Hoofdstuk.6

15 3 3
                                    

Florine

Ik Was er best van geschrokken dat Elisa zo inneens vroeg of Maarten en ik samen waren .

De laatste tijd lijkt Elisa wel redelijk afwezig . "Wat zullen we nog zen keertje doen deze week ?" Vraag ik . "We kunnen gaan zwemmen." Stelt Elisa voor . "Mag jens dan ook mee ?"vraagt Maarten aan me . Ik knik en kijk naar Elisa die net een berichtje aan het lezen is . Als ze klaar is knikt ze en bloost hevig .

Ik lach . Ze is echt schattig als ze bloost . Ik was vroeger altijd degene die liefdesadvies nodig had bij haar en nu heb ik zelfs nog vroeger een lief .

Maarten pakt men hand vast . Ik geef hem een snel kusje op zijn wang . "Ok 1 ding gaan we afspreken tortelduifjes. Mij mogen jullie niet vergeten als ik weg ben . Ik ben dan misschien niet meer hier maar het is niet dat ik dood ben ofzo he dus gaan we dan elke avond bellen en Skypen ?" Stelt Elisa voor .

"Ja waarom ook niet . Je bent nog steeds m'n beste vriendin he Els ." Zeg ik .
Ze komt naar me toe en we geven elkaar een knuffel .

Tranen voel ik prikken aan de binnenkant van mijn ogen . Maarten merkt het en legt zijn hand op mijn schouder .

Als we elkaar loslaten kan ik mijn tranen niet meer bedwingen en beginnen ze te vloeien .ik zie dat het Elisa ook niet meer lukt niet te wenen.

"zullen we vandaag al gaan zwemmen?" stel ik voor met rode,prikkende ogen.

elisa knikt terwijl ze haar tranen van haar gezicht veegt.

"ik stuur jens alvast ok ?" vraagt maarten me.ik knik en maarten pakt zen gsm.

als maarten opzij gaat ga ik wat dichter bij Elisa staan."was je daarnet echt een berichtje aan het lezen?"vraag ik nieuwsgierig. ze draait haar hoofd weg en bijt op haar lip.

een beetje later schud ze haar hoofd."nee ik was niet echt een berichtje aan het lezen."zegt ze met een schaamlachje.ik glimlach weer naar haar."vindt je hem leuk els?" vraag ik. ze knikt een beetje twijfelachtig."ik denk het."

ik begin spastisch te klappen en geef haar een knuffel. ze bloost.

"ho flo rustig." zegt maarten wanneer hij er weer komt bijstaan."komt jens mee?" vraag ik . maarten knikt en ik kijk naar elisa die weer zo rood wordt als een tomaat.

"ik ga alvast men spullen halen ik kom zo dadelijk wel mee met jullie je spullen halen ." zegt elisa en ze rent snel naar boven.

"zo en nu ga je me uitleggen waarom je daarnet zo spastisch aan het springen was ." zegt Maarten  streng maar wel met een glimlach. ik glimlach terug naar hem en ga rustig naar zijn oor. "dat is een meisjes geheim." fluister ik, waarna ik hem een kus geef bij zijn oor .

hij fronst zijn wenkbrauwen en kijkt me strak aan. "komaan flo ik wil het weten." ik schud lachend mijn hoofd en neem zijn hand vast. "ik hou heel veel van je maar zo een dingen moet jij nog niet weten lieve schat." zeg ik. maarten trekt een pruillip ,duwt me tegen zich en geeft me daarna een kus.

"ik hou ook van jou prinsesje van me ." fluistert hij in mijn oor .

op dat moment hoor ik elisa van de trap komen . we gaan naar de hal ,ik zie elisa nog snel een briefje op de keuken tafel leggen en daarna gaan we mijn spullen halen en ook die van maarten.

ForeverWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu