Hoofdstuk 22

419 20 8
                                    

Het gesprek dat ik met Liam had was inspirerend. En zo dacht hij er nu ook over.

Stiles is op zoek gegaan naar enig spoor van Scott of Kira, maar vond niets. We hebben daarom ook met zijn allen afgesproken om hen te gaan zoeken. Volgens Deaton zouden ze terug in Mexico zijn.

Derek is gevraagd door Stiles om mee te gaan naar Mexico. Elke hulp zouden ze goed kunnen gebruiken dus heeft Derek hulp gevraagd aan Braeden en ik. Peter heeft zelfs voorgesteld om zich aan te sluiten.

Natuurlijk hebben ze geen goed moment uitgekozen, want vanavond zou het weer een volle maan zijn. Liam heeft zijn hulp ook aangeboden en zou ook mee gaan, maar daarvoor hebben we een goede bescherming nodig voor onderweg naar Mexico.

Braeden, Derek, Peter en ik komen aan op de afgesproken plek. We stappen uit en zien Stiles, Malia en Liam al staan. Als ik Liam zie glimlach ik automatisch en knik ik als begroeting.

"Miet hij echt mee? En zij?" Vraagt Stiles met een tussentijd voordat hij naar mij verwijst.

"Ik heb haar nodig." Zegt Liam en uiteindelijk gaat stiles akkoord.

Normaal zouden we nog wachten op Lydia, maar zij zit nog op school en laat niets van zich weten. Stiles zou niet vertrekken zonder haar en het is hem maar goed geraden! Zomaar Lydia achterlaten.. Ik dacht het niet!

Uiteindelijk na zoveel keer proberen neemt ze nog steeds niet op. Uiteindelijk heeft Liam voorgesteld om Mason te sturen omdat hij ook nog op school aanwezig zou zijn. Misschien kan hij op zoek gaan naar Lydia.

We vertrekken en Malia rijdt met Peter mee en de rest gaat mee in de speciale wagen van Braeden. Braeden en ik zitten vooraan in de wagen en de rest in de bunker, zodat ze Liam zijndens de volle maan in het oog kunnen houden.

Als we eenmaal opweg zijn, gaat het goed, totdat de wolken voor de maan verdwijnen.

"Het is zover..." Zeg ik als ik Liam meelevend aankijk door het kleine raam.

Meteen begint hij het te voelen en begint het grommen. Derek neemt het bekende voorwerp dat Kate van hem wilde stelen. Hij legt uit dat zijn familie daarmee jonge wolven leerde controle te houden tijdens een volle maan.

"Alfa, beta, omega." Hoor ik Derek zeggen en stilletjes probeer Liam de drie woorden te hethalen en kalm te worden bij het uitspreken van alk woord maar het lukt hem niet. Even lijkt het wel of Liam steeds aggressiever wordt.

"Je kunt het Liam. Ik geloof in je." Zeg ik al fluisterend maar ik weet maar al te goed dat hij me goed heeft verstaan.

Plots begint Liam harder te grommen en even lijkt het dat hij de handboeien rond zijn polsen zou losbreken en uiteindelijk doet hij dat ook. Snel grijpt hij naar Deren en Stiles en beiden proberen ze Liam tegen te houden.

"Liam kom op!" Zeg ik meer als een inspiratie, maar het helpt absoluut niet.

"Geweldig goed plan Derek." Zegt Stiles uit frustratie tegen Derek.

"Heb jij een beter idee dan?" Vraagt Derek aan Stiles en zijn gezichtsuitdrukking verandert plotseling. Meteen heb ik het ook door.

"Probeer het alsjeblieft..." Zeg ik tegen Stiles en hij knikt.

"Hé Liam! Welke drie dingen kunnen niet langer verborgen blijven?" Vraagt Stiles en Liam weet waarover hij het heeft.

"De zon, de maan en de waarheid. De zon, de maan ... en de waarheid. De zon..., de maan..., de waarheid..." Zegt Liam herhalend en zoals Derek hem had gezegt zou hij met elk woord kalmer worden. En uiteindelijk is het hem dan ook gelukt.

"Goed gedaan Liam." Zeg ik trots tegen hem en snel geeft hij me een zwakke glimlach.

"We zijn er bijna." Zegt Braeden voor de info.

"Dankjewel, Stiles." Zeg ik eerlijk en gemeend en hij knikte.

"We zijn er." Zegt Braeden en meteen stapt Derek uit, maar dat had hij beter niet gedaan.

Als verrassing stond daar een berserker hem op te wachten en heeft hem meteen gestoken met een van zijn dolken.

"DEREK!" Schreeuw ik als ik meteen naar hem toe loop.

Als Derek op de grond valt, loop ik naar hem toe en kijk naar zijn zij, dat hard aan het bloeden is. Ik hoor luide knallen en zie dat Braeden volop de berserker aan het beschieten is.

"Ik ben oké." Zegt hij maar ik geloof er niets van.

"Derek, die wond kan niet zomaar helen! We moeten terug!" Zeg ik in paniek en kijk snel naar Braeden die naast me is komen zitten.

"Je moet Scott en Kira zoeken. Je moet Kate tegenhouden." Zegt hij stil, maar goed verstaanbaar.

"Ik ga jou hier niet zomaar achterlaten!" Zeg ik vastberaden en met schik. Ik wil hem niet verliezen op dezelfde manier dat ik Allison verloor... Ik heb haar niet eens gesproken voor ze...

"Heather, we moeten gaan. Straks is het te laat." Zegt Stiles die zijn hand op mijn schouder legt.

"Te laat voor wie Stiles? Scott of Derek? Dan weet je wie ik kies." Zeg ik en begin tranen in mijn ogen te krijgen.

"Stiles, zie dat haar niets overkomt." Zegt Derek zacht en ik kijk hem vol ongeloof aan.

"Meen je dit?"

"Heather, je moet hen gaan redden, je gaat ze nog hard nodig hebben. Ik zal hier zitten als jullie terug komen." Zegt hij en knikt naar Stiles. Het was net alsof hij wist wat hij moest doen.

Stiles helpte me recht staan, maar verder kon ik niet gaan. Ik schudde mijn hoofd hevig en voelde al tranen over mijn wangen rollen. Ook Braeden kon het niet droog houden. Stiles neemt mijn hand vast, maar ik kon nog niet gaan. Ik nam Derek zijn gezicht tussen mijn beiden handen en drukte snel een kus op zijn voorhoofd.

"Je gaat hier nog zijn, toch?"

"Ja Heather, ga nu." Zegt hij en wijst gehaast naar de ingang.

"Ik blijf hier bij hem." Zegt Braeden en ik knik.

"Heather, kom op." Zegt Stiles, neemt mijn hand weer en wandelt al naar de ingang.

Ik kijk steeds achter me en heb direct spijt dat ik hem nu ga verlaten. Maar ik kan Liam niet alleen laten gaan.

Net voor we de deur binnengaan maak ik een halt. Ik kijk nog één keer snel achter me, maar dan neemt Stiles me mee naar binnen.

"Alles komt goed... Ik beloof het." Zegt hij zacht en even geloof ik het nog...

<<<>>>

A/N: Ik heb dit hoofdstuk wat langer gemaakt dan alle andere omdat het de moeite waard was. Ik kon jullie niet laten zitten zonder een STEATHER moment! Haha, hoop dat je het een leuk hoofdstuk vond! Laat me zeker iets weten!

someone_special

Changed || Teen Wolf || #2 ✔️Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu