2

163 11 6
                                    

"Weet je zeker dat je dit wilt doen gast? Ik heb een mes in mijn bh waarmee ik je buik kan opensnijden en je kan wurgen met je eigen darmen." Zeg ik en er komt niks meer uit hem.

"Mooi." Zeg ik. Ik sta op, wanneer ik wil weg lopen bedenk ik me en geef nog een trap tegen zijn ribben waarna ik toch maar weer verder loop.

Dus ik loop weer verder, opweg naar Sink voor ingedeeld te worden in een van de company's. Ik hoop niet Abel-Company, maar ze weten nu wel allemaal dat ze niet met mij moeten sollen. Althans dat hoop ik voor ze...

Ik zie al een bordje staan met "HQ" er op. Ik loop richting het gebouw en loop het binnen. Ik sta nu op een kleine gang.

"Kom je voor Sink?" Hoor ik naast me en ik draai me om. Er staat een jongen, ongeveer de zelfde leeftijd als mij, leunend tegen de muur met een opgetrokken been.

"Uh ja." Zeg ik.

"De trap op en dan naar rechts." Zegt hij en wisselt van been.

"Dankje." Zeg ik een beetje ongemakkelijk.

"Hoobler." Zegt hij.

"Hm?"

"Mijn naam. Ik heet Hoobler, vrienden noemen me Hoobs." Zegt hij met een knipoog.

"Okey, dankje Hoobler." Lach ik.

"Wat doe je eigenlijk hier?" Vraagt hij nieuwsgierig.

"Uhm ik ben hier om ergens geplaatst te worden."

"Hier? In een van ónze 101st company's?" Vraagt hij verontwaardigd.

"Ja, heel verbazend?"

"Nou ik heb nog nooit een vrouw in een van de company's gezien, dus ja eigenlijk wel." Zegt hij lachend.

"Een moet de eerste zijn hè? Ik zie je nog wel Hoobler." Zeg ik.

"Ik heb zo een gesprek, dus misschien zie ik je daarna wel. Kan je me meteen vertellen in welke Company je zit... uh, sorry wat was je naam ookalweer?"

"Die had ik nog niet gezegt Hoobler, maar het is Peña."

"Oké, see you soon Peña!" Zegt hij en ik loop de trappen op.

Trap op en naar rechts, had hij gezegd. Ik loop naar rechts en zie een deur met "Sink" er op. Ik klop aan en de deur wordt meteen open gemaakt. Ik stap naar binnen en zie Sink achter zijn bureau zitten. Ik sallueer voor hem, hij staat op en sallueerd terug.

"Ah Corporal Peña ik hoorde al dat je was aan gekomen. Ga zitten." Zegt hij en ik ga zitten op de stoel voor het bureau.

"Dus Corporal Peña, het is je echt gelukt om hier te komen. Uitstekende prestatie!"

"Danku Sir." Zeg ik blij, maar beleefd.

"Uhm ik had even nagedacht waar ik je zou moeten plaatsen Peña. Maar mijn uiteindelijke beslissing kwam uit op Easy-Company. Het is de beste Company en de mannen hebben fatsoen. Ik weet niet of het goed zou aflopen wanneer ik je bij Abel zou plaatsen Peña."

"Dat denk ik niet Sir." Zeg ik, blij dat ik niet in Abel wordt geplaats.

"En?" Vraagt hij, omdat hij natuurlijk geen idee heeft wat on de kleine weg hiernaartoe heeft plaatsgevonden.

"Klein akkefietje op de weg hiernaartoe Sir." Zeg ik maar.

"Oh je moest natuurlijk langs abel op hier te komen. Sorry voor wat er ook is gebeurt Peña."

"Geen probleem Sir, ik kan ze wel hendelen." Zeg ik met een kleine glimlach.

"Mooi, maar als er wel echt iets is of gebeurt dan zeg je dat tegen me oké?"

"Yes Sir."

"Dus ik plaats je in Easy onder
Lt. Winters. Regel maar even met hem in welk barrak je komt te zitten. Heb je het unifom?"

"Ik heb nog wat nodig Sir, alleen nog een jas en sport tenue." Antwoord ik. Ik heb namelijk alleen mijn schoenen broek en tanktop die ik ook nu aan heb.

"Ah wacht. Hier is je jas en je sport tenue. Succes Corporal Peña." Zegt hij en geeft de spullen.

"Danku Sir" Ik sta op en sallueer weer. Daarna loop ik naar door de deur naar buiten en de trap weer af.

Wanneer ik onder aan de trap ben komt Hoobler net een kantoor uit. Ik wacht even op hem en we lopen samen naar buiten.

"En? Wat is het geworden?" Vraagt hij nieuwsgierig.

"In welke Company zit jij Hoobler?"

"Zeg maar Hoobs." Zegt hij.

"In welke Company zit jij Hoobs?" Vraag ik nog een keer.

"Ik zit in Easy, onder Lt. Winters." Zegt hij.

"Ah shit."

"Wat is er?"

"Nu zit ik met je opgescheept Hoobs." Zeg ik lachend.

"Zit je in Easy?" Vraagt hij voor de bevestiging.

"The only real Easy-Company."

Band of Brothers and Their Little Sister (ONHOLD)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu