Hari perkahwinan sudah tiba .. Aku berasa sedikit gementar
"Kamu ni banyak sangat berpeluh .. Takut sangat ke ?" tanya mak andan ..
"Tulah .. Buat pe nak takut ?? Relax je " tambah izani .. Setakat ni izani sorang sahaja yg tahu tentang perkahwinan ini .."Kau senang ah ..cuba kau kat tempat aku .. Hurhh" aku sedikit merajuk ..
"Alaaa.. Jgn ah camni .. Aku fhm perasaan kau .. Dah2 .. Kita dah nak mula ni " kata izani sambil memegang tanganku ..
Sekarang aku dah ada di depan tok kadi .. Izani menjadi peneman aku , dia duduk bersebelahan aku .. Tok kadi dah mula start ..
"Kau jgn gementar sangat .. Relax je " kata izani sambil mengelap peluh di dahi aku..
"Sah" .. Watt??aku dah sah jadi isteri dia .. Ouh no..
Setelah akad nikah .. Majlis pembatalan aur sembahyang dimulakan .. Imran menyarungkan cincin berlian di jari manisku .. Selepas itu , Imran mencium dahiku dan aku mencium tangannya ..
~~~~~~~~~~~~~~~~
"Ahhhh .. Penatnya !" aku baring di atas katil .. Aku masih berpakaian pengantin ..
Tiba2 pintu dikuak oleh seorang lelaki .. Yes .. Tu Imran .. Aku bingkas bangun ..
Dia mengamhampiri aku dan baring di tepi aku .."Yaishh bagunlah !! Kau tu busuk .. Pergi mandi " marah aku .. Dia terus bangun dan mendekatkan mukanya ke muka aku ..
" apa ni ? " aku menolaknya kasar dan terus berlari ke bilik air ..
" hahaha .. Tahu pun takut .. " dia menyindir .. Kau ingat aku x dengar ..
Setelah mandi aku mengambil telefon ku di atas meja solek .. Imran masuk ke dlm bilik dgn berbaju tidur .. Dia dah mandi?? Mandi kat bawah kot ..
Aku terus melangkah ke pintu untuk keluar tetapi dihalang oleh Imran .. Dia memegang bahuku .. Aku menepis laju ..
" yaishh!! Tepilah !! " aku menolaknya kasar .. Aku terus keluar dari bilik ..
Aku pergi ke arah izani .. Aku suruh dia overnight rumah aku malam ni ... Aku mengambil tempat di sebelah izani ..
" wehh kau x tido lagi?" tanya izani ..
"Kau nampak aku tido ke skang .. Xkan ... Hishh takut aku nak tido skang " jawabku .."Haha .. Tengok ah kau .. First night ~~ " aku segera mengetuk kepala izani ..dia terus menggosok kepala dia
"Aku ajak kau overnight .. Nak suruh kau teman aku .. Hishh ni kau pulak yg mengusik aku .." marah aku ..
Tiba2 mama menyampuk
"X tido lagi maira?? Pergi tido skang .. Kesian suami kamu sorang2 .. Izani tido kat bilik tetamu k ?" kata mama dgn tegas .." ok mama .. Bye maira ~ " dia terus berlari masuk ke dlm bilik .. Panggilan mama dah biasa dipanggil oleh izani sbb kitorang kawan dari sekolah rendah lagi ..
"Kamu pergi naik skang !"
"Ye mama .. Maira naik lah ni "
Aku terus mendaki tangga dan ke pintu bilikku ..Aku berhenti di depan pintu bilik .. X sangka pulak yg Imran akan keluar masa tu .. Dia yg nampak aku tercegat kat situ terus menarik aku masuk ke dlm bilik dan mengunci pintu bilik .. Habislah kau maira .. Mama help me ..
" a..apa ni Imran " kataku gagap ..
" aku nak kau malam ni " Imran tersenyum sinis .. Dia menolak aku ke atas katil dan mengunci kedua2 belah tanganku
"T...tolong lah jgn bu..buat aku camni .. Kita belajar lagi kan " air mataku sudah keluar .. Aku just menundukkan muka aku..
" kau menangis ke maira ?? Jgn ah camni .. Aku gurau je " Imran memeluk aku .. Aku berasa selesa dgn pelukan hangatnya dan aku tertidur ..
"Maira.. Maira" Imran melihat ku .. " dah tido rupanya .. " dia membaringkan aku .. Dia juga baring dan tidur kerana letih .. Raja sehari lah katakan ..
Bersambung
Harap ramai yg baca .. Please lah vote ff ni .. ^_^
YOU ARE READING
KAHWIN MUDA ?!
RomanceNI FIRST NOVEL YG SAYA BUAT .. HEHE .. KALAU X BEST ..SORRY .. HARAP RAMAI YG BACA .. NI SIPNOSISNYA NUR AISYAH HUMAIRA YG DIKENALI SEBAGAI MAIRA , SEORANG BUDAX PEREMPUAN YG CANTIK TETAPI PERANGAINYA SEDIKIT TOMBOY .. UMURNYA PULA 15 TAHUN .. MAIR...