"aku nak kau siasat tentang yoongi "kata orang tua yang memakai topi cowboy sambil melihat bangunan dan membelakangi yuju ...
"baik tuan...tapi bagaimana saya ingin menyiasat nya?.."tanya yuju blurr.."kau berlakon jadi PA ...dan tentang bagaimana kau hendak jadi PA kau jangan risau aku dah uruskan...get it" kata orang tua itu..
"get it sir....so kalau takde pape saya keluar dulu la" kata yuju dan terus keluar dari bilik orang tua itu....
orang tua tu senyum sendirian "jangan risau nak..appa dah ada colan isteri yang sesuai untuk kamu" kata orang tua tu sendirian dengan senyum penuh makna .
......................................................
Yuju berjalan masuk ke dalam syarikat min yoongi...
dengan memakai high heels,ikat rambut ponytail dan baju yang diberi oleh orang tua tu semalam..yuju masuk ke dalam syarikat "min yoongi" dan pergi ke kaunter..."saya PA baru tuan yoongi "kata yuju dan tunjukkan kadnya pada penjaga kaunter..
"okay sila ikut saya cik"kata salah seorang penjaga kaunter tu membawa yuju ke lif dan naik ke tingkat 20..
Tok Tok Tok...."tuan yoongi ni PA baru tuan..."kata penjaga kaunter tadi dan membukakan pintu untuk yuju...
yuju masuk ...pintu bilik yoongi or suga ditutup dari luar oleh penjaga kaunter tadi..yuju menelan air liurnya bila melihat seorang mamat rambut hijau pudina menyandar kat depan meja berpeluk tubuh memandang yuju macam nak telan je..
"kau PA baru aku yang appa aku bagitahu tu ye"kata yoongi or suga sambil berjalan mengelilingi yuju..."nae sir"kata yuju bergetar...
"hmmm....not bad...btw panggil aku suga taknak bertuan tuan okey"kata suga berdiri 5 inci dari yuju..."nae" kata yuju bergetar tak tahu kenapa...
"okay awak boleh keluar sekarang cik??" kata suga sambil duduk di bangku..."yuju"kata yuju masih lagi dalam keadaan bergetar..."okay cik yuju boleh keluar sekarang.."kata suga menunjuk ke arah pintu..
"patutlah banyak PA dia berhenti kerja rupa rupa nya tengok lah perangai boss dia annoying nak mampus"gumam yuju perlahan dan bergerak laju keluar dari pejabat suga menuju ke mejanya sebelah pejabat suga ..
berbulan bulan yuju bekerja kat sana dan tugasan yuju menyiasat identiti sebenar suga pun dah nak hampir selesai....
sehari sebelum yuju nak letak jawatan...suga memanggil yuju masuk ke dalam pejabatnya ..yuju berjalan pantas menuju ke pejabat suga ...yuju mengetuk pintu bilik suga tiga kali sebelum meluru masuk ke dalam pejabat suga...
"ye kenapa awak panggil saya "kata yuju sambil berdiri di tengah tengah pejabat tu...
"saya dengar awak nak letak jawatan esok..kan...kenapa awak nak letak jawatan...bagi saya seratus sebab"kata suga sambil menulis sesuatu di atas kertas.."err.."kata yuju terketar ketar..
"ish apa aku nak bagitahu ni dahlah minta seratus sebab kalau sepuluh takpe juga "kata hati yuju sambil memikirkan sebab sebab dia ingin meletak jawatan esok..."kau bekerja kat sini sebab disuruh seseorang kan"kata suga dengan tenang sambil masih lagi menulis sesuatu di atas kertas nya tadi..."err.."yuju mati kata kata...tak tahu nak cakap apa..
"jawablah!!!!"jerit suga sambil membaling pennya jauh tah kemana...yuju tersentak...semakin kuat getaran pada badan yuju...
sungguh yuju tak pernah rasa dimarah teruk oleh seseorang..
"sa-saya...err.."kata yuju tersekat sekat dalam getaran.."okey ...apa pun jawapan kau ...aku takkan lepaskan kau "kata suga mengambil satu lagi pen di tempat penyimpanan pen sebelah kiri mejanya...
"tapi ke-kenapa?"kata yuju memberanikan dirinya untuk bertanya sebab kenapa suga tak lepaskan yuju..
"kau mencuri dan membohongi aku so kau kena bayar ganti rugi"
jawab suga sambil tenang menulis sesuatu di atas kertas.."sa-saya curi a-apa"kata yuju hampir nak nangis...dahlah dia pun memerlukan duit masa masa sekarang ...disuruh bayar ganti rugi yag tah pape lagi pula...
suga memandang yuju yang tengah tunduk..."kau curi hati aku ..."jelas suga dengan lembut..
yuju terkedu ..dan menggangkat mukanya memandang muka suga.."saya curi hati awak"ulang yuju dan menunjuk dirinya...
"ye ...dan takkan senang senang camtu je aku lepaskan kau...so kau kena bayar ganti rugi..."kata suga mengetuk getuk pennya di atas meja..."nak bayar dengan ape" jawab yuju dengan muka yang tak tahu pape ..."married me so semua hutang kau selesai"kata suga dengan selamba...."and one more aku taknak jawapan no ...kalau kau taknak ditangkap..."tambah suga lagi ...
"but-"baru je yuju nak elak ...suga mencelah.."kan aku dah kata tadi takde no no.."kata suga dan kembali menulis sesuatu di atas kertas...
yuju menunduk..."nae...kalau takde pape saya keluar dulu"kata yuju berjalan keluar dari pejabat suga...
"owh ye lagi satu...tiga hari dari sekarang kita kahwin ...so jangan harap kau boleh lari dari aku...ye me future wife "...yuju terus keluar je tanpa membalas kata kata suga...."ishh dia ni..."kata yuju menghentak hentak kakinya...
......................................................
yuju duduk di birai katil mengeringkan rambutnya sambil menunggu suga masuk ke dalam bilik...yelah harini kan first night diorang...
muka yuju memerah bila sepasang tangan memeluk pinggang rampingnya..."tak tidur lagi" kata suga yang..
yuju mengeleng..."kenapa sejak kebelakangan ni kau tak bercakap dengan aku.."kata suga ade perasaan sedikit kesal di akhir ayatnya...
yuju mengeleng...suga pusingkan badan yuju menghadapnya.....air mata yuju yang jatuh bercucuran diseka dengan ibu jari suga...
"kenapa ni"kata suga dengan prihatin...yuju mengeleng...suga dekatkan mukanya dengan muka yuju dan kiss yuju ...
"aku nak kau balas please"kata suga dan kiss yuju..tak lama lepas tu yuju balas ciuman suga...suga menyatukan hujung hidung nya dengan yuju "please terima aku sebagai suami kau...dan please balas balik cinta aku"...
kata suga memandang yuju dan memandang tepat anak mata yuju ..."saranghae"kata suga dan menunggu yuju membalasnya...tetapi hampa yuju hanya diam je.."takpelah maybe kau tak sedia lagi...goodnight"kata suga dan menghempaskan badannya di katil dan membelakangi yuju...
beberapa minit kemudian...yuju memeluk suga seraya berkata "nado saranghae min yoongi"
suga berpaling menghadap yuju dan peluk erat pinggang yuju..
"jeongmal khasaminda sebab balas balik cinta aku"kata suga dan kiss pipi yuju.."taknak nangis nangis lagi nae"kata suga memegang pipi yuju...yuju mengangguk dan senyum ....
bersambung
yuga couple
vote
comment