- chapter 1 -

16.7K 515 19
                                    

" woi!! Maira!! Kau termenungkan pasal sape tu ?! Imran ke?! Haha " haishh dah datang dah si izani ni .. X habis habis nak sakat aku .. Kalau x sebut nama Imran dalam sehari xleh ke ?? .. Hishh

"Kau ni kann .. X habis2 nak sakat aku .. X boleh ke dlm sehari ko x sebut nama si Imran tu .. Haishh" aku mencebik .. Dah serik dengar nama Imran setiap hari ..

" alaaa kau ni jgn lah merajuk .. Kk aku janji x sebut dah .. Please ... Maafkan aku " izani membuat muka comel .. Aku hanya mengangguk ..

Suasana di dlm kelas agak bising .. Almaklumlah semus cikgu bermesyuarat sampai habis sekolah .. Haishh budax budax ni x reti nak baca buku ke .. Pt3 dah nak dekat pon x insaf lagi .. Hek hek .. Kata kat org .. Aku ni pon same je .. ^_^

"Woi .. Kau mengelamun apa pulak ha ?? " tanya si Izani .. Kalau kau sakat aku lagi ... Jagalah kau .. Nanti ada yg melayang kat muka kau ..

" xde lah .. Haishh aku nak tido ni .. Shhh shuu " aku meletakkan kepala di atas meja ..

Tiba2 suasana di dlm kelas serta merta menjadi senyap .. Aikk kenapa pulak diorang ni .. Takkan dah insaf ..

" woi maira bangunlah ,, ketua pengawas datang tu " bisik izani kepadaku ..

Aduihh ..datang pulak mamat ni .. Haishh .. Kacau mood aku nak tido ja .. Aku terus bangun dari tempat duduk ku ..

" assalamualaikum semua " katanya

" waalaikumussalam warahmatuallahhi wabarokatuh " semua murid menjawab salam yg diberi ..

" kamu semua boleh duduk .. Dan buat kerja sendiri tapi jgn bising sangat " suara garaunya keluar membuatkan semua murid permpuan cair .. Hak elehh cair lah sangat.. Nak muntah pon ada ..

Tiba2 Imran berjalan ke arah tempat dudukku manakala 2 org lagi kawannya hanya memerhati dari jauh ..

" woii maira ... Dia datang bangunlah .. Aduihh " bisik izani .. Aduhh apa lagi yg dia nak ni .. X habis lagi ke nak buli aku .. Aku masih letakkan kepala atas meja ..

" woii minah .. Jgn tido lam kelas lah .. Bangun " dia tersenyum sinis..

" tak boleh ke kalau kau tak kacau aku dlm sehari .. Sibuk je .. Biar aku lahh " maira kembali meletakkan kepala di atas meja ..

"Kau ni kann x dengar kata btol lah" katanya sambil mengetuk kepala maira .. Maira bingkas bangun dari tempat duduknya kerana berasa sangat geram akan sikap imran yg selalu membulinya ..

"Wehh .. Apa masalah kau?! Suka suki kau je ann nak ketuk kepala aku!! . Mak ayah aku pon x pernah buat camtu !! Hishh .. Baik aku keluar dari sini daripada tengok muka kau .. Meluat ! " maira terus berjalan keluar dari kelas .. Dia ke tandas untuk membasuh muka yg dah merah menahan marah ..

" maira!! Tunggu aku " izani berkata sambil berlari mengejarku ..

Di tandas .. Aku dan izani berbual seketika .. Hehe .. Tempat syaitan x leh lama lama ..

" kau lah ni sebut nama dia sangat .. Kan dah datang .. Hishh!! " marah ku sambil mencebik tanda merajuk dan menyilangkan tanganku di atas dada ..

" alaaa aku mana tahu .. Mulut aku ni masin sangat .. Sampai dia datang .. Sorry lah ..xpe ada 30 minit lagi .. Pastu balik .. Jom ahh masuk kelas " ajak izani .. Aku akur dan berjalan mengikutinya ..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Aku menghumbnkan (?) badanku di atas katil yg aku sayang sangat2 .. Haha .. Harini aku terasa letih pulak .. Aku memejamkan mataku seketika ..

" Maira !! Mari sini !! Mama nak bincang sesuatu ngan kamu !!" laung mama dari bawah .. Haishh aku baru nak berehat dah kene panggil .. Kalau tak pergi kan jadi anak derhaka pulak .. Turun je lah ..

" ha ? Turun pun .. Duduk kat sini " mama menepuk sofa yg berada di sebelahnya .. Aku hanya akur ..

" apa yg mama nak cakap.. Cepatlah .. Maira letih ni .." aku menyelak rambutku yg terjurai (?) ke belakang telinga ..

" papa lah yg bagitahu dia .. Kalau ngan papa dia dengar skit "

Apa yg diorang nak bagitahu ni ..sampai camni .. Hurmm ..ikut je lah ..nasib esok cuti boleh aku rehat ..

" kamu mengelamun apa pulak tu .. Ni papa nak bagitahu yg kamu akan kahwin dengan anak kawan papa " papa berkata dengan tenang .. Aku yg dengar perkataan kahwin terus membantah..

" no .. Maira x nak .. Maira muda lagi lahh mama papa .. Pliss " aku membuat muka comel ..

" haha !! Kene kahwin muda .. Padan muka .. Abang yg umur 18 ni pon x kene lagi .. Wuu " abangku yg bernama hakim menyampuk .. Dia ni ada je kalau bab bab mengusik aku ..

" abang senyap lah!! Papa .. Maira xnak " rayuku .. Tetapi tidak diendah ..

" xde .. Kene jugak .. Esok keluarga diorang datang untuk kenalkan bakal suami kamu .. Kitorang akan tetapkan tarikh esok malam .. Dah xde alasan . ni muktamad " tegas papa .. Hurmm xde chance lah nak pujuk kalau macam ni ..

" hurm ok .. Tapi ada satu syarat " aku menunjukkan jari telunjuk ku ..
" apa dia ? " tanya mama

" beli iphone6+ untuk adik " aku sudah tersenyum ..dah x kesah pasal kahwin ..

" ok .. Lepas kahwin papa beli sebagai hadiah kahwin kamu .. Ok?" jawab papa ..

" ok ! Adik naik dulu " aku tersenyum gembira dan naik ke bilikkku ..

Seusai mandi ,, aku baring di atas katil sambil memikirkan siapa yg bakal jadi suami aku tu .. Haishh apa aku ni .. Nak tahu sangat pasal laki tu .. Lantak ahh .. Baik aku tido .. Aku terus memejamkan mata ..

Bersambung~

Vote pliss .. Hope suka dengan cerita ni ..

KAHWIN MUDA ?!Where stories live. Discover now