Dah dekat seminggu Yoongi dan Hoseok tinggal rumah aku. Biasnya aku mintak diorang balik, tapi aku biar aje diorang duduk bermanja dengan omma. Jujur, aku cemburu. Tapi aku boleh dapat semua tu bila-bila masa. Hoseok tak pernah dapat kasih sayang daripada ibu kandungnya. Apa salahnya kalau aku biar diorang bermanja sekejap.
"Jungmi?"
"Eo?"
"Aku rasa aku kena baliklah. Hari pertabalan aku dah dekat."
"huh? Umm.. Pergilah balik. Nanti abeoji kau marah."
"Betul ni?"
"Pergilah. Aku tak nak kau terlepas majlis pertabalan sendiri."
"Arasseo. Jangan rindukan aku."
"Ceh, takde masa aku nak rindukan kau."
Yoongi memanggil Hoseok supaya mereka boleh balik bersama. Rumah ini mungkin akan kembali sunyi tanpa kehadiran diorang.
Ketika mereka berdua berdiri di hadapan cermin, aku memegang tangan Yoongi. Menghlang mereka dari pergi.
"Kenapa?"
"Aku nak ikut.. boleh?"
"Kenapa?"
"Aku nak tengok kau jadi raja."
"Kena--"
"Saje. Nak tengok aje. Tak boleh ke?"
"Mestilah boleh. Jom."
Dia menarik tangan aku masuk ke dalam cermin. Sehinggalah kami sampai ke alam lain yang dipanggil mereka Bighitland. Patutlah aku rasa special sikit tentang tempat ni. Aku ada tiga abang tiri di dunia ni.
+++
Yoongi POV
Nampak macam Jungmi dah betul-brtul jatuh cinta kat aku. Nak tinggalkan aku pun tak boleh. Ommoni dah cakap jangan buat dia makin jatuh pada aku. Apa patut aku buat? Aku sayang Jungmi bukan aje sebagai adik. Malah, jauh lebih dari itu.
Flashback
"Yoongi.."
"Ye, Ommoni?"
"Meh sini. Ommoni nak cakap sikit."
Aku hanya mengikut dia ke biliknya. Dari riak wajahnya, benda yang dia nak cakapkan ni macam penting.
"Ommoni nak cakap apa?"
"Pasal Jungmi.."
"Kenapa dengan dia?"
"Tolong buat dia putus asa."
"Ommoni tahu.. kamu berdua salimg mencintai. Tapi ini salah. Kamu adik beradik. Tak boleh dibuat hubungan cinta."
"Tapi.."
"Takde tapi-tapi. Yoongi kena buat jugak.''
"Macam mana?"
"Apa-apa cara sekali pun. Atau... Buat Jungmi benci Yoongi."
Aku hanya menutup mulut aku. Tak tau nak cakap apa.
End flashback
Aku taknak kecewakan ommoni. Tapi dalam masa yang sama, aku tak nak berpisah dengan Jungmi. Aku tengah kusut. Tak tahu nak buat apa. Cara yang ommoni cadangkan tu aku tak boleh. Aku tak sanggup nak jadi jahat pada Jungmi. Apa patut aku buat?
Jungmi POV
Aku merayau-rayau di sekitar kawasn istana. Dah agak lama aku tak datang sini. Muka-muka yang berada di sini pun aku dah tak berapa ingat. Tapi semestinya aku ingat Putera Jungkook, Taehyung, Namjoon dan Jimin. Dan juga Puteri Eunbi. Bercakap tangan Jungkook, tu dia dah jalan depan aku.
"Annyeong Jungkook!"
"Eo? Cik Jungmi?"
"Ya. Dah lama tak jumpa."
"Awak pergi mana sebelum ni?"
"Pergi balik Bumi."
"Saya nak pergi ke tempat awak kata Bumi ni?"
"Tak payahlah. Tak banyak pun ada."
+++
Sepanjang majlis itu aku hanya mengintai dari satu sudut. Maklumlah, aku bukannya rakyat mahupun orang istina. Aku tak layak untuk berada di majlis ni. Tapi aku tetap nak datang. Untuk berbangga dengan lelaki yang aku sukai. Atau setepat-tepatnya, cintai.
Setelah majlis itu berakhir, aku berlari ke arah Yoongi dan memberinya sebuah pelukan.
"Kau dah jadi raja dah sekarang. Aku bangga."
Tanpa membalas pelukan aku, dia menepis lembut tangan aku dan berpusing menghadap aku.
"Aku takde masa. Sorry."
Aku terkejut dan hairan. Kenapa dia cakap macam tu? Tak balas pula pelukan aku. Dia jadi dingin macam waktu pertama kali dia dan aku bersua. Cecair jernih mengalir di atas pipi aku tanpa aku sedar.
Yoongi POV
Aku kena cepat fikirkan cara untuk Jungmi lupakan aku. Aku tak nak di terluka. Perangai manja dia memang takkan tahan kalau aku sakiti hati dia. Ketika sibuk mengelamun, seorang pembantu istina datang ke bilik aku.
"Tuanku, selepas menukar baju, sila pergi ke ruang santapan. Santapan malam dah disediakan untuk tuanku."
"Ok. Terima kasih."
Dia baru saja hendak menapak keluar, aku secara tiba-tiba bersuara.
"Beta nak tanya sesuatu."
"Silakan, tuanku."
"Macam mana awak buat orang yang sayangkan awak lupakan awak. Tapi bukan dengan jadi jahat."
"Patik tak pernah berdepan dengan masalah sebegini. Tapi patik rasa hipnotasi mungkin berjaya."
"Hipnotasi?"
Idea sudah tidak wujud di dalam otak ni. Aku tak tau nak buat apa doh. Aku nak habiskan citer ni tapi tak tahu camne.
YOU ARE READING
[🌹] mirror °yoongi
Fanfiction+apa yang aku hajatkan berkali-kali akhirnya dimakbulkan.