Asrama Lelaki
'Thomas esok kita cuti ,apa kata kita pergihospital.'bicara Chiba kepada Hyungnya. 'Bagus juga lepas kita pergi hospital ,kita pergi taman tema.'bicara Bii itu membuat Thomas berfikir. 'Boleh juga , apa kata kita bawa Kei, Chaeyeon dan Bomi.' Bicara Thomas lalu mengarahkan Bii menelifon Kei . 'Kei esok tidak ada kelas,esok kami nak pergi hospital sebelum balik nak singgah pergi taman tema kalau kalian sudi kita pergi sekali , jangan risau Thomas yang belanja.Jumpa sekat pagar block C esok Bye.'
Block C
'Maaf kami lambat , ada kecemasan tadi.'bicara Bomi. 'Wow Chaeyeon comelnya telefon awak gambar bunny'. Bicara Chiba kepada Chaeyeon . 'Terima kasih Chiba , awak juga minat bunny mesti awak suka warna kuning'.bicara Chaeyeon kepada Chiba lalu tersenyum . 'Mmm...Chaeyeon kaki awak dah sembuh ? saya masih risau pasal awak.'bicara Chiba itu membuat Chaeyeon gelisah. 'Dah sembuh. Terima kasih Chiba kerana ambil derat pasal saya.' Oi kamu berdua tak nak naik bas ke?'. Bicara Thomas yang sedang tersenyum kepada mereka berdua.
Hospital
'Bila Hyun Jong nak sedar , aku harap kepada tuhan agar dia cepat sedar'. Bicara Bii sedang pegang tagan Hyun Jong . 'Kita teruskan berdoa jangan putus asa Bii.'bicara Kei . 'Kei kamu nak ikut atau tidak , kami nak pergi taman tema ni.' Kata Thomas kepada Kei yang sedang bersedih. 'Rasanya tidak , maafnye Thomas ,saya ada banyak kerja yang perlu disiap kan dalam minggu ini jangan risau saya akan jaga Hyun Jong .'jawap Kei lalu mereka beredar dari hospital itu.
Taman tema Leo Foo Village Theme Park
'Hey!ini ticket , kita bahagikan kumpulan. Bii ,Chaeyeon dan Chiba sama kumpulan , aku dan Bomi sama kumpulan.'bicara Thomas lalu memberi ticket kepada mereka.
'Bii dan Chaeyeon ,saya lapar macam nak beli makanan , nak teman atau tidak.'bicara Chiba lalu menarik tangan Bii. 'Sorry Chiba saya nak teman Chaeyeon nak beli makanan kat sana diakan perempuan.' Bisik Bii kepada Chida. 'Kalau macam begitu boleh nanti tunggu saya dekat bangku itu.'bicara Chiba lalu Bii beredar di situ.
'Thomas comel atau tidak cekak rambut ini'.bicara Bomi kepada Thomas. 'Wow comel ,sesuai dengan awak Bomi. Kalau awak nak saya tolong bayar tapi saya harap awak jangan tolak.'kata Thomas lalu membayar cekak rambut itu. 'Terima kasih Thomas,saya amat menghargai.' Bicara Bomi yang sedang tersenyum. 'Awak nak tahu atau tidak benda yang paling berharga dalam hati awak Bomi. Saya amat mencintai dirimu,bukan sekadar peminat but sebagai kekasih yang melawat luka saya di dalam hati.' Bicara itu membuat Bomi terkejut dan Bomi tidak sangka hajatnya tercapai. 'Betul ke Thomas apa yang kamu kata , saya juga mencintai awak Thomas ,saya tidak sangka hajat saya yercapai selama ini.' Percakap an mereka yang mencorak kan warna cinta di dalam hati.
'Bii saya nak cakap dengan awak . Mmm..saya sebenarnya sudah jatuh hati dengan awak ,adakah awak menerima saya seandainya.' Bicara Chaeyeon kepada Bii. 'Chaeyeon awak jangan main , perkara ini tidak boleh main jaga hati orang lain juga'. Bicara Bii itu membuat Chaeyeon rasa marah lalu memeluk Bii. 'Chaeyeon apa yang kau buat ni?.'bicara Bii lalu mentolak Chaeyeon tetapi dalam masa yang sama Chiba berada di tempat itu dan dia seolah-olah tidak nampak kejadian Bii dengan Chaeyeon. 'Hey! Penat saya mencari kamu berdua, itu kamu berdua Thomas dan Bomi lamanya sampaikan makanan saya dah habis.'kata Chiba kepada mereka semua.
Hospital
'Hyun Jong siapa kau sebenarnya ? adakah mimpi itu adalah petunjuk daripada kau.'bicara Kei sedang menung muka Hyun Jong lalu Hyun Jong pegang tangan Kei , Kei berasa pelik lalu dia bicara di dalam hati. 'Macam mana dia pegang tangan aku adahal dia dalam koma selama 4 bulan.' Lalu Kei pergi masa lampau.
'Aku dekat mana ni? Bas stop , tak kan aku berada tempat Hyun Jong .' bicara Kei yang perasaan pelik. 'Hello ! bukan kita pernah jumpa sebelum ini dekat atas atap?. Bicara Hyun Jong perasaan teruja kerana dapat jumpa Kei. 'Oh! Betul awak masih inggat ?.' balas Kei lalu tersenyum kepada Hyun Jong. 'Mestilah , sabagai tanda terima kasih boleh awak ikut saya pergi makan dekat sana?'. Bicara Hyun Jong membuat Kei berasa suka kepada Hyun Jong walaupun dia berada di alam lain. 'Boleh , tapi kau seorang sahaja ke atau kawan ada sekalai.' Bicara Kei membuat Hyun Jong berasa pelik dengan dia. 'Tidak lah saya seorang sahaja. Jom!!'.bicara Hyun Jong kepada Kei.
Cafe
'Kei boleh saya tanya sesuatu ? macam mana awak tahu nama saya kumpulan ? macam mana awak tahu saya ada kawan ? .Saya harap awak jawap soalan saya.' kata Hyun Jong membuat Kei terkejut lalu Kei beredar dari Kafe itu tanpa menjawap soalan Hyun Jong dalam masa yang sama Hyun Jong kejar Kei.
Luar cafe
Hyun Jong pegang tangan Kei lalu menolak Kei di dinding . 'Kenapa awak tak jawap soalan saya ? kenapa awak lari daripada saya? Adakah awak takut jawap soalan saya?.'bicara Hyun Jong membuat Kei menangis kerana ketakutan . 'Hyun Jong ...sakit lepaskan aku . Tolong ...maafkan aku .'bicara Kei itu membuat Hyun Jong berasa kesihan kepada Kei lalu melepaskannya. 'Hey ! Hyun Jong sini kau rupanya , kau buat apa dekat gelap tu? Siapa perempuan tu?.' Bicara Chiba kepada Hyun Jong . 'Tidak ada apa-apa jangan risau itu kawan saya. Jom pergi nanti Mr.Kim marah pula'.bicara Hyun Jong lalu tersenyum kepada Kei . 'Nasib baik mereka tidak nampak aku , kalau mereka nampak mesti dunia aku akan berudah.'bicara Kei di dalam hati secara tiba-tiba ada sebuah kereta yang menuju ke arah Kei.
Hospital
'Kei bangun ! kita dah lambat. Jom kita bailik esok kita ada kelas.'bicara Thomas yang kejutkan Kei . Kei berasa pelik lalu bicara di dalam hatinya. 'Kemungkinan itu bukan mimpi tapi mungkin itu petunjuk daripada Hyun Jong kepada aku.' Lalu Kei beredar dari bilik itu.
Bersambung....
YOU ARE READING
You Are My Future
Romancesalah seorang kumpulan 4Teen ,menghadapi koma selama 4bulan . seorang perempuan yang bernama Kei akan selesaikan masalah Hyun Jong lalu dalam masa yang sama Kei jatuh cinta denganya tatapi siapakah yang menghalang hubungannya?