5

101 10 4
                                    

"Ze?" Hoor ik een van de jongens zeggen en Luz stapt opzij waardoor iedereen me nu kan zien.

"Hellow Corporal Peña." Zegt een van hen met een zwoele oversexste stem.

"Cool down boys, you ain't gonna see nothing."

"Guys ze is gewoon een van ons, dus behandel haar als een van ons." Zegt iemand. Hij zit op een bed te roken.

"Hey ga even allemaal in een rij staan lans de bedden. Dan kan Peña even kennis maken." Stelt Luz voor. Ze doen serieus wat hij zegt en ze gaan in een twee rijen staan. Een links een rechts.

"Nou dan zullen we hier maar beginnen denk ik." Zeg ik lachend en draai me naar de eerste man.

"Lipton aangenaam." Zegt hij zeer vriendelijk.

"Hij is heel stiekem de mama van Easy." Zegt Luz lachend en Lipton glimlacht een beetje ongemakkelijk.

"Nee maar hij zorgt goed voor ons, hè Lip? We weten alleen nog niet wie de vader is." Zegt hij en knipoogt. "Volgende!"

"Liebgott." Zegt hij neutraal.

"Ah onze duitse tolk! Verder is er niet veel te vertellen over deze gast." Zegt Luz. "Next!"

"Frank Perconte, don't start Luz!" Zegt de volgende trooper.

"Ah ik heb juist zo veel te vertellen over je Perco! Well I do it anyway. Dus dit is niet zomaar een kleine italiaan, dit is mijn kleine italiaan! Hij heeft al een vrouw, heeft zich dus erg vroeg gebonden aan iemand, als dat maar goed gaat. Maar ja je leert hem wel kennen." Bij de woorden "kleine Italiaan" zag ik Perconte boos naar Luz kijken. Hij is inderdaad klein maar is heel stiekem toch nog groter dan mij. Ik gok dat hij 165 is en ik ben 162 dus jah.

"Nouja hier slaap ik en jij Peña jij mag naast mij liggen! Ik weet dat je nu heel erg blij bent maar geen rare dingen hier! Daar hebben we geen tijd voor, we have to concentreet on our training!" Zegt Luz om me te pesten en de jongens beginnen te gniffelen.

"Niet dat jij me zou kunnen bijhouden anyway." Zeg ik en er klinkt een hard gelach en een iemand zegt: "Oehh burn Luz!"

"Respect Peña respect." Zegt Luz met een brede grijns. "Nou we gaan maar weer verder."

"Bill." Zegt hij, hij was ook de genen die "Guys ze is gewoon een van ons, dus behandel haar als een van ons." Zei toen een paar begonnen te kwijlen.

"Ah Bill Guarnere. Vele bijnamen, hè Gonorrhea." Okey die bijnaam is gewoon mooi bedacht.

"Noem me maar zoals je wilt Luz maar ik heb er teminste nog nooit last van gehad in tegenstelling tot jou."

"Heb je helemaal gelijk in Bill maar ja ik heb er ook meerdere gehad, jij bent bij de eerste blijven hangen. Next!"

"Penkala."

"Skip Muck."

"Malarkey." Zegen de volgende drie achterelkaar.

"Ja dit zijn dus de drie musketiers." Zegt Luz na het voorschot van de drie.

"Dan hebben we hier nog Webster en Hoobler maar die zijn er nu raar genoeg niet." Zegt hij en haalt zijn schouders op.

"Nou jongens aangenaam en ja het is verrekte warm hier dus waar moet ik me omkleden?!" Zeg ik.

"Uh op je bed..." zegt Penkala en iedereen lacht.

"Oké." Zeg ik. Ik loop naar mijn bed en doe mijn broek omlaag. Ik heb gewoon een boxer aan dus er valt niks te zien maar ik voel zeker twaalf ogen op me rug branden of nouja of ze op mijn rug branden is de vraag. Ik doe mijn sportbroekje aan, want dat is gewoon wat koeler dan zo'n lange broek.

"Mooi paar Corporal." Zegt Luz met een knipoog.

"Thanks Luz." Zeg ik en ga op bed liggen.

Band of Brothers and Their Little Sister (ONHOLD)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu