Hoodstuk.9

15 3 7
                                    

Florine en Maarten

Florine

Wanneer we terug naar huis gaan wil ik nog even luisteren naar wat jens en Elisa zeggen."Niet doen Flo, dat is onbeleefd." Houdt Maarten me tegen en geeft me een knipoog . Even twijfel ik maar ga uiteindelijk toch mee met Maarten .

Als we thuis zijn laad ik mijn tas uit en hang mijn bikini en de zwembroek van Maarten te drogen ." Blijf he slapen?" Vraag ik aan Maarten. "Ik zal even bellen naar mijn moeder om haar niet ongerust te maken." Zegt hij . Ik ga naar boven mijn eigen moeder zoeken om te vragen of het goed voor haar is.

"Mam mag Maarten blijven slapen?" Vraag ik. " Maarten ? Wie is dat nou weer?"vraagt ze. "Een jongen, heel goede vriend van mij en Elisa en mijn vriendje ." Zeg ik doodserieus . Ze lacht naar me." Heb je een vriendje?" Vraagt ze glimlachend . Ik draai met mijn ogen ."ja dat zei ik net. Hij is beneden aan het bellen met zijn moeder ." Zeg ik geïrriteerd . ". Tuurlijk schat is goed maar weet wel je vader komt deze avond thuis en zal hem dus morgen aan heet ontbijt zitten." Zegt ze . Oh nee daar had ik niet aan gedacht wat zal pap er van vinden ? Hij zij altijd dat hij de jongen die mijn vriendje zou zijn zou afschieten . Elisa en ik hebben daar vroeger ongelooflijk hard me gelachen maar zou hij het echt menen ?

Zal wel goed gaan. Maarten is een vriendelijke jongen.

Ik ga weer naar benden maar voel plots een ongelooflijke tinteling op mijn borstkas . Even moet ik me vast nemen aan de trap leuning om niet te vallen.

"En schattie mag het ?" Vraag ik opgewonden aan hem . Hij knikt en tilt me op in zijn armen. Daarna geeft hij me een kus op mijn lippen.

"Ik zie je graag prinsesje van me ." Zegt hij. "Met mijn vingers ga ik door zijn haar. "Ik zie jou ook graag mijn prinsje." Zeg ik en druk een kus op zijn lippen.

Plots voel ik wat branden . Het doet echt pijn . Ik grijp naar mijn hanger en die is gloeiend heet . "Maarten help mijn hanger." Zeg ik helemaal overstuur . Hij wilt de hanger van mijn nek halen maar verbrandt zijn vingers .
Snel pakt hij een paar ovenwanten en haal zo de hanger van mijn nek .

Als ik kijk op de plaats waar de hanger gezeten heeft schrik ik . Een grote rode verschroeide plek op mijn huid is zichtbaar . Ik kijk Maarten verschrikt aan . "Hoe kan dit ?" Vraag ik verbaast . "Ik heb echt geen idee ." Zegt hij terwijl hij de wonde bekijkt .

Zou Elisa hiervan weten ? Zou zij dat ook gevoelt hebben bij haar hanger ? Waar heeft ze hem gekocht ?

Even later komt Maarten met mijn moeder en een zalfje naar beneden .
"Flootje wat is er gebeurt ?" Vraagt ze bezorgd . Ik haal mijn schouders op. "Die hanger die daar in de afwasbak ligt begon inneens te gloeien en heeft zo mijn huid verschroeid." Leg ik haar uit .

Ik ga in de wasbak kijken en zie dat het ijzer onder de hanger helemaal vervormd is en de hanger rookt een beetje . Verschrikt spring ik ervan weg . Hoe kan dit ? Met opgesperde ogen wijs ik naar de wasbak . Mam en Maarten komen kijken ." Dat ding is levensgevaarlijk !" Roept mam.

"Van wie heb je dit gekregen?" Vraagt ze dan . Maarten steekt zijn vinger schuldig op."ik moest deze hanger van Elisa geven aan florine als teken van hun verbondenheid . Elisa heeft dezelfde hanger geen idee waar ze die gehaald heeft." Antwoordt hij . Mam legt haar hand op een schouder van Maarten " je hoeft je niet schuldig voelen, natuurlijk kon je niet weten dat dit ding zoiets deed." Zeg ze . Maarten knikt .

"Misschien moeten Maarten Rn ik het maar eens gaan vragen aan Elisa ." Zeg ik . Mam knikt "geen slech idee die maar. Wees wel voorzichtig ." Zegt ze nog.

Als we aangekomen zijn bij jens zijn huis bel ik aan . Jens doet de deur open en ik kan een kleine grijns niet bedwingen . "Waarschijnlijk is Elisa hier ?" Vraag ik . "Ja heeft haar moeder misschien gezegd dat je haar moest komen halen ?"zegt hij . "Nee ik kom in verband met een hanger die ze voor me gekocht heeft ." Zeg ik . Jens knikt . " wees wel rustig alsjeblieft ze heeft zich namelijk verwond . Ze is flauwegevallen in et zwembad ongeveer een uur  geleden. " vertelt hij . Ik schrik. Dat was wanneer ik mijn brandwonden kreeg . Snel ga ik naar de woonkamer en zie haar zitten met een pizza doos op haar schoot .

Wanneer ze haar hoofd naar me toe draait zie ik een grote wonde iets boven haar slaap . Ik schrik en ga naar haar toe.

Ze kijkt naar me en wijst meteen naar de verbrande plek op mijn borstkas . "Hoe kom je daaraan ?" Vraagt ze bezorgd . "Jou hanger begon plots hevig te gloeien zelfs het ijzer van de wasbak heeft hij doen vervormen." Leg ik haar uit . Ze wilt iets zeggen maar ik onderbreek haar . "Doe niet teveel moeite er is geen verklaring voor het enige wat ik wil weten is waar heb je die hanger gehaald en was die bij jou ook zo aan het gloeien." Vraag ik haar." Nee die van mij was niet aan het gloeien en die hangers heb ik gewoon gekocht in een kranteninkel ik vond dat het wel een leuk tekstje was dat erbij stond . Er stond namelijk op : voel he een echte vogelveer ." Legt ze me uit .

VOGELVEER !!! ....

___________________________

Vote en comment wat je er van vind !!
Lees zeker ook de boeken van TheycallmeFlo ze heeft hele leuke boeken !!

ForeverWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu