Florine
Florine
Vandaag is het zover . Elisa vertrek vanavond naar haar internaat .
Ik ga nog even langs Maarten om te vragen of hij mee komt om bij Elisa te gaan .
Ik neem mijn fiets en ben al snel bij zijn huis . Ik bel aan .
"Hey flo kom binnen ." Zegt Maarten vriendelijk aan me . "Kom je nog mee naar Elisa ? Ze moet vanavond weg ." Zeg ik triest . "Tuurlijk ze is ook een vriendin van mij he . Komt jens ook mee ?" Vraagt hij . Ik knik . " ja hij is al de hele dag bij haar ik hoop dat haar moeder haar niet geveel aangepakt heeft toen jens bij haar was ." Antwoord ik .
Maarten gaat met me mee en neemt ook zijn fiets . "Heb je die hanger eigenlijk nog ?" Vraagt Maarten tijdens de rit aan me. Ik knik . " ik vond hem te mooi om weg te doen ." Zeg ik . "Alleen heb ik niet zo een goed gevoel bij het internaat waar Elisa naar toe moet . Er stond tenslotte vogelveer bij die ketting en haar internaat heet toevallig ook vogelveer ." Zeg ik bedroefd.
Maarten belt aan als we bij Elisa haar huis aankomen . Mevrouw vergaart mag me al lang niet maar Maarten wel ze wilde Elisa en hem altijd koppelen maar dat is haar niet gelukt , Maarten is van mij ! Hahaha 😈.
Ik blijf wat achter Maarten staan wanneer de deur opengaat.
"Ah ! Maarten hoe gaat het jongen kom toch binnen wil he iets drinken een biertje of een cola ofzo?" Zegt mevrouw vergaart wanneer ze Maarten ziet . Voorzichtig kom ik een beetje naar voren .
Haar gezicht betrekt meteen
" Ah florine je bent er ook bij . Het is hier geen volksvergadering he zeg Elisa miet nu rust hebben . " zegt ze streng tegen mij . Dat moet ik dus altijd meemaken he als ik bij Elisa op bezoek wil komen .
"Kom hoepel op Maarten mag wel naar binnen maar jij florine komt er niet in ." Zegt ze weer streng . Dat was de druppel voor mij en ik wordt rood van woede . Ik heb haar nooit iets misdaan ! Wat heeft ze toch tegen me !!!
"Mevrouw, sorry dat ik u onderbreek maar mag ik u vriendelijk vragen Elisa haar beste vriendin en mijn liefje ook binnen te laten en Elisa te troosten dat ze deze avond naar dat fucking internaat moet dat u voor haar gekozen heeft ." Zegt Maarten een beetje kokend van woese omdat ze mij zo behandeld . Wat is hij toch een schatje he !! Hij neemt me vast rond mijn middel en drukt een is op mijn hoofd .
Waneer mevrouw vergaart is bijgekomen van wat Maarten zo net gezegd heeft tegen haar laat ze ons binnen met een bleek gezicht .
Maarten loopt naar binnen en geeft haar een knipoog .
We gaan naar boven naar de kamer van Elisa .
Ik doe de deur open .
Ik zie wat ik niet verwachte .
Ik schiet samen in de lach als ik Elisa haar koffer niet zie maken, nee ze ligt rustig op bed met jens een film te kijken . Ooh wat zijn ze toch een schattig koppeltje.
Ik neem Maarten wat harder vast waarna hij me een teder kusje op mijn lippen geeft .
De twee tortelduifjes hebben ons nog steeds niet door.
Maarten kucht is en dan schrikken ze allebij .
Ik schiet weer in de lach .
"Wow man je doet me schrikken !" Roept jens naar Maarten . "Daar zijn best friends voor he . " zegt hij en best friends zegt hij op een gay toontje en doet alsof hij met zijn hand zijn haar naar achteren slaat .
Ik lach nog harder en ga bij Elisa op bed zitten en geef haar een dikke knuffel . Ik voel mijn trui een beetje nat worden en kijk op . "Ik wil niet weg flo ik ga jullie zo missen !" Zegt ze . " ik ga jou ook hard missen meid echt waar . Maar je ontmoet vast hele leuke mensen en we zullen elke avond Skypen en bellen oké ?" Probeer ik haar zo goed mogelijk gerust te stellen . Bij de gedachte dat ze me zou kunnen vergeten en een andere beste vriendin zou hebben voel ik ook tranen achter mijn ogen prikken .
We nemen elkaar vast . "Kom geoepsknuffel !" Roept Maarten lachend waarna eerst jens een kussen tegen zijn kop gooit . "Eerst wachten tot de meisjes uitgeweend zijn !" Zegt jens zo serieus mogelijk .
Elisa en ik beginnen te lachen met tranen in onze ogen . " wow wat ben jij een grapjas zeg ." Zegt Elisa terwijl ze jens in zijn wang knijpt en daarna een kusje geeft .
"Ok we spreken wat af . " begint jens ." Jij elsje bent mijn prinsesje en als er een van die jongens je aanraakt of ook maar iets met je doet dat me niet aanstaat kill ik die gast ." Zegt jens terwijl hij groete bewingen maakt met zijn handen . Elisa lacht en heft hem een kus . "Belooft prinsje van me ." Giecheld ze .
De tijd is gekomen , Elisa moet vertrekken naar haar internaat . Het 5 uur .
Mevrouw vergaart brengt ons alle vier naar het internaat . Na een half uurtje ongeveer zijn we er .
We rijden een straat in dat meer lijkt op een oprit . Wat het dus ook is na een aantal meter gereden te hebben op de weg of oprit liever , zien we een bord "welkom bij internaat vogelveer ." Staat er in grote letters op gedrukt .
Ik krijg rillingen en mijn hanger gloeit weer wat .
En dan zijn we aangekomen bij het internaat en WOW wat een gebouw is dit !! Het is prachtig . Alle vier kijken we met opengesperde mond naar het internaat . Het is echt heel groot
JE LEEST
Forever
Mystery / ThrillerElisa en florine zijn al 14 jaar best friends . Elisa haar rapport was niet goed . Ze moest naar een andere school , een internaat . Daar leert ze nieuwe vriendinnen kennen en ook een jongen Victor. Langzaam aan vergeet Elisa Florine en haar vriend...