25

511 47 6
                                    

Day 54

"Nah Jisun"

"Apa ni?"

"Tak tahu.Suga bagi" kata Namjoon kemudian memberi kertas kecil berlipat berwarna pink itu kepada Jisun.

Last Saturday,grandma dragged me to the fruit festival.It was really hot as they decided to make the festival by  Han river.After a long stroll,a girl approached me and asked me if I like Mango.She also assured me that the taste was so sweet.She blushed then and smiled cheekily.

"Sorry to say but my girlfriend are sweeter than your Mango" believe it or not,she left me after hearing my word.And what you have to believe is,Lee Jisun is the girlfriend that I mentioned to that Mango girl.Pretty familiar right?It sounds like the one who read this crappy short letter.

from :Min

"Jisunnie!" Jungkook memeluk Jisun dengan pantas sebelum gadis itu menolak."Apa kau ni?"Jungkook tidak boleh tahan lagi,dia tersengih gembira dan menghulurkan kertas kecil berlipat yang sama seperti Namjoon bagi sebentar tadi."Maaf,tapi aku terbaca.Bye"

Jisun kebingungan,apa yang Yoongi cuba buat ini?

When I lost in the forest five years ago,I used my compass to search for Southward.But the weird thing is,the needle only show me to an unknown direction which made me lost into the forest deeper and deeper.After the first day we met,I named the unknown direction as J. A  short form for Jisun.Because you make me lost,not in the forest,but in your heart.

from :Yoongi

"Gila lah" Jisun tergelak seketika.Yelah,ayat pick up line panjang,mana tak berseri muka.

"Hoi Jisun!" Jisun memandang Taehyung,sebelum lelaki itu membuka mulut,Jisun sudahpun menadah tangan."Apa?" soal Taehyung.

"Kertas yang Yoongi bagi.Cepat" Taehyung menjeling Jisun,baru nak buat drama tapi tak jadi.Akhirnya,dia memberi kertas lipatan itu kepada Jisun."Oh yeah,dia kata terus pergi kelas English sebelum Miss Jeon sampai.Tapikan,aku nampak Miss Jeon dah naik tangga tadi" kata Taehyung,menerima anggukan daripada Jisun.

Tanpa membaca isi kandungan kertas terakhir,Jisun berlari ke kelas dengan segala tenaga yang dia ada hasil memakan coco crunch sebagai sarapan.Tiba sahaja di kelas Miss Jeon,dia ternampak Yoongi sedang melakukan ketuk ketampi dihadapan guru wanita itu.

"Oh here your so-called lover.Now come here Jisun and read what he wrote on my whiteboard aloud" Jisun melangkah masuk,dia menelan air liur sebelum membaca tiga perkataan yang sudah biasa didengar.

"I LIKE YOU JISUN-AH" seluruh pelajar Miss Jeon tidak terkecuali Jisun dan Yoongi ketawa.Wanita itu mengeluh sebelum mengarahkan mereka membuat essay berkaitan bagaimana epal dan oren sepatutnya dibandingkan.

Mendengar tajuk sahaja,mereka semua mengerang."Except for Yoongi that have to squat and pinch both of his ears and scream,I LIKE YOU JISUN-AH in Korean 100 times"

"Aww,too mean" balas Yoongi,"that crazy essay or the punishment?"

"Fine" Yoongi menggulingkan matanya ke atas,dia mengenyit mata ke arah Jisun yang membuatkan gadis itu menahan ketawa.

*

Disebabkan padang sekolah hanya bersebelahan dengan bangunan kelas itu,Jisun tidak menumpukan perhatian kepada essaynya malahan merenung ke arah Yoongi yang menyambung sesi berketuk ketampi di padang.

sementara itu,

"SAYA SUKA AWAK JISUN-AH" 

  "SAYA SUKA AWAK JISUN-AH"   

  "SAYA SUKA AW-"

"Tuan Muda" Yoongi berhenti,senyuman pada bibirnya terus hilang apabila Joon,ketua pengawal peribadi ayahnya muncul,"Joon?"

" Tuan Pengerusi minta Tuan Muda untuk balik.Maaf untuk saya katakan,tapi Tuan Pengerusi tahu apa yang Tuan Muda sedang buat" lapornya pada Yoongi.Dia mahu lari,tetapi dengan pengawal bersut hitam lain yang berada di belakang Joon terus membatalkan niatnya,

"Aku tak nak"

"Tuan Muda,kami tak mahu cederakan Tuan Mu-"

"Jadi pergilah!" gertak Yoongi pada Joon,dia tidak mahu berhadapan dengan ayahnya.Oh,pembetulan

Ayah angkat

"Maafkan kami Tuan Muda" Joon menunduk sebelum badan tegapnya menarik Yoongi pergi meninggalkan padang tersebut.Dia mengalihkan matanya ke arah kelas,dan jelas terpampang wajah Jisun yang berkerut.

Shit!

********

Wow,almost there.Tak sangka tablemate dah nak habis.

So,ini akan jadi last update saya sebab saya akan ambil PT3 lagi dua minggu.Lepas habis ujian habis saya akan sambung dan seterusnya habiskan TABLEMATE.Thanks for your supports,votes,and comments.I really do appreciate it.Thank you once again~

pick-up line idea by jimeannnnn

a little bit inspired byAmaThora_

TABLEMATE || MYG [C]Where stories live. Discover now