'Selamat pagi Chaeyeon'.Bicara Chiba kepada Chaeyeon tetapi Chaeyeon mengabaikan Chiba lalu dia pergi ke arah Bii. 'Hai Bii , awak buat apa?.'bicara Chaeyeon kepada Bii. 'Ouh ! saya buat ulang kaji perlajaran tak lama lagi peperiksaan pertengahan tahun'. Jawap Bii kepadanya. 'Hello Chiba apa yang kau menungkan pada Bii dan Chaeyeon . Adakah kau suka padanya?.' Bicara Kei lalu Chiba menolak Kei . 'Kei awak okey atau tidak ? kenapa dengan Chiba?aku tidak pernah nampak perangai dia macam itu.' Bicara Thomas sambil berjalan dengan Bomi. 'Kaki awak berdarah , biar saya hantar awak dalam bilik rawatan.' Bicara Bomi kepada kawan karipnya. 'Tidak perlu ,sikit sahaja .Jom masuk kelas sudah lambat.'jawap Kei lalu tersenyum kepada Thomas dan Bomi.
Kelas
'Baik semua , kita akan ulang kaji jadi sila buka buku sejarah .' Bicara Cikgu Mei Lee kepada muridnya. 'Hai Bii , boleh ajar saya , saya tidak faham'.Bicara Chaeyeon lalu Chiba bangun tempat duduknya dan beredar di tempat lain . Bii rasa pilik dengan perangai Chiba lalu bicara dengannya 'Chiba kenapa duduk belakang ? Kalau tidak faham saya boleh ajar.' ' Tidak perlu Bii , saya nak belajar dengan Kei dan saya tak nak kacau kamu berdua'.bicara Chiba lalu memaksa dirinya tersenyum. 'Chiba awak okey ke? .'bicara Kei lalu menung muka Chiba. 'Entah ! Kei saya minta maaf tentang tadi saya tidak berniat nak sakit kan awak'.bicara Chiba itu membuat Kei ketawa. 'Awak ni lawak , saya okey sahaja , saya dah lama tahu yang awak suka pada Chaeyeon . Chiba saya keluar kejam nak pergi tandas'. Bicara Kei lalu keluar dari kelasnya. 'Hyung boleh tolong saya ? macam mana soalan nombor 4 ?'.bicara Chiba kepada Thomas. 'Itu senang sahaja , bawa sini kau. Mana Kei pergi ? takkan pergi tandas lama sangat sudah 20 minit.'bicara Thomas dengan perasaan risau. 'Itu Kei lah. Kei kenapa dengan awak?.'bicara Bomi lalu Kei pengsan tanpa banyak tanya.
' Kei hati-hati !! . Kau nak bunuh diri ke '.bicara seorang budak lelaki kepadanya lalu lelaki itu menarik Kei ketepi jalan. 'Aku dekat mana ni? Hyun Jong! Adakah ini mimpi?. Bicara Kei lalu pergi dari situ. 'dangsin-eun eodiganeungeoya? naega dangsin-ege yaegihaja. (Kau nak pergi mana ? aku cakap dengan kamu !.)'bicara Hyun Jong lalu pegang tangan Kei. 'Lepaskan saya! Hyun Jong!.'bicara Kei lalu menampar muka Hyun Jong 'Kaki awak luka . Awak duduk dekat sini kejap , saya belikan ubat untuk awak jangan pergi mana-mana.' Bicara Hyun Jong itu mebuat Kei berasa bersalah dengan perbuatannya kepada Hyun Jong.
'Akhrinya jumpa juga ubat.' Bicara Hyun Jong lalu pergi arah counter untuk membayar ubat. 'Kepada aku macam di ikuti oleh orang?.'bicara Hyun Jong lalu keluar dari kedai dengan segera tanpa memandang belakang. 'Tumpang tanya, dimana bank yang berhampiran di sini?.' Bicara dua orang lelaki yang berpakaian hitam. 'Kamu pergi ke arah kanan lepas itu,kamu akan nampak Cafe yang berwarna hitam sebelahnya ada bank.'jawap Hyun Jong lalu dia pergi ke arah Kei tetapi Hyun Jong tidak sempat untuk ke sana disebabkan dia ditarik di tempat gelap oleh lelaki itu. 'Apa yang kamu berdua cuba buat ni , lepas kan saya!.'gerit Hyun Jong lalu lelaki berkenaan menutup mulut Hyun Jong. 'Ini ke budak yang bernama Hyun Jong , boss kita sudah ada Hyun Jong.'bicara dua orang lelaki itu. 'Hey jangan sentuh dia , lepas kan Hyun Jong !!.'bicara Kei tanpa berfikir panjang Kei membelasah mereka berdua. ' Hyun Jong cepat lari, nasib baik kita sempat.'biraca Kei sambil memegang tangan Hyun Jong . 'Kei terima kasih selamat kan saya.'bicara Hyun Jong lalu mencium tahi Kei sambil tersenyum kepada Kei 'Ring...ring'. telefon Kei berbunyi 'Taniah anada telah berjaya'.
................................................................................................................................
Bilik rawatan
'Kei okey atau tidak, tadi awak pitam selama satu jam'.bicara Bomi yang cemas. 'Saya okey cuma tak cukup rehat.'bicara Kei . 'Kei buat kami semua risau.' Bicara Bii yang tersenyum pada Kei . 'Chaeyeon kamu nak pergi mana?.'bicara Kei kepada kawan rapatnya . 'Saya nak pergi tandas.'bicara Chaeyeon lalu keluar dari bilik itu.
Atas atap sekolah
'Oh! Dekat situ ke tandas awak? Awak cemburu kan?'bicara Chiba kepada Chaeyeon . 'Mana ada , kenapa awak ikut saya? Kalau saya cemburu kenapa pulak?.jawap Chaeyeon lalu menjeling Chiba. 'Hati saya yang suruh ikut awak. Saya pun cemburu tengok awak dengan Bii tetapi disebabkan Bii itu kawan saya sejak kecil saya tidak sanggup tengok kamu berdua bersedih.'bicara Chiba itu membuat Chaeyeon sedar bahawa Bii tidak pernah menyukainya. 'Awak suka pada saya?'bicara Chaeyeon pesaannya berdebar-debar. 'Ye..saya memang suka pada awak sejak pertama kita bertemu.'bicara Chiba lalu memeluk Chaeyeon . 'Wow so sweet ,ada pasangan cute couple dekat sini.' Jerit Thomas bersama Bii dan Bomi. 'Hey ! apa yang kamu semua buat dekat sini.' Jawap Chaeyeon. 'Chiba sudah ceritakan pada saya.'bicara Bii lalu tersenyum kepada Chiba
.............................................................................................................................
Bilik rawatan
'Kan elok saya memang boleh jumpa dengan Hyun Jong'.bicara Kei 'Kalau dia memang betul-betul hujud apa yang awak lalukan?.' 'Mmm..saya rasa nak luah kan perasaan saya kepada dia. Eh suara siapa itu?'bicara Kei lalu menselak langsir itu. 'Hyu...Hyun Jong!'.jerit Kei.
BERSAMBUNG...
YOU ARE READING
You Are My Future
Romancesalah seorang kumpulan 4Teen ,menghadapi koma selama 4bulan . seorang perempuan yang bernama Kei akan selesaikan masalah Hyun Jong lalu dalam masa yang sama Kei jatuh cinta denganya tatapi siapakah yang menghalang hubungannya?