"Ik zit in Easy, onder Lt. Winters." Zegt hij.
"Ah shit."
"Wat is er?"
"Nu zit ik met je opgescheept Hoobs." Zeg ik lachend.
"Zit je in Easy?" Vraagt hij voor de bevestiging.
"The only real Easy-Company."
"Ha nou wat is je rang Peña?" Vraagt Hoobs
"Corporal." Zeg ik met een glimlach terwijl we rustig verder lopen.
"Ah niet veel bijzonders dus." Lacht hij.
"Nope, maar ik spreek je wel wanneer ik je focking sergeant ben Hoobs!" Zeg ik lachend en beuk hem heel zachtjes.
"Nou we zien wel Peña." Lacht hij.
"Duss..."
"Duss wat?" Vraag ik.
"Ik hoorde veel kabaal vlak voordat je binnen kwam in het hoofdkantoor..." zegt hij.
"Oh dat ja." Zeg ik met een glimlach.
"Wat deden ze?"
"Nou de meesten waren gewoon wat aan het schreeuwen."
"Maar..." zegt hij afwachtend.
"Maar een van de jongens van Able pakte mijn pols vast." Zeg ik.
"Ennn....."
"En hij wou niet los laten! Dus ik heb hem geslagen, drie keer, met mijn elleboog, en mijn knie, toen lag hij op de grond en zei dat ik er bij moest gaan liggen. Toen pakkte ik hem bij zijn kraag en zei "Ik heb een mes in mijn bh waarmee ik je buik kan opensnijden en je kan wurgen met je eigen darmen." Daarna gaf ik hem een schop in zijn ribben en liep weg." Verklaar ik en Hoobs stopt even.
"Heb je echt een mes in je BH?" Vraagt hij nieuwsgierig en grijnst.
"Ja Hoobs dus ik zou die vieze grijns maar van je smoel halen." Zeg ik en we schieten in de lach.
"Je zal goed in ons Easy passen Peña." Zegt hij lachend terwijl we verder lopen. We lopen langs oefenterrein, grote muren van hout met of zonder touw er aan. Grote houten palen waar een soort kubus van gemaakt is met in het midden een touw voor het touw klimmen.
"Het wordt steeds minder zwaar, mij lukte het de eerste keer ook niet meteen allemaal maar ik bleef volhouden!" Zegt Hoobs.
"I gonna beat you in all." Zeg ik met een knipoog.
"Oh ja Peña? Oh ja? Oh ja?! Dan bewijs het!" Zegt hij.
"Hoe dan Hoobs?!"
"Zo!" Zegt hij en rent weg.
"Oh nee I gonna get you Hoobs!" Roep ik en ren hem achterna. Even later heb ik hem ingehaald.
"See you Hoobs!" Zeg ik en ren hem voorbij.
"Wacht. Oké dit is oneerlijk! Ik weet niet eens waar we naartoe moeten!" Zeg ik en stop.
"Well I guess I will see you when you catch up with me!" Zegt hij en rent voorbij.
"Ohh fack you Hoobs!" Zeg ik en ren achter hem aan. Rechts, links, links, rechts, rechtdoor, rechts, rechts, rechtdoor ik blijf achter hem aan rennen terwijl ik blijf lachen. Hij gaat nog een keer naar links en naar rechts en.... okey waar is hij gebleven?
"Hoobs?" Roep ik. "Hoobler?!" Roep ik nog iets harder en mijn glimlach verdwijnt. Waar is hij zo snel gebleven?!
"Got you!" Hoor ik achter me en ik wordt vast gehouden door twee armen om mijn middel.
"Hoobs!" Schreeuw ik. Ik probeer me lachend los te krijgen, maar hij is toch wat sterker dan ik dacht.
"Laat lo-h-os!" Lach ik en probeer me los te wringen.
"Nope!" Zegt hij lachend en pakt me nog steviger vast. Ik blijf wringen en trekken en duwen, maar ik kom niet uit zijn grip! Het lukt me wel om me om te draaien. Nu sta ik naar zijn gezicht of nouja zijn nek/borst. Hij is niet een hele grote man maar ja, ik ben gewoon heel klein! Ik ben 165 dus jah. Ik kijk omhoog en hij kijkt omlaag, hij blijft me stevig vast houden.
"Dus Peña, lukt het niet op uit mijn meesterlijke houdgreep te komen?" Zegt hij met een lach.
"Nou ik wou je geen pijn doen Hoobs." Zeg ik met een geheimzinnigheid lach.
"Oh en hoe wou je mij dan pijn doen hè kleintje?" Zegt hij uitdagend.
"Kleintje? Serieus?!"
"Yess" lacht hij.
"Oh jij wilt dus weten hoe ik je pijn kan doen?" Zeg ik en leg heel even mijn hoofd op zijn borst.
"Doe je geen zeer Tiny. Ik zou niet willen dat je nu al een purple hart zou krijgen."
"Oh maak je maar geen zorgen Hoobs!" Zeg ik en trap op zijn tenen waarna ik hem, niet te hard, in zijn ballen trap. Hij laat meteen los en ik ren weg.
"Peña?!" Hoor ik en duik snel achter een paar kratten. "Peña?!" Hoor ik en dan spring ik achter de kratten vandaan en grijp hem rond zijn middel.
"Got you."