Sowon Jin

395 18 10
                                    


"Sowon tunggu kat sini nae jangan pergi mana mana tau" kata omma sowon pada sowon yang tengah duduk berhadapan dengan cermin melihat dirinya yang anggun tersarung baju pengantin berwarna putih cream itu..

Sowon tidak jawab apa apa hanya diam sahaja..

Klek..

Kedengaran bunyi pintu dikunci dari luar oleh omma sowon...
Sowon senyum sendirian..
"plan F" kata hati sowon

Sowon mengangkat baju labuh pengantinnya itu dan pergi ke arah jendela...ish tak guna pagar jendela omma sowon dah kunci awal awal..

Sowon kembali duduk di atas meja untuk berfikir bagaimana nak keluar dari bilik itu or lebih senang difahami bagaimana nak lari daripada perkahwinan paksa itu..

Dah macam macam cara sowon cuba untuk lari daripada berkahwin dengan classmate sowon yang sangat sowon benci satu ketika dahulu...gile ke nak kahwin dengan musuh..

Namun semua plan plan yang sowon lakukan semuanya tak berhasil.."okay now plan G" kata hati sowon sambil tersenyum kecil bila terlihat jendela tandas tidak berpagar..

Sowon kemudiannya masuk tandas dan kunci pintu ..
Air di tab mandi sowon sengaja hidupkan supaya omma nya fikir sowon sedang mandi.

Sowon dengan perlahan lahan membuka satu persatu cermin di jendela tandas ..
Selepas selesai..sowon menghembus nafas lega lalu mengangkat gaun pengantin labuhnya memanjat jendela yang tidak bercermin itu..

Kedengaran pintu biliknya dibuka dari luar ..
"Sowon"

"Ok now habislah kau sowon"
Sowon dengan perlahan lahan  mengeluarkan tubuh rampingnya..

"Sowon sayang awak mandi?"

Kata omma sowon di luar pintu tandas.
Sowon yang baru terkeluar separuh badan itu menjawab..

"Ha'ah omma sowon tak selesa"

"Oh yelah cepat cepat tau .."

"Nae omma"

Sowon kemudian melompat and yesss sowon dah bebas sekarang.
Sowon berlari mengikuti jalan raya belakang rumah yang jarang dilintasi kereta..

(8.30 minit malam)

Sowon duduk berehat di bawah cahaya lampu jalan raya..tak tahu nak kemana hanya kedengaran bunyi cengkerik dan hanya terlihat jalan raya yang disinari cahaya suram lampu jalan raya hingga hujung jalan ...

"Panaslah"

Kata sowon mengipas gipas mukanya yang dah berpeluh.

"nah" 

Kata seseorang di sebelah sowon memberi sowon sapu tangan warna pink ..

"Oh thanks"

Kata sowon memandang orang itu sekilas dan senyum lalu mengambil sapu tangan itu

"Eh jap jap siapa bagi aku  sapu tangan ni" Kata hati sowon

Sowon perlahan lahan melihat ke arah orang itu then terkejut bila melihat muka orang itu kerana orang itu ialah husband to be and musuh sehidup semati sowon iaitu jin,hantu,dan syaitonirojim (Abaikan)

Sowon terdiam ..
Jin senyum dan bercangkung untuk melihat lebih dekat lagi wajah sowon..

"Awak nak lari ke syg"

kata jin sambil tangannya mengambil sapu tangan dari pegangan sowon dan melap peluh sowon..
Sowon hanya diam kaku

"Dah jom balik"

Jin menarik lengan sowon..
Tetapi sowon berkeras taknak berdiri...

"Kau kenapa taknak berdiri hah?"

Jin bertanya kepada sowon

"A-aku taknak balik dengan jin"

"Hah?" Soal jin bingung

"Forget it" kata sowon kemudian berdiri dan melangkah terhinjut hinjut...

"Kenapa dengan kaki kau?"

"Not your problem ouch!"

Jerit sowon bila sowon terjatuh terduduk ...

"Hah kan dah jatuh" kata jin berlalu ke arah sowon lalu bercangkung nak sentuh kaki sowon.

"Don't touch me!"

Marah  sowon tegas...

Tetapi jin tetap berkeras nak sentuh sowon...

"Kenapa kaki kau berdarah  ..kau tahu tak kau buat aku risau?! kau!..."

Jin tidak meneruskan kata katanya bila melihat sowon memandangnya pelik..

"Ikut aku balik"

"Aku tak-"

"Ikut aku jangan nak mengada ngada!"

Kata jin lalu mengangkat sowon brydal style ..dan meletakkan sowon di bangku belakang kereta..

Kereta jin pun meluncur laju ..

"Kita nak pergi ma-"

"Shushh"

Kata kata sowon jin potong dengan membunyikan "hush"

Sowon menghembus nafas kasar lalu memandang ke luar tingkap kereta..

Beberapa minit kemudian sowon telah masuk ke alam mimpi.

………………………………………………...

Mata sowon terbuka sedikit dan melihat lampu siling..
Sowon senyum sedirian lalu berkata..

"Cantik lampu.."

Sowon tersenyum dan ketawa kecil..

"Eh jap jap aku kat mana?"

Sowon memandang kesebelahnya dan terlihat jin yang sedang nyenyak tidur sambil memeluknya dan yang paling buat sowon terkejut jin tak berbaju..

Sowon memandang dirinya juga tidak berbaju..dan terlihat baju pengantinnya dan baju jin bersepah di atas lantai..

"A-pa yang berlaku semalam ..takkanlah....tak tak.."

Air mata sowon mengalir perlahan...
Sowon menolak tangan jin dengan kasar lalu bangun mengutip baju pengantinnya dan masuk ke dalam tandas...

Sowon keluar dari tandas dan terlihat jin yang sedang duduk di atas katil memandang nya dengan senyuman..

"Having fun last night"

"Fun kepala hotak kau..kau tau tak aku dah tak suci disebabkan jin macam kau"

Kata sowon kemudian berlari anak nak keluar dari rumah jin si syaitanirojim tu..

"Ok sowon bodohnya kau ..nak lari keluar konon tapi takde kunci bodohh!"

Sowon berlari ke arah dapur dan
Bersembunyi di bawah meja makan..

Tetiba sowon terdengar bunyi tapak kaki turun dari tangga
Sowon menutup mata

Selepas beberapa minit semua menjadi sunyi..
Sowon keluar perlahan lahan then terlihat sehelai kertas yang tertulis 

"Aku tahu kau sembunyi bawah meja ketara sangat sebab gaun pengantin kau"

Sowon mengetap bibir bawah bila teringat akan betapa panjangnya gaun pengantinnya itu...

Then mata  sowon tertangkap kelopak bunga rose merah di atas lantai...sowon kemudian mengikuti kelopak bunga rose itu sehingga di satu bilik..

Bila sowon buka bilik tu ..
Terlihat jin memegang sehelai kertas besar yang tertulis..

"I know you hate me
I know you annoying when you meet me
I know you angry when you see me.....but only one i want to said
Will you marry me"

Air mata kegembiraan sowon mengalir tak tahu nak kata apa hanya satu perkataan je sowon sebut sebelum memeluk jin erat..
Iaitu....

"Yes"..

……………………Tamat………………….

Jinwon couple

Vote

Comment^^

BTS GFRIEND IMAGINE (MALAY)Where stories live. Discover now