Hari yang keempat Caline berada di Jepun.
Di luar tempat Caline berkursus,Caline,Sandy dan Dr.Chim sedang menunggu teksi di perhentian bas.
Dr.Chim : Mana bas ni?(mengeluh)Caline asyik menatap telefon bimbitnya.
Di pihak Caline:
Aku menatap gambar selfie aku bersama Kai,Yo dan Roy 8 tahun lalu. Rindu sangat dengan mereka. Namun, aku juga rasa benci terhadap mereka kerana memungkiri janji.Sandy perasan dan menegur Caline.
Sandy : Oit! Caline! Tembus handphine tu nanti tau!
Caline : Hah?! Oh,hehe...(menyimpan handphonenya ke dalam beg)
Sandy : Eh,apa tu? Nak tengok!
Caline : Apa?
Sandy : Tu,dalam handphone kamu tu! Nak tengok! Nak tengok!
Caline : Mana boleh! Tak boleh! Tak boleh...
Sandy : Alaaa.. hihi(merampas handphone Caline)
Caline : Sandy!
Sandy : Ya,saya.
Caline : Ish..kamu ni kan!
Sandy : Wow! Caline!(tak percaya dan memandang Caline dengan mata yang besar)
Dr.Chim : Apa kamu berdua kecohkan ni ?
Sandy : Tengok ni!
Caline : Alamak! Malu lah aku!
Dr.Chim : Eleh,gambar je kot! Itu pun nak kecoh!
Sandy : tapi ni..gambar Caline bersama The Boys! Untungnya kamu Caline! Jealous I !
Dr.Chim : Apa hal nak jealous pula. Mereka tu manusia juga kan ? Aku lagi handsome,kenapa tak nak bergambar dengan aku?(menjeling Caline)
Caline : (Terkejut) Ehh...dah lah tu! Menyibuk betullah kau ni Sandy!(merampas balik handphonenya)
Sandy : Eee...marah..(mencubit pipi Caline)
Caline : Ihhs...sakitlah!
Dr.Chim : Teksi dah sampai!
.••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
Di bilik hotel Caline,
Caline : Eh,mana mak ni? Masih kat luar ke? Mak! Oh,mak!
Sandy : mak cik keluar kot. Jalan-jalan. Mesti mak cik bosan!
Caline : Mungkin!*Yes i am in love with you,i am so in love with......* Tiba-tiba,telefon Caline berdering.
Caline : Hello..mak!
........................................
Owh...ok..ok! Tunggu kejap ya! Ok,jumpa nanti!.
Sandy : Kenapa?
Caline : Aku jumpa mak aku kejap kat kedai baju berhampiran.
Sandy : ok!
Caline : Kalau Dr.Chim dah panggil untuk makan malam,message aku ok?
Sandy : Ok!•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
Di salah satu kedai pakaian berhampiran hotel tersebut.
Ibu Caline : Sini,Caline!(melambai dari dalam kedai pakaian)
Caline : Ok!(melangkah ke dalam kedai tersebut) Apa yang mak buat kat sini? Mak beli baju ke?
Ibu Caline : Yelah...mak tengah memilih pakaian yang sesuai untuk ke konsert.
Caline : Konsert?!(terkejut)
Ibu Caline : Ya...konsert The Boys yang akan berlansung malam esok!
Caline : Hah?! Apa?! Kenapa saya tak tahu?
Ibu Caline : Kamu ni memang. Nama je kawan dengan mereka,tapi semua benda dia tak tahu. Mak ni pun tahu dari cerita orang kat taman hari tu tau. Untung kamu ni Caline, nasib baik ada mak. Kalau tak,melepaslah kamu ni untuk jumpa mereka.
Caline : (diam)
Ibu Caline : Dah,pastikan kamu pilih pakaian yang sesuai. Lagipun,setahu mak,kamu tak pernah ada baju yang sesuai untuk ke tempat macam tu.
Caline : Tak perlu lah mak! Membazir duit je.
Ibu Caline : Cepatlah,Caline! Please,kali ini je! Beri peluang untuk diri sendiri. Mak faham perasaan Caline. Sebab tu mak buat macam ni!
Caline : Ok.Ok,mak! Caline faham! Mak kena sokong Caline tau!
Ibu Caline : Sudah semestinya... Dah,mak tolong kamu pilih .
Caline : Ok!Caline dan ibunya menghabiskan masa selama 2 jam berada di kedai pakaian tersebut.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Dalam perjalanan pulang ke hotel. ...
Ibu Caline : Caline, mak nak tanya sikit. Caline suka berkawan dengan The Boys ke ?
Caline : Entahlah mak. Susah nak cakap. Dulu,memang suka. Tapi lepas kejadian hari tu, Caline rasa kurang percaya terhadap mereka.Ibu Caline hanya menganggukkan kepalanya.
Bersambung..........
YOU ARE READING
Teman Tapi Mesra...Hey!
AléatoireCaline jatuh cinta dengan mamat artis? Kehadiran mamat artis itu berjaya mengubah sikapnya yang keras hati? Adakah mereka hanya kawan biasa? Namun,suatu perkara telah berlaku menyebabkan hubungan persahabatan mereka dikorbankan untuk 5 tahun. Bagaim...