Hoofdstuk 21

384 19 2
                                    

Ik grijp naar mijn schouder en kijk Brett vol ongeloof aan. Ik wilde tegen hem schreeuwen, omdat hij ervoor heeft gezorgd dat de persoon die me wilde neerschieten is ontsnapt aan de dood. Maar ik wil hem ook tegelijkertijd bedanken, omdat hij ervoor zorgde dat ik geen moordenaar werd. Mijn gezichtsuitdrukking verandert snel als ik er goed over nadenk.

"Dankjewel." Zeg ik vriendelijk en gemeend als hij me zijn hand aanbied.

"Geen probleem. Jij zou hetzelfde hebben gedaan." Zegt hij glimlacht lief en gaat dan op zoek naar Lori.

Ik zie Scott en Kira en snel gaan ze naar elkaar toe. Ik glimlach en voel me direct gelukkig als ik naar hen kijk. De liefde is gewoon van hun gezicht af te lezen.

"Heather, alles oké?" Vraagt Derek die naar me toe komt en ik knik.

"Het is maar mijn schouder. Het had erger gekund." Zeg ik voor hij me een preek zou geven en hij zegt niets. Hij doet mijn shirt opzij en kijkt naar de wonde.

"Het is niet zo diep. Kom mee naar de loft en ik haal het er zo uit." Zegt hij en dan knik ik zonder hem tegen te spreken. In mijn ooghoek zie ik Lori en Brett naar hun pack gaan.

"Alles in orde?" Vraag ik aan Lori en ze knikt met een lachje.

Ik zie dat Derek wilt vertrekken, dus volg ik hem naar beneden. Ik neem de wagen naar zijn loft. Het duurde niet lang om de kogel zelf uit mijn schouder te halen, maar nog verzocht Derek me om morgen niet naar school te gaan.

Natuurlijk kan ik niet anders dan te doen wat hij me zegt. Ik ga niet beginnen met tegenspreken. Vanavond zal er weer een lacrosse wedstrijd plaatsvinden tussen de ploeg van onze school en de school van Brett. Liam zal niet content zijn...

De dag vloog voorbij en al snel was het avond en was het dus tijd voor de wedstrijd. Ik ga naar het veld en loop de tribune op. Snel neem ik plaats en zie dat de ploeg nog aan het trainen is. Liam en Stiles zitten op de bank en praten met elkaar. Normaal gezien zou ik hen afluisteren, maar het is Liam. Hem kan ik wel vertrouwen.

Uiteindelijk is de wedstrijd begonnen, maar nergens zie ik Scott en Kira. Stiles krijgt de bal in zijn stick maar al snel wordt hij tegen de grond geslagen door de tegenstanders. Als de pauze wordt ingelast staat Devenford, de school van Brett voor met 4 - 0. Stiles zegt iets tegen Liam en loopt naar zijn vader toe. De Sherrif zat naast Malia, waarom ook niet?

Stiles verdwijnt met zijn vader en Malia blijft achter. Het ene deel van mezelf wilde hen volgen, maar dan ook weer niet.

Nog 2 minuten voor de wedstrijd verder zal gaan en dan zie ik iemand dat naar Malia gaat zitten: Peter. Automatisch volg ik hun gesprek mee, maar zo interessant is het niet totdat ik het woord 'moeder' hoorde. Malia haar echte biologische moeder zou de desert-wolf zijn. Maar zegt Peter iets vreemd, iets wat ik niet zag aankomen. Enkel gaat hij de informatie, die hij te weten gekomen is, delen als Malia Kate zou vermoorden.

Mijn moeder?

Wat heeft Peter daar nu aan? Ze kennen elkaar toch niet right?

Ineens hoor ik Liam kwaad zijn en wanneer ik op het veld kijk zie ik dat hij op de grond ligt. Brett staat naast hem en snel luister ik wat ze te zeggen hebben.

"Waar was dat voor?" Vraagt Liam.

"Je nerveusiteit is op heel het veld te ruiken, dit helpt je misschien. Je bent toch niet geblesseerd." Zegt hij droog en rijk zijn hand uit naar Liam. Natuurlijk neemt Liam het aanbod aan en de wedstrijd gaat verder.

Zoals verwacht had de Beacon Hills ploeg verloren. Na de wedstrijd ga ik de trappen van de tribune af en ga ik op zoek naar Liam. Hij deed nog al raar op het veld en misschien zit hem iets dwars.

"Hé Liam!" Roep ik als ik hem op het veld alleen zie staan. Meteen had ik zijn aandacht en kwam hij naar me toe.

"Hey!" Zegt hij vrij vrolijk. Het was vreemd, want hij had net de wedstrijd verloren.

"Alles oké met je?" Vraag ik en hij wilde weer enthousiast ja knikken, maar ik had hem door en dat wist hij maar al te goed.

"Oké fijn, het gaat niet goed... Ik heb angstaanvallen." Zegt hij en ik kijk hem verbaasd aan. Het zou toch niet zijn doordat hij een weerwolf is nu?

"Sinds het plan waarbij Scott dood zou zijn, hebben Kira en ik een berserker bevochten en sindsdien achtervolgt het me." Zegt hij eerlijk en ik leg mijn hand op zijn schouder.

"Hé, dat is volkomen normaal! Ik heb ook nog steeds nachtmerries over de dag dat mijn nicht gestorven is. Het leven zit nu eenmaal zo in elkaar. En we moeten er toch mee leren verdergaan. Het zal je sterker maken Liam. Dat beloof ik."

<<<>>>

A/N: HEY IK WEET DAT IK WEER TE LAAT BEN MET DE UPDATE EN HET SPIJT ME! Ik ben deze week begonnen met school en het is echt fantastisch!nooit gedacht dat ik het ooit zou zeggen 😂😂 Maar dus ik heb amper geslapen en ik was echt doodop en vond de inspiratie niet voor een volgend hoofdstuk.. het spijt me dat het weer super saai was...

someone_special

Changed || Teen Wolf || #2 ✔️Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu