SinB Jungkook

318 19 1
                                    


Sinb Pov

"Kamu ni kan pemalas betul cubalah kamu jadi macam si jungkook tu kan bagus rajin,baik"

"Kamu ni gagal peperiksaan lagi cubalah kamu jadi macam si jungkook tu lulus je setiap tahun kan bagus"

"Kamu ni tu pun tak dapat nak angkat cubalah kamu jadi macam si jungkook tu kuat ,baik"

Ok ehem ehem sebenarnye kan.....aku dah serik dah..serik sangatt.. Sejak mamat senget nama jungkook tu pindah kat sebelah rumah aku yang kononnya baik lah sangat tu omma aku asyik lebihkan dia je.

Sikit sikit "cubalah kamu jadi macam si jungkook tu " ...itu jelah omma aku selalu kata kat aku bila aku tak dapat buat apa yang omma aku suruh..

Si jongkang jongket ni pun satu ... Tah jampi apa dia pakai, omma aku asyik lebihkan dia je..
Dia ingat dia tu siapa..anak cinderella? anak snow white? Happily ever after? Anak shrek? Nak dipuji puji bagai hah sila ambil gunting pastu cucuk kat perut...

End sinb Pov

"Sinb~ tolong omma jemur kain"

Sinb berdiri dengan malas lalu jalan ke pintu belakang rumah

"Cepat sikitlah jalan tu..ish ish ish jalan pun lambat cubalah kamu jadi macam si jungkook tu...."

"Hah dah mula dah.."

"Dia kalau omma dia suruh laju je dia jalan takdelah macam kamu ni.."

Sinb yang dengar ommanya sedang memuji muji jungkook hanya memekak kan telinga dan terus jalan ke belakang rumah untuk menjemur kain ..

"Nasib kau lah sinb ada omma mulut macam tempayan ..nasib baiklah tu omma aku kalau tak dah lama dah aku gunting bibir tu"

Rungut sinb berseorangan..

(6.30 Ptg)

Tok! Tok! Tok!

"Sinb tolong buka pintu tengok siapa yang datang tu~"

Kata omma sinb dari dapur.

Sinb yang tengah tengok tv membuat mimik muka geram..

"Aishh tah siapa tah yang datang malam malam buta ni.."

Buka pintu je terpancak sejungkur tubuh yang lebih tinggi dari sinb di hadapan rumah ..

Sinb melihat muka jejaka yang sedang senyum manis tu..

"Hmm mimik muka yang meragukan"

Kata hati sinb

"Nah omma saya bagi"

Kata jejaka tu bagi sinb dua kotak kek berlambang bunga ros..

Sinb sambut then terus tutup pintu..

"Siapa datang tadi"

Tanya omma sinb melapkan tangannya di baju selepas selesai mencuci pinggan..

"Mamat baik di sebelah rumah tuu~ yang siapa nama dia tu jongkong emas? Whatever"

"Aish ape cakap camtu..tak baik tau ..ish ish ish"

Sinb menggolekkan biji matanya..

"Si jongkang jongket tu bagi kek "

Kata sinb meletak dua kotak kek tadi atas meja makan..

"Owh ..hah kamu ada ucap terima kasih tak?"

"Err...hmm ada! Ada lah omma ish omma ni, takkan tak cakap terima kasih kot..haha"

Kata sinb mengaru garu tengkuknya ..

Tipu sunat sikit

Omma sinb memandang sinb sambil mengecilkan mata..

"Yeke?"

"Ha'ah omma"

Kata sinb ..peluh di dahi sinb mengalir perlahan lahan..

"Hmm..meragukan"

Omma sinb semakin mengecilkan matanya memandang sinb...

Sinb senyum ketakutan..

"Ok omma percaya."

"Fuhh~..kalau camtu saya masuk bilik dulu ye omma.."

Sinb senyum menampakkan giginya ..lalu sinb terus berlari dan masuk ke dalam biliknya..

Sinb duduk di birai katil sambil menscroll akaun instagramnya.
Jari sinb berhenti scroll bila terlihat gambar selfie Jungkook..

99836 Like
2097 Comment..

"What the cat ..banyaknya dia dapat like..cehh setakat muka bajet macho ni banyak kot kat korea...tah kenapa dia juga yang banyak dapat like..ish tak boleh jadi ni"

Sinb menekan 'comment' untuk melihat comment comment orang yang like gambar si jongkong emas tu..

(2097 Comment)

Di sana- omg oppa kyeopta!!!

TzuYoYo- wow!! I'm dead..

Umji perasan cantik- Oppaya                Kacaknya...!!!

Chorong Asap- Cair saya bila tengok muka oppa..

Yuju si pulau jeju- Omg oppa!!muah muah..

Sunny Budakss pendekss - Muah (Bentuk hati warna pink)

2091 Other......

Rata rata orang yang like dan comment gambar jungkook semua nya perempuan..
Sinb gigit bibir bawah..

"Apa yang si jongkang jongket tu ada yang aku takde..semua orang nak lebihkan dia hmmph"

Kata hati sinb..lalu baling telefongnya di atas katil..

.............................................................

"Hi awak"

Sinb yang tengah menjemur kain berpaling dan terlihat jungkook sedang duduk di atas batu bata yang memisahkan rumah sinb dan jungkook dengan senyum manis..

Sinb buat muka annoying..

"Buat pa tu"

"Berak"

"Hah?"

"Kau takde mata ke ape kan aku tengah jemur kain ni"

Kata sinb dengan dingin..

"Ish awak ni dingin betul lh cuba cakap lembut lembut sikit ..tenang hati saya dengar"

Kata jungkook lalu memegang dadanya..

"Cehh "

Sinb buat muka annoying yang sangat annoying..

"Awak ni sayang tau tak comel je tapi kasar"

"Hah?! Co- comel?!"

Kata sinb terkejut ..then tamat haha author malas nak tulis panjang panjang.

............................................................

Btw sorry lmbat update author sibuk nak kemas rumah..sebab nak raya kan..

So bye maybe aunthor update lagi malam ni maybe jelah kalau tak sibuk k...

Selamat hari raya..maafkan auhor jika ada terkasar bahasa masa jawab komen korang k.
00 tau..haha

Sinkook couple

Vote

Comment

BTS GFRIEND IMAGINE (MALAY)Where stories live. Discover now