"Doe je geen zeer Tiny. Ik zou niet willen dat je nu al een purple hart zou krijgen."
"Oh maak je maar geen zorgen Hoobs!" Zeg ik en trap op zijn tenen waarna ik hem, niet te hard, in zijn ballen trap. Hij laat meteen los en ik ren weg.
"Peña?!" Hoor ik en duik snel achter een paar kratten. "Peña?!" Hoor ik en dan spring ik achter de kratten vandaan en grijp hem rond zijn middel.
"Got you."
"Oké je hebt me!" Lacht Hoobs.
"And now..."
"And now what Little?" Vraagt hij terwijl ik hem nog steeds vast heb.
"And now this Hoobs." Zeg ik en werk hem in een keer op de grond.
"See you Hoobs!" Zeg ik en ren weer weg. Ik had toen ik achter de kisten stond een bordje gezien waar op "Easy-Company" stond met een pijl naar rechts. Ik ren naar recht maar kijk eerst nog even om om te kijken waar Hoobler is. Hij is opgestaan en ligt zo'n vijf meter achter. Wanneer ik de hoek om ren knal ik tegen iemand op.
"Oh sorry sir het spijt me." Zeg ik snel en kijk op. Ik zie een man met een lang smal gezicht, zwart haar en strenge bruine ogen.
"Wat denk je wel private! Naam?!" Zegt hij streng.
"Peña sir! En ik ben Corporal sir!" Zeg ik.
"Welke Company?"
"Easy-Company Sir! Ik ben er net geplaatst en was net opweg naar Luitenant Winters Sir!" Zeg ik terwijl ik dood naar voren staar.
"Easy-Company?! Een vrouw wordt geplaats in míjn Company?!" Zegt hij verontwaardigd.
"Fock dit is Sobel dus." Denk ik bij mezelf. Dit moet ik ook weer hebben hè? Ik ben nog geen dag hier!"Weekend pas is ingetrokken!" Zegt hij en loopt weer weg.
"Hm niet slecht. Eerste dag en nu al op Sobels zwarte lijst." Hoor ik iemand zeggen. Het is niet Hoobler, want die zak ik snel langs me geglipt en in een van de barraken verdwenen. Nee het is een andere jongen die tegen een barrak aan leunt.
"Nou had anders toch niet zo lang geduurd ben ik bang." Zeg ik met een glimlach.
"Nou je bent niet de enige, Peña was het toch?" Zegt hij. Hij duwt zich van de wand van het barrak af en loopt naar me toe.
"Yes en jij bent..."
"Luz." Zegt hij met een knipoog.
"Nou Luz ik moet naar Luitenant Winters. Weet jij waar hij is?" Vraag ik.
"Yeah sure ik loop wel effe mee." Zegt hij en we beginnen te lopen.
"Dus Easy huh?" Zegt hij.
"Yeah." Zeg ik.
"Nou hier zijn we." Zegt hij en klopt op de deur van een barrak.
De deur gaat open en Luitenant Winters staat in de deuropening, ik herken hem want ik heb hem natuurlijk al eerder ontmoet toen ik hem de weg vroeg naar Sink."Dit is Peña Sir. Net ingedeeld in Easy-Company en nu al op Sobels zwarte lijst." Zegt hij en knipoogt naaf mij.
"Ah ja Corporal Peña. Nou vanavond hebben we vrij dus geen trainingen vanavond. Zoek zelf maar een barrak uit zolang als het een van Easy is." Zegt hij vriendelijk.
"Yes Sir." Zeg ik en draai me weer om. Luz en ik lopen richting de barraken.
"Hey je kan bij mij in het barrak als je wilt." Zegt Luz aarzelend maar met een aardige intentie.
"Dankje Luz." Zeg ik.
Hij loop voor me een barrak binnen en laat me heel even achter hem wachten.
"Guys listen! We hebben een nieuwe aanwinst! Net ingedeeld in Easy-Company en nu al op Sobels zwarte lijst, omdat Sobel bijna op de grond belanden door een beuk van dit nieuwe lid! Geef onze nieuwe Corporal een warm welkom jongen, maar niet te welkom! Hier is ze dan, Corporal Peña!" Luz heeft me helemaal ingewijd.
"Ze?" Hoor ik een van de jongens zeggen en Luz stapt opzij waardoor iedereen me nu kan zien.
"Hellow Corporal Peña." Zegt een van hen met een zwoele oversexste stem.
"Cool down boys, you ain't gonna see nothing."