chapter 9

6.5K 312 4
                                    

Thanks for 1k guys 👏👏.. Sorry ehh lambat update .. Author busy skitt .. Jom sambung baca ...

~~~~~~~~~~~~~~~~

Seusai Mandi .. Aku duduk Di atas katil dan 'on' Instagram Di phoneku ... Aku 'scroll' ke bawah ..

"Waw.. Abg! Sini jap!" Aku terus memanggil imran setelah aku menjumpai... Hehe

Aku menunjukkan gambar yg di'post' oleh abgku Di istagram .. Aku Dan imran ketawa selepas melihat gambar tersebut .. Aku scroll ke bawah lagi .. Gambar yg di'post' oleh kak Anis sama dengan gambar abgku .. Hahaha dah jodoh nii..

"Yeah!! Racangan Kita berjaya jugak akhirnya" aku high-5 dengan imran ..

~~~~~~~~~~~~~~~~

Aku Dan imran turun ke dapur untuk sarapan.. Sampai kat dapur tuu .. Aku tengok just ada abgku hakim Dan kak Anis yg tengah berbual .. Sweet gilaa .. 😝😝

"Sweetnya duorang ni" aku Dan imran berkata serentak ..

"Ehh bila adik ada kat sini ni" kak anis bertanya dgn riak wajah yg blur..

"Lama dahh. . akak je yg x perasan tengah sweet2 sangat " aku Dan imran buat muka nak muntah ..

"Ehh Japp .. Mana mama n papa " aku berkerut ..biasanya mama dah turun masa ni..

"Diorang dah keluar dahhh .. Mama kata suruh Kita pergi kat diorang nanti..  Dah cepat sarapan .. Lepas tu bersiap " abgku sambung Makan .. Aku Dan imran terus duduk n Makan..

~~~~~~~~~~~~~~~

Dalam perjalanan ke tempat yg dituju .. Aku just main fon jaa ..

"Sayang~~ jgn laa main fon jaa .. Layanlaa abg .. Bosan ni" imran memuncungkan mulut

"Aloloo jap jap.." Aku pon off fon Ku Dan meletakkan fon kesayanganku tu ke dlm bag sandang Ku ..

Aku memeluk lengan imran kerana berasa sejuk .. Sampai dlm Kereta sejuk .. Sekrang ni pulak musim salji Kat UK..

"Abg .. Kita ada 5 bulan jee lagi kan nak pt3 ??" Aku dah x ingat sbb rasa lama je cuti .. Aihh x study Lansung .. Camne nak dapat A+ .. Aishh

"Haah .. Kenapa?? " imran senyum kepadaku .. Why did senyum melt tau x 😳😳

"Alaaaa .. X study lagi .. Bercuti je keje Kita" aku memuncungkan mulut ..

"Kang cium jugak bibir tu kang .. Alaa xpe nanti abg ajar ehh" imran ketawa .. DAH kenapa pulakk dia ni .. Tahu laa aku kelas ke 2 dia kelas pertama

"Emmmm tahu laa abg tu pandai dapat kelas pertama .. Majukk ahh" aku memusingkan badan Dan melihat ke luar tingkap ..

"Jgn laaa camni.. Alaa bukan nak maksudkan camtu ponn" imran Cuba memujukku ..

"Hei heii .. Jgn nak majuk sangat .. Dah turun .. Kita dah sampai.. Nanti marah pulakk mama lambat2  abg hakim membuat muka meluat Dan keluar Dari perut Kereta diikuti oleh kak anis...

Aku terus keluar Dari Kereta tanpa menghiraukan imran... Masih majukk lagi tauu 😂😂

Aku mengambil tempat Di depan mama manakala imran Di tepiku .. Aku sengaja menjauhkan kerusiku Dari imran Dan menjelingnya ...

"Heii kenapa kamu duorang ni.. Gaduh ke??" Tanya mummy dgn penuh hairan ..

"Haah ... Diorang gaduh Dari lam kete tadi dah..  Adik tu yg manja sangat hal kecik jee " abg Hakim membuatkan aku rasa panas n nak nangis ..

Aku terus mengangkat tubuhku Dan terus menuju ke tandas tanpa membuka mulut ...

"Nak pergi mana tu Maira?!" Mama sedikit menjerit ...

Bersambung

Vote yaa .. Hope korang suka ...

KAHWIN MUDA ?!Where stories live. Discover now