BAB 9:U and Me

33 1 0
                                    


Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Hospital

'Hyun Jong! Saya rindu awak!'bicara Chiba lalu memeluk Hyun Jong. 'Chiba...sa..sakit lah'.jawap Hyun Jong lalu tersenyum kepada Thomas,Bii dan Chiba. 'Hyun Jong , kami bawa peminat setia kita.'bicara Thomas lalu mengusap kepala Hyun Jong itu. 'Saya Bomi selamat berkenalan'. 'Saya pula Chaeyeon kekasih Chiba.'bicara Bomi dan Chaeyeon. 'Maaf saya lambat, ada kecemasan.'bicara Kei itu membuat Hyun Jong terkejut seolah-olah pernah jumpa. 'Hyung , boleh saya bincang dengan dia seorang sahaja.'bicara Hyun Jong lalu Thomas mengajak mereka semua keluar kecuali Kei.

'Selamat berkenalan Kei . dangsin-eul bol sueobsneun gin sigan-ibnida. (Lama tidak jumpa awak). Ineun sinche-ui jonjaeleul nohchinda. (Saya rindu kehadiran awak).'bicara Hyun Jong membuat Kei terharum kerana Hyun Jong masih inggatnya. 'naneun ttohan dangsin-i geuliwoyo. (Saya juga rindu awak)'.bicara Kei sambil nangis lalu Hyun Jong menarik tangan Kei . 'Hyun Jong mari ki...kita.Maaf saya tidak ada niat nak kacau kamu berdua.'bicara Bii tidak sengaja membuka pintu bilik rawatan itu lalu menutup pintu itu. 'Hyun..Hyun Jong awak rasa dia nampak ke apa yang kita buat?.'bicara Kei dengan perasaan malu. 'Kalau dia nampak apa salahnya , kalau boleh biar semua tahu hubungan kita.Oh! macam mana dengan peperiksaan awak.'bicara Hyun Jong yang tersenyum kepada Kei. 'Saya harap dapat keputusan baik.'bicara Kei membuat Hyun Jong gelak. 'Kenapa awak gelak?'.marah Kei kepada Hyun Jong 'Hahaha...Kei yang saya kenal seorang yang mudah putus asa,apa yang mengubahkan nasib awak?'jawap Hyun Jong 'Se...sebab saya ...saya'. bicara Kei kepada Hyun Jong tetapi tidak sempat menghabiskan kata-kata dia kepada Hyun Jong kerana masa melawat sedah tamat lalu Thomas panggil Kei untuk pergi ke sekolah.

..........................................................................................................................

Sekolah

'Cikgu telefon saya , budak baru sekolah kita nanti Hyun Jong tak sabar saya nak tenggok Hyun Jong pakai seragam sekolah kita , mesti segak.'bicara Bii kepada rakannya. 'Bii betul ke Hyun Jong sekolah dengan kita, seronoknya!. Saya nak Hyun Jong duduk di sebelah saya nantilah.'bicara Chiba dengan riyangnya. 'Kau ni ! mana boleh . Chiba kan duduk sebelah Chaeyeon biarlah Hyun Jong duduk sebelah Kei sebelum ni kan Kei duduk seorang diri. Hyung awak okey ke? Awak tidak suka Hyun Jong sekolah dengan kita ke?'bicara Bii lalu tenggok muka Thomas yang tidak puas hati. 'Tidak ada apa-apalah . Cuma aku penat . Nanti aku nak rehat seorang diri boleh ?.'bicara Thomas lalu masuk ke kelas. 'Kenapa dengan Thomas ? dia tidak pernah nak rehat seorang diri.'bicara Chiba di dalam hati.

Kelas

'Eh! Siapa yang kasi surat dekat awak Bii?'.bicara Bomi kepada Bii lalu Bii membuang surat itu seolah –olah dia sudah tahu isi surat itu tanpa membuka. 'Tidak ada apa-apa.'bicara Bii lalu menjeling ke arah luar kelas yang memerhatikan sekumpulan pelajar perempuan. 'Baik semua ,kamu semua boleh rehat pastikan buku nota hantar di atas meja saya sebelum kamu semua balik ke asrama masing-masing.'bicara cikgu Mei Lee. 'Chiba apa yang kamu buat dekat tong sampah tu? Jom kita makan'bicara Chaeyeon kepada Chiba yang selongkar tong sampah itu. 'Tidak ada apa-apa , Chaeyeon awak pergi makan dulu saya nak kemas kelas.'bicara Chiba sambil tersenyum kepada Chaeyeon.Lalu Chiba jumpa sepucuk surat yang berwarna merah jambu dan membuka surat itu . 'Surat ni bukan untuk Bii ke, kenapa dia tidak baca. Kalau macam begitu baik saya baca dulu.'

...'Bii...jikalau awak baca surat ini mesti awak akan terperanjat , saya selalu memperhatikan awak dan selalu mengikuti awak mungkin awak inggat saya suka awak sebagai artis tetapi saya suka awak sebagai kekasih, ini agak mengelikan bagi awak tapi saya tetap meluahkan perasaan saya kepada awak.Kalau boleh kita jumpa di atas atap sekolah selepas tamat berlajar. Saya dari kelas sebelah awak nama saya Lee Soo Jung'....

'Siapa Lee Soo Jung? Oh baru saya inggat Lee Soo Jung dia terkenal di kelas sebelah orang selalu panggil dia Baby Soul'bicara Chiba lalu seorang lelaki yang merampas surat itu iaitu Bii. 'Yudai Chiba boleh jangan masuk campur boleh atau tidak,saya tetap tidak terima Soo Jung.'bicara Bii yang memarahi Chiba lalu menolak Chiba ke dinding kelas. 'Bii hyung saya bukan nak masuk urusan awak walaupun awak tidak terima Soo Jung tapi awak kena jumpa dia,awak jangan benci perempuan sanggat mungkin ini kali terakhir dapat jumpa awak.'bicara Chiba lalu melepas tangan Bii itu. 'Bii apa yang berlaku ? kenapa Chiba nangis. Bii apa yang Chiba cakap itu betul baik kau jumpa Soo Jung walaupun kau tidak menerimanya.' Bicara Thomas lalu memandang sepucuk surat itu.

Atas atap

'Agaknya dia tidak mungkin datang , macam mana ni?'bicara Soo Jung dengan perasaan gelisah. 'Sanggup awak tunggu dekat sini walaupun hujan,jangan disebabkan cinta untuk menggadaikan nyawa.'bicara Bii kepada Soo Jung . 'Bii! Saya inggat awak tidak akan datang.'bicara Soo Jung sambil tersenyum lalu pandang bawah. 'Sepatutnya saya memang tak nak datang ,tapi saya tak nak awak anggap saya ni kejam tulah saya datang.Awak tahu jawapan saya.'bicara Bii lalu memandang muka Soo Jung. 'Saya tahu jawapan awak Bii, walaupun awak tak terima saya tapi saya gembira dapat jumpa awak walaupun sekejap.'bicara Soo Jung lalu tersenyum walaupun mata air Soo Jung mencalit ke wajahnya. 'Apa yang awak cakap ni? Kenapa nangis? Jangan sedih lagi.'bicara Bii yang memeluk Soo Jung lalu mencium mulut Soo Jung . 'Bii apa yang awak lakukan?.'bicara Soo Jung lalu menolak Bii tetapi Bii enggan melepaskan Soo Jung . 'Jangan takut, buktikan awak suka kepada saya.'bicara Bii lalu Soo Jung menolak Bii ke tiang dan beredar dari situ.

................................................................................................................................

Kelas

' Selamat pagi. Nama saya Hyun Jong saya harap kalian dapat dapat tunjuk ajar.'bicara Hyun Jong lalu duduk di sebelah Kei. 'Saya harap kamu semua dapat terima Hyun Jong sebagai rakan sekelas kamu.'bicara cikgu Mei Lee

'Hai ..sayang , lama tidak jumpa.Awak bawa makanan apa? Saya nak boleh?'.bicara Hyun Jong . 'Sayang? Bila masa saya sayang awak? Bekal ni untuk saya , jangan lah kacau.'bicara Kei lalu mencubit perut Hyun Jong. 'So sweet, pasangan couple dekat sana sedang bergaduh ke?bicara Chiba membuat kelas itu riuh. 'Chiba mana ada! Saya dan Hyun Jong Cuma rakan semasa kecil dahulu jangan salah faham.'bicara Kei yang memarahi Chiba. 'Kei boleh kongsi buku ,saya tidak dapat buku lagi.'bicara Hyun Jong lalu Kei memberi bukunya kepada Hyun Jong . 'Hey saya hari ini tak rehat nak jumpa seseorang.'bicara Bii lalu pergi ke arah atas atap untuk menjumpa Soo Jung.

...........................................................................................................................................................

You Are My FutureWhere stories live. Discover now