"Oké." Zeg ik. Ik loop naar mijn bed en doe mijn broek omlaag. Ik heb gewoon een boxer aan dus er valt niks te zien maar ik voel zeker twaalf ogen op me rug branden of nouja of ze op mijn rug branden is de vraag. Ik doe mijn sportbroekje aan, want dat is gewoon wat koeler dan zo'n lange broek.
"Mooi paar Corporal." Zegt Luz met een knipoog.
"Thanks Luz." Zeg ik en ga op bed liggen.
"So what are we gonna do on our free eve?" Zegt Skip.
"Weet ik veel Skip, het is niet alsof we veel anders kunnen doen dan normaal hè?" Zegt Luz en ploft op zijn bed.
"Wat doen jullie normaal dan huh?" Vraag ik terwijl ik naar het plafon staar.
"We gaan maar wat kaarten." Zegt Penkala.
"Gokken." Verbetert Malarkey hem.
"For smokes." Vult Skip aan.
"Drie musketiers? Nehh." Zeg ik sarcastisch en bijna iedereen moet lachen.
"Nou de focking enige die smokes krijgt is Luz, he's just that lucky guy." Zegt Perconte en gooit zijn kussen naar Luz' hoofd.
"Hey I don't give a damn what you think, I'm just too good for you guys." Zegt Luz terwijl hij het kussen terug gooit.
"Hm, we shall see. Let's play!" Zeg ik.
"Oké!" Zegt Skip en iedereen gaat onhandig en krap rond een bed zitten.
"Wat doen jullie in gods naam?"
"Uh kaarten duh." Zegt Luz.
"Moooove." Zeg ik tegen ze en begin met de bedden te schuiven.
Drie in het midden van het barrak en de rest er omheen tegen de muur."Zo. Hoelang zijn jullie hier ingodsnaam? Ik ben hier nog geen dag, werkelijk!" Zeg ik tegen de jongens tewijl ze stom toe keken.
"Nou ik ben trots op je Peña! Nu gaan we kaarten!" Zegt Luz en klopt op mijn schouder terwijl hij het zegt.
We gaan zitten, Luz zit links van me. Skip, Penkala en Malarkey zitten tegenover ons (ofcourse met z'n drieën). Perconte zit op het linker bed (naast Luz) samen met Liebgott en Bill zit samen met Lipton op het rechter bed.
"Oké we gaan niet wachten tot Hoobler en Webster verschijnen oké?" Zegt Bill.
"Nee we gaan gewoon beginnen." Zegt Luz en begint de kaarten uit te delen. "Geld of smokes, Peña?" Vraagt hij aan me.
Ik pak de sigaret die achter zijn rechter oor zit. Ik zet hem tussen mijn lippen en steek hem aan met mijn aansteker.
"Smokes."
We spelen en paar potjes en het staat gelijk, 2 wins voor Luz, 2 wins voor mij.
"En Luz? Hoe voelt het om niet altijd te winnen?" Vraagt Perconte.
"Nou Perco zolang ik niet verlies van jou dan is het goed." Zegt Luz.
"Don't worry Perco, you will beat him someday and than you make him cry like a little whore's baby." Zeg ik en er wordt weer gelachen.
"Wat valt er te lachen?" Hoor ik achter me. Het is Hoobler samen met nog een jongen, dat moet Webster dan zijn.
"En wat is er hier in gods naam gebeurt?" Zegt Webster.
"Well Web, we hebben een nieuwe Corporal!" Zegt Luz.
"Wou je bij me in de buurt blijven Tiny?" Zegt Hoob wanneer hij me ziet.
"Nee, werd aangeboden door iemamd die me teminste niet liet stikken." Zeg ik en sla een arm om Luz heen.
"Zo te horen kennen jullie elkaar al?" Zegt Luz.
"Hij is de reden waarom ik tegen focking Sobel op knalde." Zeg ik.
"En die daarna stiekem weg glipte toen hij zag dat ik zeik kreeg." Zeg ik en kijk hem verwijtend aan."Ah kom op Little!" Zegt Hoobs.
"Fock you Boobs." Zeg ik.
"Zei ze...?" "Zei ze nu serieus?"
"BOOBS!" Imiteert Luz me en iedereen moet keihard lachen.
"Oké dat verdiende ik! Friends?" Zegt Hoob en ik draai mijn hoofd weg.
"Kom ooop, ik weet dat je van me hooud!" Zegt hij grinnikt.
"Sit down and shut up Hoobs." Zeg ik en hij komt naast me zitten. Webster is naast Liepgott gaan zitten en we beginnen een nieuw potje.
"Maar Peña, wat is je naam eigenlijk?" Zegt Luz tijdens het spelen.
"Peña." Zeg ik kort af.
"Ik bedoel je voornaam." Zegt hij op zo'n duhh manier.
"Wat is jouwe Luz?"
"George, George Luz. So now tell me!" Zegt hij.
"Lunaviča Alicia Maria Peña." Zeg ik.
"Lunaviča." Herhaalt Luz.
"Wat is dat?" Vraagt Hoobs die het niet had meegekregen.
"Haar naam Boobs." Zegt hij.
"Lunaviča? Waar komt dat vandaan?" Vraagt Hoob.
"Ijsland, Polen, Rusland?" Zeg ik, ik weet het niet precies.
"Well I just gonna say Lunna OK?" Vraagt Luz lachend.
"Sure George, iedereen noemt me zo."