baginda mempunyai tujuh orang anak lelaki. Yang pertama, Min Seokjin (terpaksa tukar demi menjayakan fanfic ni). Sepatutnya dialah yang jadi Putera Mahkota. Tapi, dia sedang sakit dan katanya dah tak lama nak hidup. Yang kedua, Min Yoongi. Dia terkenal dengan perangai don't give a damn. Tapi ditakdirkan menjadi putera mahkota. Seterusnya, Min Hoseok. Dia ni seorang yang sangat ceria dan merupakan tenaga Bighitland. Min Namjoon yang keempat. Dia sebaya dengan Hoseok. TApi, bonda Hoseok, Seokjin dan Yoongi meninggal ketika melahirkan Hoseok. Raja menyebabkan bonda Namjoon mengandung dan berkahwin dengannya. Kemudian, Min Jimin. Dia yang paling kuat berlawan antara semua putera. Tapi selain itu, putera ni takdelah istimewa sangat. Yang keenam, Min Taehyung. Dia ni dua kali lima je dengan Hoseok. Tapi dia lagi pelik. Dia cakap dia dapat rasakan ada dunia luar yang kita langsung tak tahu. Pelik, kan?"
"Apa yang peliknya? Tuanku tahu ke dunia ni dikawal macam mana?"
"Ehem.."
"Maafkan patik."
"Biar beta sambung, Saya ialah putera ketujuh. Saya yang paling hebat, paling kacak dan yang paling berani antara semua putera."
"Ehem, kanda terlupa seorang lagi."
"Aish, Eunbi-ah.. Kanda tak lupa Eunbi lah. Nak sambunglah ni."
"Yelah tu. Annyeonghaseyo. Beta puteri pertama, Min Eunbi imnida."
"Annyeonghaseyo, tuanku."
"Dahlah beta bongsu, Perempuan pula tu. Baginda Raja langsung tak hiraukan beta. Dia rasa beta lemah."
"Mana ada dinda lemah. Dinda pernah berlawan dengan sekupulan perompak, kan?"
"Kalaulah ayahanda tahu pun.. Baginda akan peduli ke?"
"Janganlah cakap macam tu, tuanku. Patik pasti, deep down inside, pasti banginda Raja sayangkan tuanku."
*senyum*
"Kamu siapa, ye? Beta tak pernah nampak kamu pun."
"Sa- patik ialah Jungmi, Yoo Jungmi."
"Beta sukakan kamu. Kamu berfikiran positif. Apa pun, izinkan beta beredar."
"Nae, tuanku. Semoga berjumpa dengan tuanku lagi.''
Di luar istana
Jadi Putera Yoongi adalah Putera Mahkota? Nanti dialah yang jadi raja, kan?
Shing!
Bunyi itu menyedarkan lamunan aku tadi. Ternyata sebilah pisau telah lalu di hadapan aku. Aku memandangg ke kiri di mana ia datang.
Sejurus aku menoleh, satu lagi pedang dihalakan pada muka aku.
"Kamu siapa?"
Begitu saja, aku rebah ke lantai.
Jangan tanya dari mana aku dapat idea Bighitland tu. Tiba2 terkeluar dari minda sebab tak tahu nak namakan kerajaan tu apa. Btw, Eunbi tu Sinb dari Gfriend tau. K, bye!