Kesti viikko, ennen ku pääsin taas jutteleen sille muijalle. Meiän porukka oli koko viime viikon tehny jotain tyhmää koulussa häiriköinnistä, alikulkusiltojen spreijaamiseen. Mä enemmän tai vähemmän mukana. Opettajien varotuksist huolimatta me ei oltu vielä jouduttu ongelmiin, mut tosiaankin näytetty taas kerran kaikille oppilaille, miten idioottimaista oli pyöriä meidän mukana.Ei ollut kestänyt kauaa, ku tänkin koulun jätkät oli kiinnittänyt silmänsä Jannaan. Se oli sen verran kaunis, et sai varattujenkin jätkien päät kääntymään ja se ties sen itekkin todella hyvin. Näin mä Tukarinkin vilkuilevan sen perään koulun käytävillä, enkä ollut ainoa, joka näki sen. Huili vilkuili mua kulmiensa alta kuin vaan kiusatakseen mua. Se viittas jotenki huomaamattomasti Tukarii ja virnisti. Mä kohautin olkiani ja käänsin katseeni toisaalle. Mua ei oikeestaan kiinnostanu.
Tajusin parin päivän päästä Jannan juonen. Se näytteli heikkoa ja kilttiä tyttöä opettajien ja tiettyjen ihmisten nähden, mut ei se sellanen ollut. Ei ollenkaan sen prusteella, mitä tunnilla tuli selväksi. Se oli kova muija. Vahva ja itsevarma. Siitä näki, et se pystys tekeen mitä huvittas, jos haluais. Se oli viisas ja vahva, joka oli pelottava yhdistelmä tiettyjen ihmisten kohdalla ja näin viikon lopussa joidenkin jätkien jo jättävän sen rauhaan.
Mä olin ajatellut, et Janna kiertäs meiän porukan niin kaukaa kuin mahollist. Ei kukaan viisas ihminen lähestyis meitä, mut yllätyin kunnolla, kun seuraavalla viikolla Huili liittyi porukkaamme leuka tavallista korkeammalla Janna kainalossaan.
Me seisottiin silloin koulun pihalla tavalliseen tapaamme ja odoteltiin ensimmäisen tunnin loppua rauhassa, ku Janna ja Huili köpöttelivät luoksemme kuin mitkäkin rakastavaiset. Kädet käsikkäin ja Huilin toinen käsi Jannan hartioilla. Saatto ne yhden suudelmankin vaihtaa. Tuijotin niitä vain hiljaisuudessa, kun ne liitty porukan piiriin ja Huili alkoi heittään sitä tavallisinta läppää.
-Katsokaas tätä muijaa, se sano kerskailen ja rutisti Jannaa tiukemmin vasten itseään. En voinut yksinkertaisesti vaan vastata mitään, vaan tuijotin pariskuntaa tunnistematon ilme naamallani.
- Mitäs tykkäätte? Aika söpö vai?
Ainakin se ymmärs jättää sen viimeviikkosen tytön liehittelysuunnitelmansa mainittematta.
Jätkäporukka mumisi jotain turhaa vastaukseks ja alkoivat taas nauraa, jollekin turhalle. Niin kuin tavallisestikkin. Janna vaan tuijotti meiän porukkaa pikkuen hymy huulillaan ja mä jotenkin tiesin, et sen pääs liikku sillon jotain todella merkittävää. Kukaan muu ei kiinnittäny siihen mitään huomioo. En sinänsä ollu yllättyny ja käänsin itekkin katseeni pois, vaikka tunsin sen katseen itessäni
En ees huomannu Tukarin kättä olkapäälläni, kun tuo tuntui taas vetävän mua lähemmäs itseään. Käännyin hieman vastahakoisesti poikaa kohti ja annoin kuuliaisena tyttönä tuon tupakan makuisille huulille suudelman. Jätkä tuntu hymyilevän hieman liian kauan kestävän suudelmamme aikana ja mun päähän pälkähti, et se saatto oikeesti rakastaa mua. Se ajatus iski aivoihin tässä tyhmässä tilantees niin nopeest ja äkkiä, et lopetin suudelman äkisti ja sain Tukarin vilkaiseen mua mietteliäästi kulmiensa alta. Virnistin vaan sille ja nojauduin sitä vasten tavallist tiukemmin, niin ku se muka korvais mun kaikki synnit.
Kun käännyin katsomaan Jannaa uudestaan, muija oli kääntänyt katseensa pois ja katseli hymyilen Huilia, joka tuijotti takaisin rehvastellen näköisenä. Käänsin katseeni toisaalle ja yritin keskittyä muiden puheisiin, sen sijaan kuin olisin katellut kahden rakastavaisen elämää.
Sinä iltana meiän porukan wappi ryhmään lisättiin tuntematon numero, eikä kestäny kauaakaan, kunnes sydämien ja hymynaamaemojien määrästä pääteltynä, henkilö paljastui Jannaksi. Tallensin tytön numeron nopeasti ja vilkaisin tuon tilaa ja proffakuvaa. En yllättynyt, ku näin niiden olevan aivan tavalliset. Parilla filtterillä kyllästetty selfie oli otettu yläkulmasta ja näki selvästi, että sitä kuvaa varten oli panostettu. Hento meikki näytti hyvin luonnolliselta ja vaaleet hiukset oli kammattu täysin suoriksi ja suittu niin, et ne laskeutu täydellisesti rinnoille. Tilana komeili laulun sanoista poimittu "Tää toimis melkein niin kuin leffoissa, mut meil on yksi pieni ongelma" , ja pari sydäntä siihen perään.
VOUS LISEZ
Tavallaan kiltti tyttö
Roman d'amourSe keskeytti mut tavalla, millä toinen ihminen ei saisi keskeyttää toista. Se tarttu toisella kädellään mua niskasta ja veti mua lähemmäs. Aivan liian lähellä. Mä en kerenny tekeen mitään kun se paino huulensa mun huulille ja sulki silmänsä. Ei siit...