Yerin Jimin

589 27 5
                                    

"appa nak yerin kahwin dengan jimin"jelas mr jung a.k.a appa yerin dengan selamba sambil membaca surat khabar ...
"whatt!!!! appa seriously ..."jerit yerin terkejut..

"ye appa seriouslah...takkan nak main main pula"kata mr jung membelek belek surat khabar di tangannya..."but kenapa mesti jimin mamat gay tu"kata yerin ..

"gay apenye...perfect je appa tengok ."kata mr jung dengan tenang.."no no no yerin tak nak...no and never"kata yerin

mr jung meletakkan surat khabarnya di atas meja dihadapannya..dan memandang tepat anak mata yerin"yerin please ..kalini je yerin dengan cakap appa..yerin tau kan umur appa dah meningkat...appa cuma risau takde sesiapa yang jaga yerin bila appa dah takde nanti "

"but kenapa mesti dengan mamat gay tu ...kenapa tak dengan adik dia ...ape nama adik dia tu bacon ke baekhyun..hah baekhyun!" kata yerin ..."appa okey je yerin kahwin dengan adik jimin nama baekhyun tu tapi ni permintaan omma appa jimin ...diorang nak jimin kahwin dengan yerin" kata appa yerin mengharapkan yerin setuju tentang perkahwinan itu...

"and why must me....kenapa mesti yerin kahwin dengan jimin banyak lagi kan perempuan kat korea ni"kata yerin tak ingin mengalah...
"omma jimin kata hanya yerin yang sesuai dengan jimin.."kata appa yerin dan kembali membaca surat khabarnya..

"hah?!"tanya yerin tak faham apa yang appa nya maksudkan "hanya yerin yang sesuai dengan jimin" tu..
"so what the answer" tanya appa yerin mengedahkan ketidak fahaman yerin tadi .. "no and never..."kata yerin dan masuk ke biliknya..
pum!!! pintu bilik yerin dihempasnya dengan kuat tanda protes...

"yerin taknak ...appa tetap paksa yerin kahwin dengan jimin "kata appa yerin sambil senyum penuh makna...

......................................................

" your can kiss your bride" kata paderi tu....cupp...jimin kiss yerin....kini yerin milik jimin selamanya...cehh sangat....
semua para tetamu yang hadir kat dewan mewah kat hotel seoul itu tepuk tangan....

kira kira jam 4.30 pagi...yerin duduk kat depan meja solek bilik jimin...memandang dirinya sendiri dan teringat tentang kata kata appa nya sebelum yerin kahwin ....

Flashback...

"Kalau yerin taknak kahwin dengan jimin....yerin boleh keluar dari rumah ni dan jangan panggil aku appa lagi"kata mr jung sambil memalingkan wajahnya dari wajah yerin acah acah marah ...

"ap-appa sanggup appa halau yerin semata mata nak suruh yerin kahwin dengan mamat gay tu" kata yerin dengan mata terbeliak...

"yelah....so yerin yess or no...dalam 30 saat...bermula dari sekarang..."kata appa yerin dan mula mengira....
"30..29..28..27..26.."

yerin mula serabut....."apa nak jawab ni ...yess or no...dahlah tentang masa depan aku..."kata hati yerin...
"15..14..13..12..11.."kata appa yerin..."ishh yelah yelah yerin kahwin dengan mamat gay tu"kata yerin nak nangis...huhuhu..

end flashback..

"huhu sedihnya hidup aku nak kahwin dengan mamat gay"kata yerin berbisik...dan secara tak sengaja ...video jimin kiss chanyeol kat belakang sekolah haritu bermain di mindanya...."omg!!!! gelinyeee!!"
jerit hati yerin....

krinkkkk!!! bunyi pintu bilik jimin dibuka...dan jimin masuk dan terus menghempaskan badannya kat katil ....and yerin like tunggul je kat meja solek tu..

"ehem ehem ....excuse jimin...aku nak-" kata kata yerin dipotong jimin..."kau siapa...apa kau buat dalam bilik aku ni...and apa kau dah buat kat aku!!" kata jimin separuh menjerit dan memeluk tubuh dan kakinya...

yerin like😒😒😒 aku tertanya tanya apa maksud jimin "apa kau dah buat kat aku" tu....dia ke pompuan ...ataupun aku..??..
"excuse mr jimin...aku takde buat pape kat kau...and kau lupa ke kita kan dah kahwin .."kata yerin macam nak lempang jimin je..

"owh yeke"kata jimin dan buat buat gaya dan muka cool..."dah..kau pergi tidur kat sofa sana.."kata jimin menunjuk ke arah sofa beberapa inci dari tempat aku duduk....

"what..seriously...jimin please bagi aku tidur kat katil"kata yerin dan buat puppy eyes.."sorry no"kata jimin dan terus baring kat katil...

"ish...tak guna punya mamat gay"kata ku berbisik..dan memasang langkah ke sofa...
"ape??!!"kata jimin bangun dari katil dan menghala ke arahku...
telinga apa juga mamat gay ni pakai

"err..takde pape...."kata yerin bergetar bila jimin dekat sangat dengan yerin..."dari mana kau tahu aku gay hah?"kata jimin mendekatkan muka nye ke wajah mulus yerin...hidung jimin tersentuh kat hidung yerin..

"err..aku...tak"kata yerin tersekat sekat...."kau nak tahu satu benda tak...hah?? hah??"kat jimin menekan nekankan hidungnya di hidung ku...
"sebenarnye kan...aku bukan 100% gay tau....aku ada sikit perasaan suka kat pompuan...so watch you mount kalau taknak kena telan...k.."kata jimin menyentuhkan bibirnya sekilas di bibir yerin..

yerin mengganguk kepalanya..."okay good night sweetheart"kata jimin dan berlalu ke katilnya...
yerin menghembus nafas lega...."tak guna mamat gay"kata hati yerin dan terus menghempaskan badannya kat sofa..

......................................................

aku memandang ke arah luar cermin kapal terbang nonthing fun just nampak awan yang putih..eh putih ke..
pape jelah..."ni yang omma appa jimin ni pun tah kenapa takde angin takde ribut tiba tiba je suruh kitaorang pergi honeymoon.."kata yerin sambil muncungkan mulutnya

"kau kenapa buat camtu nak kena kiss ker?" kata jimin dengan selamba....yerin menekup wajahnya..huhu malunye..semua orang bersebelahan yerin dan jimin memandang yerin dan jimin dengan senyuman yang sukar ditafsirkan...please nak muntah kejap...

malam telah tiba....selepas jimin dan yerin makan malam...diorang balik ke hotel mereka...jimin mandi manakala..yerin duduk di birai katil menghadap pantai melalui cermin kaca hitam...

ting!! satu mesej masuk kat telefon yerin....yerin mengambil telefonnya dan membaca mesej dari omma jimin...
"omma nak cucu bila korang balik dari honeymoon nanti .."

muka yerin berona merah...baru je yerin nak padam mesej tu ..seseorang or jimin mengambil telefon yerin dari tangannya..
dan membaca isi kandungan mesej tu..dahlah jimin hanya pakai tuala je..
"yahh bagi balik!!" kata yerin melompat lompat mengambil telefonnya dari tangan jimin...

lepas je jimin baca mesej tu...jimin letak telefon yerin kat atas meja sebelah katil...."well terpaksalah"kata jimin dengan senyuman byuntaenya...

jimin menutup langsir....
yerin dah cemas sangat waktu tu..."ji-jimin kau nak buat apa hah tutup tutup langsir ni"..kata yerin berlagak tenang..

"laa..awak lupa ke or buat buat tak tahu ni...buat anak lahh...dah jom"...tuttt tuttt....siaran diputuskan oleh author...

"and now baru aku tau jimin bukan gay" ulasan dari yerin..selepas jimin buat macam macam kat yerin malamtu...

bersambung..

vote

and

comment

please

BTS GFRIEND IMAGINE (MALAY)Where stories live. Discover now