Pada pagi yang cerah dn indah, aku bersiap sedia untuk ke sekolah.Hariku bermula dengan mandian berbuih di dalam tab mandi yang besar. Tentulah mengambil masa yang lama. Sebab itulah aku meminta orang gaji untuk menyiapkannya pada setiap pagi. Anak orang kayalah katakan. Walaupun kaya, aku bukanlah suka sangat nak brag about anything. Dah kehidupan aku ditakdirkan untuk menjadi senang. Kenapa aku kena susahkan diri? Aku juga suka membaca buku dan menonton wayang. Lebih2 lagi yang bertemakan 'fantasy'. Aku terfikir, bagaimana kanak2 di Narnia boleh masuk ke dalam dunia Narnia itu hanya dengan almari? Bagaimana Alice boleh ke Wonderland dengan lubang yang dilalui oleh seekor arnab? Dan.. mengapa mereka terfikir untuk pulang? Bukankah ianya seronok menjelajah dunia luar? Dan berkawan dengan makhluk lain? Dan adakah aku juga boleh ke dunia lain dengan cara sendiri? Pasti tidak masuk akal. Daripada buang masa memikirkan perkara sebegini, lebih baik aku sikat rambut. Cermin aku bersaiz besar dan aku boleh nampak seluruh anggota badanku. Dari kepala hingga ke kaki."Kalau aku boleh ke dunia lain, macam mana agaknya rupa dunia tu?"
Sikat aku terjatuh dari tangan aku. Aku pun mengangkat sikat itu semula untuk meneruskan apa yang berhenti tadi. Tetapi apa yang aku lihat ke dalam cermin bukanlah imej aku lagi. malahan, ia menunjukkan sebuah taman dipenuhi dengan bunga. Seorang jejaka pula berjalan2 di sekitar taman itu. Dan apabila aku mengambil satu langkah dekat dengan cermin itu, imej taman dan jejaka tu hikang dari pandangan aku. Cermin itu juga menunjukkan diri aku semula.
"Adakah ini dunia yang lain? Yang aku terangan-angan ingin kenali?"
Hai!! Mansae is now here with another book! Bagi tepukan sikit! Woo! Ok, chill Mansae. Buku je pun. And fyi, Mansae dapat idea ni daripada drama W tu.. K, Bye! Till next time!
YOU ARE READING
[🌹] mirror °yoongi
أدب الهواة+apa yang aku hajatkan berkali-kali akhirnya dimakbulkan.