8

88 8 6
                                    

"Maar wat vroeg Winters?"

"Hij vroeg of jullie je wel hadden gedragen!"

"En wat zij jij?"

"Ik zei dat jullie me hebben verkracht nu goed? Nee ik heb gewoon gezegt dat jullie goede mannen waren." Zeg ik.

"Nou in een andere company was dat eerst misschien wel gebeurt...." zegt Luz.

"Gelukkig zit ik dan bij easy hè!"

"Tuurlijk! Nu is Malark het pispaaltje van Sobel teminste niet meer!" Zegt Luz lachend.

Ik neem een laatste trek van mijn sigaret en gooi hem weg, "Ja daar heb je gelijk in, Sobel mag me nu al niet volgens mij."

"Ah trek je het niet persoonlijk aan, hij mag je alleen niet omdat je een vrouw bent, dat is alles!"

"Serieus?" Ik kijk hem aan met zo'n blik van "meen je die?".

"En natuurlijk door je lompheid en betweterigheid."

"Betweterigheid?" Vraag ik verward.

"Ja mevrouw "en ik ben Corporal sir" " Zegt hij met een piepstem en ik moet lachen.

"Zo klinkt mijn stem niet Luz! En dat gaat hij tegen me gebruiken hè?"

"Ohh reken daar maar op Luna!"

"Luna." Zeg ik met een glimlach.

"Wat? Niet goed?" Vraagt Luz verbaast.

"Jawel, heb het al een tijdje niet gehoord Luz." Lach ik.

"Ah oké."

De deur van het barrak gaat open en Lipton stapt naar buiten.

"Goedemorgen Lip!" Zegt Luz opgewekt.

"Goeiemorgen Luz." Zucht Lipton.

"Goeiemorgen Lipton." Zeg ik kalm.

"Oh ook goedemorgen Peña." Zegt hij met een ongemakkelijk glimlach.

"Zeg maar Luna." Zeg ik.

"Oké Luna."

"Oké Lip." Lach ik.

"Smoke?" Vraagt Luz aan Lip.

"Je weet dat ik niet rook George."

"Daarom." Zegt hij met een knipoog. Ik pik stiekem een sigaret en steek hem op.

"Hey!" Zegt Luz.

"Ik dacht ik pak die van Lip wel." Zeg ik met een knipoog naar Lip toe.

"Als je nu gewoon lief gevraagd had..." zegt Luz.

"Dan had jij er weer moeilijk over gedaan en had ik nu nogsteeds geen smoke." Maak ik zijn zin af.

"Daar heeft ze een punt George." Zegt Lip.

"Daar heb je een punt Lip."

"Luz mag ik please een vuurtje, please." Vraag ik zeer overdreven.

"Kindjes die vragen worden overgeslagen, Peña." Zegt hij met een vinger in mijn gezicht schuddend.

Ik pak zijn vinger stevig vast en graai een aansteker uit zijn broekzak. "En meisjes plagen, klappen vragen." Knipoog ik.

"Volgensmij ging dat spreekwoord toch ietsjes ander Luna." Zegt hij en tuit zijn lippen.

Ik kijk het enkele seconden aan en geef hem dan een klap voor zijn smoel. "Nee het ging volgensmij toch zo Georgie."  Zeg ik en zie Lipton achter hem lachen.

"Zullen nog wel zien Lunie." Hij geeft me een speelse kus op mijn wang en rent weg om te voorkomen dat hij nog een klap krijgt.

"Geooorge." Zeg ik op een "boze" toon en ren achter hem aan en laat Lipton lachend en hoofdschakelaar achter.

Ik ren achter hem aan en zit vlak achter hem, wanneer ik zo dichtbij zit dat ik hem met een arm zou kunnen grijpen, stopt en bukt hij ineens waardoor ik over hem heen val en drie meter verderop neer kom.

"Ik raad het je af hoor Peña, hier kunnen we nog wat beetje fatsoenlijk eten. Laat de modder maar als we in combat zitten."

Band of Brothers and Their Little Sister (ONHOLD)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu