Keesokkannya, aku bangun Dari tidur ... Aku tengok sebelah .. Xde orang... Mana imran? .. Aku pun mengambil langkah untuk turun ke bawah .. Ruang tamu xde orang .. Dapur??
Hmm .. Ye semua ada kat dapur .. Semua dah Makan x tunggu aku pun .. Hmm
"Ehh maira .. Mari la sarapan" kak Anis bersuara ..
"Takpe laa .. Maira xde selera nak Makan .. Maira nak dulu" aku pun mendaki tangga untuk ke bilikku ..
Aku mengambil tuala dan masuk ke bilik air .. Aku berdiri Di depan cermin .. Kenapa? Why imran jadi macam tu? Takkan Lah sebab semalam?
Aku rasa pipi aku panas . yeah aku nangis ..Setelah siap Mandi dan pakai baju ... Aku duduk Di atas katil dan 'on' phone aku .. Aku tekan butang 'mobile data' ..
Macam biasa .. Aku akan scroll Instagram aku ..
Tiba2 Mata aku tertumpu pada satu post ni ..imran? Hanis?Caption dia? Cutie💕? Hmm .. Aku xde mood dan terus off telefon Ku .. Aku memakai tudung dan baju sejuk .. Aku ambil beg sandang akudan masukkan fon aku dalam beg tersebut .. Aku mengambil langkah keluar Dari bilik
"Maira nak gi mana tu?" Yep tu abang aku , si poyo ..
"keluar" sepatah je aku jawab dan aku terus keluar Dari rumah ..
+++++++
No one's p.o.v :
"Wei imran .. Kenapa ngan wife kau tu ha? Badmood jee??" Hakim mengangkat kening ..
" Tak tahu " imran Tak tengok pon Muka Hakim .. Dia just tengok TV tu je..
"Haishh .. Kamu bergaduh ke hah? Takkan x berbaik lagi semalam?" Imran senyap ..hakim mengambil remote dan off televisyen tersebut..
"Jawablah"
"Uhm .. "Tu je yang Boleh keluar Dari mulut imran
"Kenapa Tak pujuk? Kau tahu kan maira camne kalau merajuk" hakim menggeleng ..
"Alaa .. Imran x suka laa dia dekat ngan haz tu.. Petang ni pon diorang nak jumpa ..sape Tak jeles isteri nak keluar ngan laki lain .." Imran memberi keluhan kecil..
"Haishh .. Aku tahu perasaan kau .. Takpe sabar dulu eh nanti aku try pujuk dia"
++++++
Aku pergi ke Taman yang berdekatan dengan perumahan tersebut ..aku duduk Di bangku yang kosong..
Aku menangis lagi .. Aku Tak tahu .. Aku just fikirkan imran .. Aku Tak niat pon nak buat dia camtu...
"Kenapa ni?"
Aku memandang ke atas .. Abang haz .. Abang haz duduk Di sebelahku ..
"Kenapa ni?" Aku senyap ..
"Dah jangan nangis lagi" abg haz mengambil Kain kecil dan mengelap air mataku ..
"Thanks" aku tersenyum
"Jom .. Kita jalan jalan" abg haz menarik lenganku dan menuju ke arah keretanya..
+++++++
"Wahh cantiknya tempat ni" aku teruja setelah aku melihat tempat yang sangat cantik yang Boleh buat hati aku tenang ..
"Jom .. Keluar"
Aku pun keluar Dari Kereta dan duduk Di satu tempat ..abang haz mengambil tempat di tepiku..
"Cerita laa .."
Aku pun cerita semua bende kepada abg haz ... Aku luahkan semuanya sbb itu yang Boleh buat hati aku tenang...
"Ouh .. Jadi kamu dah kahwin laa ni .. Kenapa Tak bagitau"
Abang haz senyum"Maira xde nombor abg .. Camne nak bagitau .. " aku mencebik.. Abg haz menggeleng ..
"Hahahaa .. Haishh kamu ni Tak ubah perangai dari dulu kan" aku dan abg haz ketawa ...
++++++
Imran p.o.v:
"Weii imran ..mana maira ni hah .. Dari tadi Tak balik?"
Hakim membuat muka risau.."Imran pergi Cari kejap" imran mengambil baju sejuk dan keluar dari rumah ..
Imran mencari Di merata rata tempat tapi Tak jumpa
"Maira mana kau? Aku minta maaf .. Aku Tak niat pon nak post gambar tu ... Aku tahu kau kecil hati" imran menangis dan mengambil langkah untuk pulang ke rumah setelah 1 jam mencari maira ..
"Imran x jumpa dia" imran memberi keluhan besar
"Hmm takpe Kita tunggu je dulu.. Kalau x balik jugak Kita report polis .." Abang Hakim mengusap belakang aku ..
Bersambung
Yeah .... Hope korang suka part ni.. Hehehe ..
Sape minat kpop?? Bts? Exo? Got7? Seventeen?
Tengok MAMA 2016 TAK? heheh
Bapak ah persembahan diorang AnnCongrats bts , exo ,got7 , seventeen ...
Vote√
Comment√
YOU ARE READING
KAHWIN MUDA ?!
RomanceNI FIRST NOVEL YG SAYA BUAT .. HEHE .. KALAU X BEST ..SORRY .. HARAP RAMAI YG BACA .. NI SIPNOSISNYA NUR AISYAH HUMAIRA YG DIKENALI SEBAGAI MAIRA , SEORANG BUDAX PEREMPUAN YG CANTIK TETAPI PERANGAINYA SEDIKIT TOMBOY .. UMURNYA PULA 15 TAHUN .. MAIR...