Eunha Jungkook.

1.2K 52 6
                                    

"Maafkan saya encik tisu ni saya yang dapat dulu"kata eunha pada seorang jejaka yang juga ingin mengambil last tisu di rak kedai 24 hours ....

"Kesah pula aku..kau ke dapat dulu aku ke...yang penting tisu ni aku punya.."kata jejaka tu dengan kasar dan mengambil tisu tu..

Belum sempat jejaka tu nak berlalu ke kaunter eunha menghalang.."tapi encik saya sangat memerlukan tisu ni esok..."kata eunha sambil membuat muka comel dan mengerdipkan mata...

"Huh..ingat comel..dah tepi"kata lelaki tu dan menolak eunha perlahan......"ish mamat tak guna
penat penat aku keluarkan bahasa ayu aku"gumam eunha perlahan sebelum balik ke rumah dengan tangan kosong...

......................................................

"harap harap aku dapat kerja ni" kata eunha sambil memandang bagunan 33 tingkat dan mengesat peluh dengan menggunakan sapu tangan "ni semua salah mamat semalam tu lah terpaksalah aku menggunakan sapu tangan hodoh ni" bisik hati eunha sebelum berlalu masuk ke bangunan itu...

eunha masuk ke dalam lif dan menekan punat no "30" atau tingkat 30 yang telah diberitahu oleh penjaga kaunter...

"tingg!!" "okay this time calm down wahai hati"kata eunha bila merasa hatinya yang dah nak terkeluar dari jasad nya ...pastu eunha menarik nafas dalam dalam sebelum mengetuk pintu bilik boss besar "mr jungkook"

"tok tok tok""masuk" eunha masuk ke dalam bilik tu and terkejut..."omg mamat ni kan yang beli tisu semalam..."kata hati eunha....

mamat tu tengok eunha..... senyuman kecik terbit kat bibir mamat tu..."owh awak yang nak kerja kat sini kan.."kata mamat tu or nama dia jungkook..

"nae tuan"kata eunha sambil senyum akward...
"nama awak??"kata jungkook ingin mengetahui nama gadis didepannya itu ...

"jung eunha tuan"kata eunha dengan tenang "owh duduk lah.."kata jungkook...bila melihat gadis didepannya itu yang sedang gelisah..."nae"kata eunha dan duduk kat depan jungkook

jarak muka jungkook dan muka eunha hanya 20 inci sahaja ...itu membuatkan hati eunha semakin gelisah......"buat buat tak kenal jelah"bisik hati eunha...

"awak yang semalam nak beli tisu juga kan di kedai 24 hours tu"kata jungkook memulakan percakapan..."nae tuan..."kata eunha sambil menunduk menyembunyikan mukanya yang dah merah...

"you so cute bila muka awak camtu"kata jungkook secara tak sengaja..."apa dia??"kata eunha bila baru tersedar dari mengelamun....

jungkook garu tengkuk yang tak gatal"takde pape ..saya kata tadi awak diterima kerja.." "huh??.betul ke ni tuan ...tapi tuan belum tengok sijil saya lagi"kata eunha sambil meletakkan fail yang berisi sijil sijilnya di atas meja jungkook..

"tak payah lah....saya tahu awak mesti bijak menguruskan kerja kat sini..."kata jungkook pada eunha yang sedang bergembira.."jeongmal kahsahminda tuan"ucap eunha pada jungkook...

"nae..so goodluck esok..."kata jungkook sambil menyalam tangan eunha..."nae" kata eunha dengan senyuman yang lekang di bibir...

sepanjang kerja eunha kat syarikat tu...semua berjalan dengan lancar dan baik...hubungan eunha dan jungkook juga bertambah baik sehingga terbit satu perasaan di hati eunha...tapi dia pendamkan..

sehinggalah pada satu ketika...pada hari rabu...eunha menyiapkan beberapa kerja yang diberi oleh jungkook sehingga jam 8.33 minit malam...
"omg dah jam lapan lah..."kata eunha dan dengan pantasnya mengemas barang barang yang berada di atas mejanya...

eunha mencapai handbag nya dan berlalu pergi ke lif....baru je pintu lif nak tertutup..seseorang menahan....."oh my boss "kata hati eunha bila boss nya atau jungkook masuk ke dalan lif dan berdiri sebelahnya....

"dah nak balik ke eunha"kata jungkook memulakan bicara bila situasi semakin akward....
"nae tuan"kata eunha acuh tak acuh...malu weyh malu...

hampir nak ke tingkat 14 lif berhenti ..membuatkan eunha menjadi cemas...."kenapa pulak dengan lif ni rosak ke" bisik hati eunha...

jungkook menaikkan kening kirinya dan berkata.."apasal dengan lif ni.."jungkook mengeluarkan iphone6 miliknya ingin menelefon seseorang tetapi malang nya bateri iphone6 nya habis...

"eunha pinjam telefon awak nak call pengawal "kata jungkook pada eunha.."bateri telefon saya habis tuan"kata eunha...
"huh?!..haih terpaksalah tunggu je.."kata jungkook dan duduk kat lif tu ..

"tu-tunggu??"kata eunha tergagap gagap..."ha'ah tunggulah takkan kau nak tendang lif ni nak suruh dia berfungsi pula"kata jungkook
"eunha melihat ke arah cctv dalam lif tu...

"cctv tu rosak"balas jungkook seakan tahu akan eunha ingin meminta pertolongan dari cctv
"owh"jawab eunha pendek dan duduk beberapa inci jauh dari jungkook..dan tunduk...

"kau kenapa tunduk?"tanya jungkook pada eunha.."nothing just-"belum sempat eunha habis percakapannya jungkook mencelah "mengantuk"..

eunha mengangguk perlahan..."laa mengantuk ke ..dah meh sini pinjam bahu aku..."kata jungkook menarik eunha dekat dengannya dan meletakkan kepala eunha di bahunya...

"ishh kenapalah masa masa macam ni jungkook jadi sweet"kata hati eunha....
"eunha"kata jungkook dengan tenang dan suara romantik..

"nae"kata eunha sambil menahan getar di dalam dirinya.
"apa kata kalau...."dengan sengaja jungkook tak menghabiskan kata katanya ingin membuat eunha tertanya tanya...

"kalau....??"eunha mengulangi kata kata jungkook tadi..."kalau kita kahwin..."dushhh....eunha seperti terkena panahan cinta jungkook..."tak lucu lah tuan"kata eunha ingin membuang kata kata "kita kahwin"dari fikirannya

"saya tak bergurau lah eunha...saya tak tahu kenapa...saya sering teringat kat awak selalu rindu kat awak..(mengeluh)....so satu je soalan saya pada awak...married me yes or yes or yay"kata kata jungkook yang membuatkan eunha terharu...

"yes"kata eunha...lepas je eunha kata "yes"lif kembali berfungsi seperti biasa...eunha cepat cepat berdiri...

"so next week kita kahwin"kata jungkook sambil berdiri..."okay"kata eunha dan cepat cepat berlari keluar dari lif...

selepas kejadian love in lift tu berlaku...akhirnya jungkook dan eunha kahwin dan mendapat tiga cahaya mata ....

bersambung...

Eunkook couple

vote

comment

BTS GFRIEND IMAGINE (MALAY)Where stories live. Discover now