chapter 4

7.6K 374 11
                                    

Imran p.o.v

Aku bangun terlebih dahulu dari Maira .. Aku melihat maira masih lena dibuai mimpi .. Aku mengambil langkah ke bilik air untuk membersihkan diri ..

Setelah selesai mandi dan solat .. Aku memakai baju sekolah dan melangkah ke arah maira ..

"Maira .. Bangun .. " aku menggerakkan badannya .. Maira sedikit menggeliat ..

"Ermm... Dah pukul berapa??"
Maira masih dlm keadaan mengantuk ..

"Dah pukul 6 .. Cepat mandi n solat .. Nanti lewat pulak nak pergi skolah" jawabku ..

" ye .. Kau keluarlah dulu .. " jawabnya sambil bangun dari katil ..

" ok " aku bangun dan melangkah keluar dari bilik ..

Maira p.o.v

Setelah selesai mandi dan solat ... Aku terus memakai uniform sekolah .. Aku duduk di atas katil seketika ..

Kenapa dia baik sangat ngan aku harini?? Hurmm .. Xkanlah
Rasa bersalah kat aku .. Hurmm ..

Aku pun melangkah turun ke dapur .. Aku lihat semua dah ada kat dapur untuk sarapan kecuali abg aku .. Herhh

" ha siap pon .. Jom makan " mama duduk di atas kerusi.. Aku terus duduk di sebelah izani .. X kuasa aku nak duduk sebelah Imran..

" kenapa x duduk sebelah laki kamu hah?? " aku hanya menunduk ..

" alaahh .. Biarlah mama .. Nanti lambat pulak pegi skola .. Jom makan " imran menyebelahi aku

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Sesampainya di skolah .. Aku dan izani turun bersama dgn imran .. Pelajar lain melihat aku pelik dan ada yg berbisik .. Biasalah imran kan budak hot ..

"Wehh izani .. Cepat skit ..aku tengok budax2 ni macam nak makan org je" aku berbisik ..
Aku dan izani mempercepatkan perjalanan ..

Sampai di kelas .. Imran memegang tangan aku ..aku terkejut dan merentap (?) tangannya ..

" apa ni?? Kita kat skolah kan " marah aku .

" sorry ... Aku minta maaf pasal semalam .. Belajar rajin rajin tau " dia berlalu dari situ ..apakah?? Kenapa baik sangat??

" apa yg kau mengelamun tu?? Masuk lah " amir a.k.a budax hot jugak lah kat skolah ni ..

" nak masuk lah ni .. Hish " aku pun berlalu masuk dan duduk di tempatku ...

Bunyi bising di dlm kelas membuatkan taik telinga aku cair .. Herhhh .. Ada yg bermain , bergosip dan lain lain .. Cg ada mesyuarat lagi harini ...haishh.m. Tiba2 kelas menjadi sunyi ..

" aikk dah senyap " aku melihat ke depan .. Xde org ?? Mana diorang??

Tiba2 bunyi bising di luar ..ada apa kat luar tu ?? Aku bergegas ke luar ..

Imran?? Kenapa tu ..

" woiii .. Kau boleh x jgn nak menggedik sangat .. And jgn nak perasan yg aku suka kau lah .. Aku dah berpunya!! .. Kalau sekali lagi kau kacau aku .. Tengoklah apa akan jadi kat kau !!! " marah imran kepada budax gedik a.k.a shahira .. Herhh .. Baik aku masuk dlm kelas dulu sebelum aku jadi pape ..

Semasa aku memusingkan badan ..

" maira!! " imran memegang tangan ku .. Aduihh apa yg dia nak buat ni ... Habislah aku ..

"Untuk pengetahuan korang semua!! Aku ngan maira dah kahwin .. Korang jgn terkejut sbb kitorang kahwin muda ..ni hal keluarga .. N one more things .. Korang jgn kacau maira .. Lagi lagi kau (tunjuk kat shahira) .. Kalau aku tahu korang kacau dia .. Aku akan buat korang dibuang dri sekolah ni .. " aku hanya menunduk malu .. Aku berasa seperti ingin menangis .. Tetapi aku just tahan ... Aku berlari ke bilik air ..

" maira!! Nak gi mana tu?!!! " imran mula mengejarku ...

Bersambung

Sorry lama x publish .. Author busy .. Kalau x best ... I'm sorry .. Komen n vote .. Ok??

KAHWIN MUDA ?!Where stories live. Discover now