Atas atap
'Bii kenapa awak ada dekat sini? Bukan awak rehat dengan rakan awak?'bicara Soo Jung kepada Bii. 'Salah ke kalau saya nak jumpa awak dekat sini. Suka hati saya nak rehat dengan kawan saya atau tidak. Pasal semalam maaf saya tidak ada niat pun nak buat macamtu dan saya tidak pernah terima cinta awak kepada saya.'bicara Bii itu membuat Soo Jung kecewa atas perbuatan Bii semalam. 'Kenapa ...kenapa awak main perasaan saya. Walaupun saya tidak sempurna bagi awak tapi saya ada perasaan.'balas Soo Jung lalu menampar Bii.
Kantin
'Hyung apa yag sedang berlaku kepada Bii macam benda buruk yang berlaku kepada dia?'bicara Hyun Jong sambil makan. 'Bii ada peminat tapi dia bagi tahu saya dia tidak terima tak silap saya nama perempuan itu Soo Jung.'bicara Chiba kepada rakannya. 'Kalau aku jadi Bii , aku terima sahaja.'bicara Thomas lalu bomi mencubit tangan Thomas. 'HAHAHA!! Bomi cemburulah , nampak sangat kau sayang kepada Thomas.'bicara Chaeyeon sambil tergelak. Eh! Bii kenapa dengan pipi awak ada kesan tamparan.Mesti Soo Jung tampar awak.'bicara Kei yang nampak kesan tamparan di pipi Bii . 'Saya okey .. jangan masuk campur urusan saya.'bicara Bii itu membuat rakannya pelik lalu Bii beredar di kantin. 'Malam ini kita tidak boleh balik asrama kan.Cikgu cakap kita ada kelas malam jadi terpaksalah bermalam dekat kelas.'bica Bomi yang mengeluh.
'Baik semua sila berikan perhatian ! kelas 4-A dan kelas 4-B akan mengadakan kelas malam jadi selepas kelas tamat sila kemaskan barangan untuk dibawa. Lelaki kelas 4-A akan berada di dewan B manakala perempuan akan berada di dewan D . Para perlajar sekalian akan berada di dewan masing –masing pada pukul 8:00.' Bicara cikgu Mei Lee
Asrama perempuan
'Malasnya.... macam tak nak pergi , penatlah Kei.'bicara Bomi lalu terbaring di katilnya. 'Bomi jangan lah macam tu ..awak kan nak pandai jadi kenalah berusaha bukan kelas kita sahaja kelas lain juga akan buat tapi hari lain.'bicara Kei yang bergegas mengkemas barangnya untuk dibawa. 'Nak buat macam mana , Bomi kan ada Thomas mestilah kena buat betul –betul.'bicara Chaeyeon itu membuat Bomi sakit hati. Hey! Chaeyeon kau nak kutuk aku lah yang Thomas lebih bijak daripada aku, kau pun sama juga ada Chiba kenalah berusaha.'bicara mereka berdua membuat Kei terlepas cakap. 'chingu! geugeos-eunhaji anh-adodoenda.( Kawan ! sudah lah , jangan gaduh.) .Kita berlajar bukan untuk kekasih tetapi ikhlas di dalam hati. Sudah lah baik kita kemas barang.'bicara Kei itu membuat Chaeyeon dan Bomi tercengang.
Asrama lelaki
'Bii kenapa awak tidak terima Soo Jung ? saya rasa dia memang suka kepada awak dengan ikhlas.'bicara Chiba sambil kemas barangnya . 'Bii saya nak jumpa awak sekejap.'bicara Hyun Jong lalu pergi ke arah tingkap. 'Bii awak sebenarnya suka kepada Soo Jung tapi awak ego sangat . Bii walaupun saya baru sekolah dekat sini tapi saya rasa macam sudah kenal lama semua perlajar. Awak jangan menyesal Bii kalau Soo Jung tidak ada di depan awak .'bicara kesat Hyun Jong itu membuat Bii terkilan dengan perbuatannya. 'Hyun Jong dan Bii cepat lah turun sudah nak dekat pukul lapan ni.
Dewan B.
'Baik semua cikgu akan kasi jadual untuk buat kajian jadi ketua kelas akan memberi arahan untuk mencari bahan kajian .'bicara cikgu Elex kepada para lelaki. 'Cikgu apa kata lepas habis kelas malam kita buat lah pesta bunga api lepas tu kita berkemah dekat padang.'bicara Chiba dengan perasaan gembira. 'Idie yang bagus tapi cikgu kena bincangkan kepada cikgu Mei Lee dahulu.'
Dewan D
'Okey nampaknya kamu semua sudah fahan cara utuk membuat kajian.Kamu semua boleh rehat esok pagi sila bangun awal pada pukul 5:30 pagi.'bicara cikgu Mei Lee lalu menutup lampu dewan. '
'Soo Jung awak tak tidur lagi? Apa yang kamu fikirkan lagi?.'bicara rakan sekelasnya. 'Ouh ! saya pening sikit kamu semua tidurlah dulu saya nak ambil angin dekat taman.'jawap Soo Jung lalu keluar dari dewan. 'Soo Jung kamu jangan balik lambat.'bicara Cikgu Mei Lee
Taman bunga sekolah
'HAH! Cantiknya bintang malam ni , kalau boleh saya juga secantik macam kamu wahai bintang dan saya berharap dapat lelaki macam bulan walaupun mendalami masalah tetapi bulan tetap melingdungi bintang-bintangnya.'bicara Soo Jung lalu ada seorang lelaki yang duduk di sebelahnya. 'Jangan terlebih berharap sangat, kalau beharap sangat tapi tidak ditunaikan nanti kecewa. Tak elok kawan perempuan dekat sini seorangan.'bicara Bii sambil mendengar mp3nya. 'Jangan kacaulah...lepas kan tangan aku!.'bicara Soo Jung sambil Bii pegang tangannya. 'Kau nak tahu , sejak aku dah kenal kau aku tidak boleh lepaskan kau aku sudah cuba nak lupakan diri kau tapi aku tidak mampu untuk melepaskannya. Soo Jung maafkan aku kerana melukakan hati kau.'bicara Bii lalu memeluk Soo Jung.
'Kei apa yang awak tengok ? itu kan Bii dengan Soo Jung . Nampaknya Bii dah terima Soo Jung.'bicara Hyun Jong lalu memandang muka Kei. 'Hyun Jong apa yang awak pandang saya macam tu. Hyun...Hyun Jong , jangan ...nanti kalau orang nampak macam mana?.'bicara Kei lalu Hyun Jong mencium dahi Kei di delakang bangunan sekolah. 'Hyun Jong , Kei apa kamu berdua buat?'.bicara Bii lalu memegang tangan Soo Jung. 'Hey ! kamu berempat sudah lewat ni jom masuk nanti cikgu marah pula esok kena bangun awal.'bicara Thomas kepada mereka berempat.
................................................................................................................................
Padang
'Okey semua sudah berada di padang jadi mari kita buat siapan untuk malam ini. Semua ada tugas masing –masing . Chiba , Chaeyeon , Bii dan Soo Jung akan pergi beli barang, ini duitnya tolong beli makanan dan miniman kalau boleh belikan daging lembu jangan lupa beli bunga api.Yang lain tolong cikgu pasang khemah dan siapan untuk masak.'bicara cikgu Elex kepada pelajarnya.
'Hyun Jong awak okey , awak mimpi buruk lagi'.bicara Kei kepada Hyun Jong. 'Saya mimpi mak dan ayah saya,hari ni ulang tahun perkhawinan ibu dan ayah saya.'bicara Hyun Jong yang air matanya tercalit wajahnya. 'Maafkan saya Hyun Jong saya baru tahu ibu dan yang awak mati disebabkan di bunuh.'bicara Kei itu membuat Hyun Jong termarah Kei. 'Kei jangan masuk urusan saya! saya tak nak awak kecewa apa yang akan berlaku hubungan kita nanti mesti ada perkara buruk yang terjadi kepada awak. Saya anggap awak sebagai kawan saya sahaja Kei.'bicara Hyun Jong membuat Kei sangat kecewa padanya. 'Habis tu kenapa awak menafikan awak suka kepada saya kenapa awak peluk saya ,kenapa awak cium saya ?. kenapa !'bicara Kei lalu Hyun Jung menyiram segelas air ke muka Kei lalu Hyun Jong beredar di padang.
Atas atap
'Tak guna Hyun Jong ! kenapa kau buat macam begitu dekat Kei?'bicara Thomas lalu menumbuk muka Hyun Jong. 'Hyung ! saya terpaksa buat macam begitu . Mr.Kim dah tahu hubungan saya dan Kei ,saya tak nak Kei sakit.'jawap Hyun Jong yang sedih tanpa memendang muka Thomas. 'Hey ! Hyun Jong pandang muka aku. Apa yang kau buat salah Hyu Jong walaupun kau bersama Kei atau tidak Mr.Kim tetap cari.Kita boleh gunakan cara lain.'bicara Thomas yang pegang baju Hyun Jong. 'Cara apa lagi ? saya sudah tahu masa saya koma empat bulan kamu bertiga terima tawaran Mr.Kim. Macam mana saya tahu itu tidak penting kalau saya report kepada pihak polis tak guna sebab kita tiada bukti.'bicara Hyun Jong lalu menolak Thomas. 'Thomas dan Hyun Jong ! ada berita buruk . Kei menghilangkan diri semua barang dia tiada di asrama.'bicara Chaeyeon yang baru lepas membeli barang. 'Hyun Jong apa lagi awak tunggu cepat kejar.'bicara Bii lalu Hyun Jong bergeges untuk mencari Kei.
Bas stop
'Kei jawaplah ! .'bicara Hyun Jong sampil telefon Kei tetapi Kei tidak angkat panggilan Hyun Jong tetapi Hyun Jong perasan seorang perempuan serupa dengan Kei. 'Kei awak nak pergi mana ? Kei saya tiada niat buat awak sedih. 'Hyun jong lepas kan tangan saya , saya tak nak tenggok muka awak lagi !'bicara Kei lalu menaiki bas.
'Boss kami sudah sapat prempuan yang bersama Hyun Jong dia sedang manaiki bas , kami akan mengikut bas tersebut.'bicara dua lelaki yang berpakaian hitam lalu mengikut bas tersebut tetapi Hyun Jong ternampak dua lelaki itu yang mengikuti bas Hyun Jong bergegas menaiki kereta sewa. 'Chiba cakap dengan cikgu saya dan Kei ambil cuti, saya ada hal yang penting.'bicara Hyun Jong yang telefon Chiba.
YOU ARE READING
You Are My Future
Romancesalah seorang kumpulan 4Teen ,menghadapi koma selama 4bulan . seorang perempuan yang bernama Kei akan selesaikan masalah Hyun Jong lalu dalam masa yang sama Kei jatuh cinta denganya tatapi siapakah yang menghalang hubungannya?